مصطفی قلی خسروی به عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که رشد اجاره بها به نوعی بوده است که بسیاری از افراد قدرت مالی خود را از دست داده اند اظهار داشت: بازار اجاره بها بیش از این رشد قیمت ها را تجربه نخواهد کرد و این که عده ای عنوان می کنند نرخ اجاره بها ۵۰ تا ۶۰ درصد گران تر می شود شایعه ای بیش نیست که باید به آن بی توجه بود.

وی درباره وضعیت اجاره بها پس از ماه مبارک رمضان هم توضیحاتی ارائه نمود و اظهار داشت: رشد قیمت مسکن تقصیر مشاوران املاک نیست و این صنف هیچ نقشی در گران شدن قیمت ها ندارد با این حال برنامه هایی که جدیدا وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تولید مسکن اتخاذ نموده و برنامه هایی که این وزارت و شهرداری برای افت قیمت ارز و ارائه تسهیلات در نظر گرفته اند، انتظار می رود ساخت و ساز افزایش یابد و رونق به این بازار برگردد.

ایشان با اشاره به این که در دولت های قبل هم شاهد رفتار های پوپولیستی و پادگانی در بازار مسکن بودیم عنوان کردند: در این دولت هم طی روز های اخیر زمزمه هایی به گوش می رسد مبنی بر این که دولت در نظر دارد سقف اجاره بها را تعیین کند در صورتی که این راهکار ها راه به جایی نخواهند برد. وی با بیان این که سیاست های پادگانی و دستوری در بازار اجاره بها بی تأثیر خواهند بود، عنوان کرد: بهترین راه برای این که بتوانیم این بازار را نظم ببخشیم و سر و سامان دهیم، ارائه کد رهگیری است. قلی خسروی افزود: سامانه کدرهگیری خانه شروع به کار نموده اما برای این که بتواند نظام مند تر کارش را پیش ببرد بایستی نظر نمایندگان مجلس جلب شود. وی ادامه داد: چنانچه این طرح عملیاتی شده و به مرحله اجرا برسد، شفاف سازی در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی و امنیتی مشاهده خواهد شد.

به شایعات بی توجه باشید

وی عنوان کرد: عده ای درباره میزان گران شدن اجاره بها بعد از ماه رمضان می پرسند و عنوان می کنند اجاره بها ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت درصورتی که چنین نیست و این بازار هرگز تحمل چنین رشد قیمتی را نخواهد داشت. این آمار ها بدون هیچ استدلالی بیان می شوند و هیچ منطقی پشت آن ها نیست از مردم تقاضا دارم نسبت به چنین شایعاتی بی توجه باشند.

قلی خسروی اذعان نمود: در شرایط فعلی، تعداد منازل خالی تهران ۵۰۰ هزار واحد برآورد شده است که گران تر شدن اجاره بها به این مسئله دامن می زند و سبب می شود بر تعداد واحد های خالی افزوده گردد ضمن این که این بازار توان و کشش بیش از این را در رشد قیمت ندارد. ایشان افزودند: این اخبار شایعاتی بیش نیستند و نباید به آن ها توجه کرد.

  • منبع خبر : شهرخبر