مدتی است اخباری به گوش می رسد مبنی بر این که وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد در قالب اجرای طرح اقدام ملی، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را آغاز نماید که اجرای این طرح در شهرک جدید اندیشه با حضور محمد اسلامی رسما استارت خورده است.

در شهرک اندیشه، ۱۲۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد ضمن این که تعداد واحد های تجاری که در این شهرک تولید می گردد به ۲۰۰ واحد خواهد رسید بنابراین در مجموع، شهرک اندیشه میزبان ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی و تجاری خواهد بود.

وزارت راه و شهرسازی که مدت هاست از برنامه هایش برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می گوید و اجرای طرح اقدام ملی را به عنوان یکی از مهم ترین ضرورت های این وزارت معرفی می کند، از شهرک اندیشه رسما این طرح را استارت زد و ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی و تجاری را در شهرک اندیشه استارت زد.

بر اساس طرح اقدام ملی قرار است وزارت راه و شهرسازی روی هم رفته ساخت ۴۰۰ هزار مسکن را محقق کند که از این تعداد سهم شهر های جدید ۲۰۰ هزار مسکن خواهد بود ضمن این که در بافت های فرسوده و در شهر هایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر هم به ترتیب ۱۰۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهد گردید.

در مراسم کلنگ زنی ساخت واحد های مسکونی در شهرک اندیشه، مدیرعامل بانک مسکن هم حضور داشت ضمن این که معاون وزیر راه و شهرسازی استاندار استان تهران از دیگر حاضران بودند.

لازم به توضیح است که در طرح اقدام ملی، به شیوه مشارکتی ساخت واحد های مسکونی را انجام خواهند داد که این واحد ها در فاز ۴ شهرک اندیشه و در محلی به مساحت ۶ هزار و ۱۴۴ متر احداث خواهند گردید.

تراکم ساختمانی در نظر گرفته شده برای این پروژه حداکثر ۲۰۰ درصد می باشد ضمن این که ظرفیت جمعیت پذیری که برای این پروژه به ثبت رسیده معادل ۳ هزار و ۳۷۸ نفر اعلام شده است.

  • منبع خبر : شهرخبر