واسطه های ملکی بر این باورند که در خردادماه افت حجم معاملات مسکن مشاهده خواهد شد که دلیلش به تعطیلات نیمه خرداد و عید سعید فطر بر می گردد.

بر اساس گزارش های ارائه شده در اردیبهشت ماه نیز رشد ماهانه قیمت مسکن نه تنها متوقف نشده است بلکه بر اساس برآورد های به عمل آمده، ۱۲٫۵ درصد گزارش شده است که این عامل سبب شده کاهش معاملات مسکن در خرداد ماه نیز مشهود بوده و کاملا ملموس باشد.

رشد قیمت در اردیبهشت ماه ۱۲٫۵ درصد برآورد شده است، عده ای از کارشناسان و فعالان حوزه مسکن عنوان می کنند این رشد قیمت سبب شده در خرداد ماه هم متقاضیان از بازار مسکن فاصله بگیرند و تمایل چندانی به خرید و فروش واحد های مسکونی نداشته باشند. برخی از واسطه های ملکی عنوان می کنند چون رشد قیمت کماکان وجود دارد و متقاضیان به شدت توان خود را در خرید مسکن از دست داده اند، دور از انتظار است که شاهد رشد قیمت واحد های مسکونی طی ماه های آتی باشیم و به نظر می رسد این بازار طی روز های آتی به ثبات خواهد رسید.

مهم ترین تأثیری که رشد قیمت مسکن در اردیبهشت ماه به جا گذاشته، افت حجم معاملات واحد های مسکونی در خرداد ماه بوده است، تا جایی که واسطه های ملکی تعداد مراجعه کنندگان برای خرید مسکن را بسیار اندک عنوان می کنند و اظهار می نمایند: آنان که مراجعه می کنند هم با فرض قیمت های قبل از عید اقدام به خرید می کنند که عموما حین مواجهه با قیمت های جدید از خرید به کلی منصرف می شوند.

به گفته واسطه های ملکی، متقاضیان از خرید منصرف می شوند با این امید که در روز های آتی، قیمت ها آرام بگیرند و امکان خرید واحد های مسکونی با قیمت مناسب محقق گردد.

با این حال عده ای بر این باورند که خرداد ماه با رکود در حجم معاملات مسکن همراه خواهد بود که دلیلش به تعطیلات نیمه خرداد ماه و عید سعید فطر بر می گردد.

وضعیت بازار مسکن در خرداد ماه از زبان واسطه های املاک

  • منبع خبر : شهرخبر