بر اساس گزارش های ارائه شده، خانه های لیزینگی نقش مهمی در صاحب خانه کردن افراد ایفا می کنند ضمن این که می توانند به افت ۳۰ درصدی قیمت مسکن و همچنین نرخ اجاره بها منتهی گردند.

رفته رفته به فصل تابستان نزدیک می شویم، عده زیادی با فرارسیدن تابستان به فکر جابه جایی می افتند و از خانه های خود به قصد منزلی جدید، بلند می شوند. این روز ها روند رشد قیمت در تمام حوزه ها نمود پیدا کرده است که بازار مسکن هم از این قاعده مستثنی نبوده و گران شدن قیمت را شاهد بوده است، این مشکلات اقتصادی جابه جایی را برای بسیاری از خانواده ها دشوار کرده است و عده زیادی خود را در یافتن مسکن استیجاری با قیمت مناسب ناتوان می یابند. معصومه آقاپور علیشاهی، به عنوان اقتصاددان و نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی در این راستا می گوید: برای این که بتوانیم جلوی رشد قیمت مسکن را بگیریم و به نوعی با این مسئله برخورد نماییم، دو راه حل عمده وجود دارد، که این راه حل ها یکی به بازه ای کوتاه مدت نیاز دارد و دیگری میان مدت خطاب می شود. ایشن ادامه دادند: در روش میان مدت همانطور که ریاست جمهوری هم بدان اشاره داشته اند لازم است ساخت خانه های ارزان قیمت را در دستور کار قرار دهیم ضمن این که لازم است برای این مسئله سهام در نظر گرفته و آن را وارد بازار فرابورس نماییم. با این حال به عقیده بنده در روش کوتاه مدت، بهترین راهکار، افزایش تسهیلات و وام مسکن است به این دلیل که در شرایط کنونی متقاضی با اخذ ۸۰ میلیون وام مسکن نمی تواند هیچ واحدی را خریداری کند در واقع با این مبلغ تنها می توان یک هشتم از هزینه یک مسکن را پوشش داد آن هم واحدی با متراژ کاملا معمولی این درحالی است که انتظار می رود با دریافت وام بتوان ۴۰ تا ۵۰ درصد از هزینه یک مسکن را پرداخت نماییم تا خریدار بتواند به سادگی به صاحب خانه شدن فکر کند و در این راستا گام بردارد. علاوه بر این دولت می تواند وام ارزان را تحت نام وام ودیعه در اختیار مردم قرار دهد تا افراد بدون این که فشار زیادی را متحمل شوند، وام مسکن را اخذ نمایند. چنانچه راه های درستی در نظر گرفته نشود آنگاه شاهد رشد حاشیه نشینی خواهیم بود و روش های دیگر راه به جایی نخواهند برد.

ایشان درباره خانه دار کردن مردم سخن به میان آوردند و اظهار داشتند: در این راستا نام طرح خانه های لیزینگ به میان باز شده است که قرار است افرادی که فاقد واحد مسکونی هستند صاحب خانه شوند. وی افزود: این طرح با مشارکت و همکاری های همه جانبه وزارت راه و شهرسازی و شرکت های خصوصی عملیاتی خواهد شد که انتظار می رود افراد زیادی به واسطه این طرح صاحب خانه شوند و قیمت مسکن به این واسطه افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی را تجربه نماید.

  • منبع خبر : برنا نیوز