حمیدرضا فولادگر به عنوان نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: باید برای خانه اولی ها و زوج های جوان اقدامات تازه ای در دستور کار قرار بگیرد که از جمله آن ها می شود پرداخت یارانه ها را نام برد.

وی با تأکید بر این که پرداخت یارانه از مهم ترین راهکار هایی است که لازم است عملیاتی گردد، اذعان نمود: برای این که بتوانیم بازار مسکن را به بهترین سو جهت دهیم بهترین کار این است که از میان تمام شیوه های موجود، بهینه ترین روش را برگزینیم و انتخاب نماییم.

وی با بیان این که مسکن بر اشتغال زایی به میزان زیادی اثر می گذارد، اذعان نمود: بهتر است مسکن را در کانون توجه قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم شرایط اشتغال را به جایگاه بهتری برسانیم. ایشان با تأکید بر این که بسیاری از زوج های جوان در حوزه مشکن با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند، عنوان کردند: بهتر است مشکلات مسکن را از میان برداریم تا زوج های جوان راحت تر بتوانند مشغول به زندگی شوند. ایشان با تأکید بر این که استفاده از تجربیات گذشته در حوزه مسکن بسیار مهم و تأثیر گذار است، اذعان نمود: به عنوان نمونه طرح مسکن مهر که یکی از مهم ترین طرح هایی است که در حوزه مسکن پیاده سازی گردید، در روستا ها نتیجه خوبی داشت اما در شهر های بزرگ شاهد نتایج مناسب و مثبتی در این حوزه نبودیم. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: در برخی از شهر ها، مشکلات مسکن مهر به نوعی بوده است که ۹۰ درصد از این واحد ها خالی باقی مانده اند.

ایشان هدایت سرمایه های سرگردان از سکه و ارز به سوی مسکن را یادآور شد و تصریح نمود: پیش تر درباره معضلات این مسئله صحبت کرده بودیم و در این خصوص هشدار هایی داده بودیم. وی افزود: رشد قیمت مصالح و قیمت واحد های مسکونی کاملا مشهود است که از جمله عواملی که سبب افزایش قیمت مسکن شده است را می توان اوج گرفتن تقاضا و پایین بودن عرضه دانست. به گفته این مقام مسئول حتی عدم بیمه کارگران هم در رشد قیمت مسکن بی اثر نبوده و توانسته با نتایج بدی دست به گریبان باشد.

وی با تأکید بر این نکته که ارائه تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد برای مردم بسیار دشوار و سخت است، اذعان نمود: لازم است یارانه به خانه اولی ها و همچنین زوج های جوان اختصاص داده شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، ادامه داد: در زمینه مساکن روستایی خوب عمل کرده ایم اما در شهر های بزرگ نکات مهمی مغفول مانده اند که از جمله آن ها می شود به بازسازی واحد های فرسوده اشاره کرد و از میان بردن مشکلات حاشیه نشینی و بازآفرینی مسکن را نام برد. لازم به توضیح است که انبوه سازی بسیار مهم است و انتظار می رود در دستور کار قرار گرفته و از آن حمایت و پشتیبانی به عمل آید.

  • منبع خبر : مهر نیوز