احمد اصغری مهرآبادی به عنوان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا تکمیل واحد های مسکونی مهر را تا پایان سال جاری به ایستگاه آخر رسانده و این واحد ها را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

ایشان ضمن حضور در نشست شورای مسکن خراسان شمالی با بیان این که تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا متقاضیان تا انتهای سال جاری واحد های مسکونی مهر را دریافت و أخذ نمایند، عنوان نمودند: در استان خراسان شمالی، واحد های مسکونی مهر با مشکل جدی و حادی دست به گریبان نیستند و بر اساس برآورد های انجام شده تا انتهای دهه فجر، تمام واحد های مسکونی مهر به متقاضیان این استان تحویل داده خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول تعداد واحد های برنامه ریزی شده برای استان خراسان شمالی، ۲۴ هزار واحد بوده است که از این رقم بهره برداری حدود ۲۰ هزار واحد به مرحله عمل رسیده و حدود ۴ هزار واحد دیگر نیاز به تکمیل و تحویل به متقاضیان دارد.

اصغری مهرآبادی در بخشی از صحبت هایش اذعان نمود: از تعداد ۴ هزار واحد مسکن مهری که باقی مانده است، ۱۵۰۰ واحد در حال حاضر متقاضی ندارد و فاقد متقاضی است، که باید آن ها را تعیین تکلیف کرده و وضعیتشان را مشخص نماییم.

ایشان در خصوص تعهداتی که وزارت راه و شهرسازی متقبل شده اند نیز توضیحاتی ارائه نمودند و اظهار داشتند: یک سوم هزینه های مربوط به اتمام این پروژه بر عهده وزارت راه قرار دارد و باقی هزینه ها را لازم است استان ها و دیگر منابع برآورد و تأمین نمایند.

وی در ادامه عنوان کرد: لازم است سهم یک سوم درصدی وزارت راه به طور دقیق برآورد گردد و استان این سهم را اطلاع رسانی نماید تا وزارت راه از طریق واگذاری زمین و اراضی بتواند این رقم را بپردازد.

وی با بیان این که دولت نمی تواند تعهداتش را به صورت نقدی بپردازد و این امر برای ما میسر نیست، اظهار داشت: پیش از این به طرح هایی مثل مسکن مهر یارانه از سوی دولت تعلق گرفته بود اما در حال حاضر دولت یارانه ای اختصاص نداده است.

ایشان اظهار داشتند: به زعم این که در قانون بودجه مقداری به یارانه ها تخصیص داده شده است با این وجود مشخص نیست این مبلغ از طرف سازمان برنامه و بودجه چه موقع پرداخت گردد.

  • منبع خبر : مشرق نیوز