مدیرعامل بانک ملی در خصوص ارز دیجیتال پیمان توضیحاتی ارائه نمود و با اشاره به این که اولین زمینه بکارگیری این ارز، بازار املاک خواهد بود، اظهار داشت: مطالبات معوق (MPL) بانک ملی در سال گذشته با روند رو به رشدی همراه بوده و شرایط مناسب تری را تجربه کرده است.

محمدرضا حسین زاده، توضیحات جزئی تری در خصوص مطالبات معوق این بانک ارائه نمود و تصریح کرد: این مطالبات طی سه سال اخیر روندی نزولی را پشت سر گذاشته است و شرایط MPL بانک دارای موقعیت مساعدتر و بهتری است. به گفته این مقام مسئول، آنچه در حال حاضر دارای شرایط مناسب و قابل قبولی است، مانده مطالبات معوق بانک نسبت به کل مانده تسهیلات پرداخت شده پرداخت شده در این بانک است.

مدیرعامل بانک ملی، با بیان این که استاندارد MPL در جهان به زیر ۵ درصد می رسد، اذعان نمود: هرچه این رقم به صفر نزدیک تر شود، نتیجه بهتر و مطلوب تری خواهد داشت. حسین زاده ادامه داد: در سال ۹۷، این شاخص برای بانک ملی ۷٫۳ درصد گزارش شده است و این رقم در سال گذشته به ۶٫۳ درصد رسیده است.

وی با بیان این که با شرایط رو به رشد و مناسبی در وصول مطالبات همراه بوده ایم، اظهار نمود: بانک ملی از طریق کمیته های استانی و شهرستانی مدام در حال پیگیری وضعیت بود که نتیجه این پیگیری ها را می توان در بهبود وضعیت کاملا ملموس متوجه شد. ایشان با بیان این که قسمتی از کار به عهده شهرستان ها واگذار گردید، عنوان نمود: تنها برخی از موارد خاص را در تهران زیر ذره بین می بردیم و مورد بررسی قرار می دادیم. این مقام مسئول افزود: بانک ملی از منضبط ترین بانک های کشور است، اضافه برداشتی از بانک مرکزی توسط بانک ملی طی دو سال اخیر به ثبت نرسیده ضمن این که در حال کمک کردن به تعدادی از بانک ها در بازار بین بانکی هستیم.

حسین زاده اذعان نمود: ارز دیجیتال پیمان، تولید شده توسط بانک پارسیان، ملی، ملت، پاسارگاد و یک شرکت بخش خصوصی است که کار های مقدماتی اش تا مراحلی پیش رفته است و به زودی شاهد اجرایی و عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول، ارز دیجیتال پیمان، نخستین بار در حوزه املاک بکار گرفته خواهد شد و سپس دیگر موضوعات را هم شامل خواهد شد که پایه آن طلا می  باشد.

  • منبع خبر : شهرخبر