در اردیبهشت ماه سال جاری باز هم رشد مسکن مشهود بود به گونه ای که رشد ماهانه قیمت مسکن در این ماه ۱۲٫۵ درصد گزارش شده است از این رو در نخستین روز های خرداد ماه، شاهد افت حجم معاملات مسکن بودیم و روز های ابتدایی خرداد نیز با کسادی در بازار مسکن همراه است.

مشاهده آمار های ثبت شده در سامانه اطلاعات بازار املاک نشان می دهد این داده ها مربوط به نخستین روز های خرداد ماه هستند و چند روزی است که به روزرسانی و آپدیت نشده اند. با این حال به عقیده فعالان حوزه مسکن، رد افزایش قیمت مسکن در اردیبهشت ماه در حجم معاملات خرداد کاملا مشهود است به طوری که تعداد واحد های معامله شده در روز های نخست ماه خرداد روندی نزولی داشته و با افت همراه بوده است. در روز های ابتدایی خرداد ماه، کماکان واحد های مسکونی با قیمت های تعیین شده در اردیبهشت معامله می شوند و با توجه به این که حضور متقاضیان در بنگاه ها برای خرید مسکن بسیار کمرنگ است، مشاوران عنوان می کنند قیمت رشد بیش از این را تجربه نخواهد کرد.

در اردیبهشت ماه، قیمت واحد مسکونی به میزان ۱۲٫۵ درصد افزایش یافت که این فاکتور موجب شد در خرداد ماه شاهد افت حجم معاملات مسکن باشیم. واسطه های ملکی عنوان می کنند در شرایط فعلی بسیاری از متقاضیان مصرفی مسکن، خود را از این بازار کنار کشیده اند و از خرید واحد های مسکونی امتناع می ورزند، و کسانی که به امید پیدا کردن مسکن راهی بنگاه های املاکی می شوند عموما انتظار دارند با قیمت های قبل از سال جدید واحدی پیدا کنند و در مواجهه با قیمت های جدید تنها شماره تماسشان را به مشاوران املاک می سپارند تا در صورت یافتن نمونه ای مناسب به آن ها اطلاع رسانی کنند.

با توجه به این که در آستانه عید فطر و تعطیلات خرداد هستیم و با توجه به رشد قیمت اردیبهشت ماه که کماکان در بازار مسکن مشهود است، فعالان بازار مسکن بر این باورند خرداد ماه به افت چشمگیر حجم معاملات مسکن همراه خواهد بود.

منتظر ارزان شدن مسکن باشیم؟

منتظر ارزان شدن مسکن باشیم؟

  • منبع خبر : شهرخبر