در خرید آپارتمان باید به برخی نکات توجه کرد. اگر در یک منزل کلنگی زندگی می‌کنید و از مشکلات دیرینه و کهنه آن خسته شده‌اید و قصد خرید یک آپارتمان نوساز در مرکز شهر و یا نزدیک محل و کار و زندگی خود را دارید، باید به برخی موارد در خرید آپارتمان دقت کنید.

ما در ملکانا به شما کمک می کنیم تا یک خرید آپارتمان راحت و بدون دردسری داشته باشید. خرید آپارتمان کار چندان ساده‌ای نیست و مانند خرید لباس و وسایل برقی نیست بلکه امری بسیار مهم است که می‌تواند تا روزها و ماه‌ها و سال ها بعد برای شما ثمر و یا ضرر به دنبال خود داشته باشد.

در صورتیکه به تمام نیازمندی‌های خود از یک آپارتمان توجه کنید و آن‌ها را در خرید آپارتمان به کار گیرید، مسلماً شما یک خرید آپارتمان خوب مثمر ثمری خواهید داشت.

اگر به جزئیات کار دقت نکنید و یک خرید آپارتمان سرسری داشته باشید، تا ماه‌ها و سال‌ها بعد گرفتار مواردی خواهید شد که از اول به درستی به آن‌ها توجه نکرده‌اید. ما در ملکانا به شما کمک می‌کنیم که تمام جوانب خرید آپارتمان را در نظر بگیرید. با ما همراه باشید، قطعاً بدون اطلاعات کافی از اینجا خارج نخواهید شد.

در ابتدا و قبل از هرکاری باید میزان سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید. مسلماً میزان هزینه‌ای که می‌کنید بسیار در خرید آپارتمان، اندازه و موقعیت آپارتمان موثر است.

شما هر چقدر بیشتر بتوانید هزینه کنید، آپارتمان بزرگتر و یا در موقعیت بهتر و با طراحی مناسب خریداری خواهید کرد.

اگر هزینه تهیه یک آپارتمان خوب برای شما کمی سخت است و یا نیمی از هزینه خرید آن را ندارید، می‌توانید به روش‌های مختلف وام مسکن تهیه کنید و در عوض خرید آپارتمان را در برنامه‌های زندگی خود بگنجانید.

در خرید آپارتمان به چه مواردی باید توجه کرد 1

پس از تهیه هزینه از یک آپارتمان چه توقعی دارید:

توجه به تعداد اتاق‌های یک آپارتمان در خرید آپارتمان

شما یک خانواده چند نفره هستید و یا در آینده قصد بچه‌دار شدن دارید یا خیر؟ این سوالی است که شما به آن پاسخ می‌دهید و پاسخ شما تعداد اتاق‌ها را برای خرید آپارتمان مشخص می‌کند.

به عنوان مثال یک خانواده چهار نفره قصد خرید آپارتمان را دارند. اگر آن‌ها یک آپارتمان دو خوابه انتخاب کنند و در آینده صاحب دو فرزند دیگر شوند، کمی فضای آپارتمان برای آنها تنگ نخواهد بود؟

بله، حتماً در آینده احساس خواهند کرد که آپارتمانشان کوچک است و برای رفاه خود و فرزندان باید آپارتمان بزرگتری را خریداری کنند.

طبقه واحد آپارتمانی در خرید آپارتمان توجه کنید

بسیار حائز اهمیت است که طبقه چندم یک آپارتمان باشید و آیا آپارتمان مجهز به آسانسور است یا خیر. هرچند بسیاری از آپارتمان‌هایی که امروزه ساخته می‌شود، از آسانسور برخوردار هستند و اسباب راحتی شما را فراهم می‌کند.

بنابراین در خرید آپارتمان دارای آسانسور از نظر اینکه طبقه چندم یک آپارتمان هستید نگران نباشید. البته قابل یادآوری است که از کار افتادن موقت یا دائم آسانسور را در نظر بگیرید.

ممکن است شما به بیماری‌های مفاصل و یا بیماری‌های سخت گرفتار باشید که با توجه به این موارد، باید به طبقه و آسانسور در خرید آپارتمان دقت کنید.

به محل قرار گرفتن سرویس بهداشتی در خرید آپارتمان توجه کنید

سرویس بهداشتی باید در جوار اتاق خواب‌ها باشد چون بسیاری از افراد هر ساعتی از شب نیاز به سرویس بهداشتی دارند.

بنابراین نباید خیلی از اتاق خواب‌ها دور و یا در معرض رویت باشد. منظور از قرار نگرفتن آن‌ها در معرض دید، یعنی در صورت داشتن مهمان یا ورود هر شخصی به آپارتمان شما، این قسمت دیده نشود و افراد به راحتی به سرویس بهداشتی تردد کنند.

این نکته از موارد بسیار مهم در خرید آپارتمان می‌باشد، بنابراین به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نشیمن و سالن مهمانان را در خرید آپارتمان مورد توجه قرار دهید

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که بسیار مهمان‌نواز و مهمان دوست بوده و به تجمع‌های خانوادگی آخر هفته و دور هم بودن علاقه شدیدی داشته باشید، بنابراین به یک سالن و نشیمن بزرگ نیاز دارید تا نیاز شما و مهمانانتان را رفع کند.

در خرید آپارتمان به چه مواردی باید توجه کرد؟

آشپزخانه از نکات کلیدی در خرید آپارتمان است

آشپزخانه مرکز مدیریت یک زن است و حتماً انتخاب آن به عهده مادر خانواده می‌باشد. زیرا او می خواهد ساعت‌ها را در آنجا سپری و کند. خیلی مهم است که آشپزخانه کجای آپارتمان و در محیط بسته یا باز باشد.

اگر آشپزخانه رو به سالن مهمانان باشد و شما برای پذیرایی از مهمانان می‌خواهید آشپزی کنید، مسلماً نباید آشپزخانه باز یا اپن باشد.

چون می‌تواند بوی طبخ را منتقل کند و این تا حدودی می‌تواند مهمانان را اذیت کند. هرچند در آپارتمان‌های جدید آشپزخانه باز و رو به سالن مهمانان و نشیمن می‌باشد که بسیاری از افراد برای رفع مشکل ساعت‌ها قبل از ورود مهمانان غذاهای خود را آماده می‌کنند.

پارکینگ و انبار در خرید آپارتمان را مد نظر داشته باشید

داشتن یک پارکینگ با تردد راحت و یک انبار برای نگهداری وسایل قدیمی در خرید آپارتمان بسیار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اگر آپارتمانی که خریداری می‌کنید، پارکینگ نداشته باشد شما مجبور خواهید بود، ماشین را در پارکینگ‌های اطراف خانه و یا در خیابان پارک کنید که این تا حدودی خطرساز است.

اگر آپارتمان انبار برای نگهداری وسایل اضافی نداشته باشد، شما با مشکل نگهداری وسایل اضافه روبرو می‌شوید. بنابراین برای خرید آپارتمان حتماً به این مورد دقت کنید.

کیفیت مصالح به کار رفته در خرید آپارتمان بسیار حائز اهمیت است

کیفیت مصالح به کار رفته در ساخت یک آپارتمان بسیار مهم است. چراکه این مصالح اگر بی‌کیفیت باشند، باعث می‌شود آپارتمان شما خیلی زود دچار مشکلاتی شود که حتی فکرش را هم نمی‌توان کرد.

به عنوان مثال گچ به کار رفته اگر کیفیت خوبی نداشته باشد یا با مهارت کار نشده باشد می‌تواند خیلی زود دچار ترک خوردگی و شوره و دیگر مشکلات شود که ظاهر چندان جالبی نخواهد داشت.

مسلماً اگر شما هزینه یک آپارتمان با کیفیت را پرداخت کرده باشید، باید تا سال‌ها بعد ظاهر آپارتمان و وسایل آن برای شما ماندگاری داشته باشد و یا درب و پنجره‌هایی که در آپارتمان به کار می‌رود، باید عمر طولانی داشته باشند، نه اینکه پس از مدتی، دستگیره و قفل آن‌ها دچار مشکل شود و هزینه‌ای اضافه‌تر به شما متحمل کند.