بازار مسکن

شما با ملکانا می‌توانید بازار مسکن را پیگیری کنید، اگر قصد خرید مسکن دارید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید؟ و بهترین تصمیم را برای زمان و موقعیت خرید خانه کسب کنید.

ما به شما کمک می‌کنیم انتخابی بهتر داشته باشید. در انتخاب مسکن و زمان خرید آن به هیچ عنوان عجله نکنید. روند خرید و فروش و افزایش و کاهش مسکن در ایران مدت‌ها است دچار نوسان شده و بیشتر از  اینکه این نوسان روندی نزولی را پیش بگیرد، روند صعودی را طی می کند.

این روند خرید مسکن را برای بسیاری از مردم جامعه اعم از قشر متوسط و ضعیف، سخت کرده است. ملکانا به شما کمک می‌کند تا از این روندهای صعودی و نزولی و آخرین پیگیری‌های بازار مسکن مطلع شوید.

مطمئناً از بودن با ما وقت خود را تلف نخواهید کرد و از زمان خود بهترین استفاده را برای کسب اطلاعات در زمینه بازار مسکن، کرده‌اید.

بازار مسکن را چگونه دنبال می‌کنید 1

خرید مسکن با توجه به نوسانات پیشرو در بازار مسکن چگونه است؟

در سال ۹۸ و در یک ماه گذشته طبق پیگیری‌ها و تحقیقات انجام شده در زمینه خرید مسکن، مشاهده شده که میزان تورم در بازار مسکن کاهش پیدا کردهاست.

به طوریکه می‌توان گفت این روند نزولی می‌تواند تا ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. چند ماه آینده می‌تواند فرصت مناسبی برای خرید و معامله مسکن، با توجه به این کاهش میزان تورم، باشد.

طبق پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولین برآورد می‌شود که این تورم می‌تواند در بازار مسکن از بین رفته و بازار مسکن می‌تواند به یک ثبات قیمت برسد.

البته رسیدن به ثبات در بازار مسکن نیازمند تثبیت قیمت دلار، برداشتن و یا کاهش تحریم‌های اقتصادی که توانسته تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن داشته باشد.

علاوه بر این قیمت مسکن در اوایل سال جدید قیمت مسکن به صورت نجومی افزایش پیدا کرد که با عدم خرید مواجه شد.

پیش‌بینی شده اگر خریدی توسط خریداران در بازار مسکن انجام نشود، مالکین و فروشندگان به کاهش قیمت‌ها رو می‌آورند. شما به کمک ملکانا می‌توانید از آخرین روند این نوسانات مطلع شوید.

آخرین اخبار مسکن حاکی از این است که در سال گذشته قیمت مسکن تقریباً صد درصد افزایش پیدا کرده که این می‌تواند به میزان قابل توجهی خرید و فروش را در بازار مسکن کاهش دهد.

از طرفی بسیاری از افراد جامعه  در تلاش برای جمع‌آوری سرمایه جهت خرید مسکن بودند که این افزایش به کلی نتیجه تلاش آنان را از بین برد و به کلی آن‌ها را از خرید مسکن منصرف کرد.

با توجه به پیگیری‌های انجام شده امید آن می‌رود که قدرت خرید مسکن برای عموم مردم امکان‌پذیر شود و مردم بتوانند با خیالی آسوده مسکن دلخواه خود را خریداری کنند.

بازار مسکن را چگونه دنبال می‌کنید 3

اجاره مسکن با راهکارهای دولت برای بهبود بازار مسکن امکان‌پذیر است؟

طبق آخرین اخبار بازار مسکن، تسهیلاتی در راستای خرید مسکن در حال انجام است، که یکی از آن‌ها کاهش قیمت اوراق برای وام مسکن می‌باشد.

ممکن است شما چیزی درباره این اوراق ندانید و بپرسید که تهیه این اوراق چه کمکی می‌تواند به خرید مسکن کند؟

شما با تهیه این اوراق به تعداد مشخصی می‌توانید وام مسکن دریافت کنید. با این اوراق شما دیگر نیازی به انتظار برای دریافت وام ندارید و تنها این اوراق را به بانک ارائه می‌دهید تا بانک وام مسکن را به شما پرداخت کند.

مسلماً وام مسکن آنچنان زیاد نیست تا بتوانید پول خرید مسکن را یکجا پرداخت کنید، اما حداقل هزینه پیش پرداخت خرید یک خانه را برای شم مهیا می کند.

شاید اینگونه به مسکن برسید ولی شما سال‌ها باید اقساط خرید مسکن و اقساط بانکی را به دوش بکشید که چندان ساده‌ای نیست. با ملکانا همراه باشید تا در این مورد آگاهی لازم را بدست آورید.

با این حساب چاره چیست و برای رفع مشکل مسکن با توجه به بازار مسکن که از ثبات برخوردار نیست، باید چکار کرد؟

می‌توان به جای خرید مسکن، به اجاره و رهن رو آورد و مسکن دلخواه را با سرمایه‌ای که در دست داریم، رهن و یا اجاره کنیم.

اما با توجه به فراگیر بودن مشکل  تورم در بازار مسکن، با توجه به آخرین اخبار مسکن، هزینه اجاره و رهن نیز دچار افزایش و روند صعودی شده که باعث شده بسیاری از مردم چه در زمینه خرید مسکن و چه در زمینه رهن و اجاره مسکن، دست نگه دارند. برای پیگیری آخرین اخبار بازار مسکن به وبسایت ما در ملکانا مراجعه کنید.

در سال جاری برای رفع چنین مشکلاتی در بازار مسکن، راهکاراهایی از سوی دولت ارائه و معین شد. یکی از کارهای دولت در این زمینه تعیین یک سقف مشخص برای بهای اجاره می‌باشد.

با این حساب شاید بسیاری از مالکین از اجاره و یا رهن مسکن خود منصرف شوند. از طرفی، سقفی مشخص برای اجاره‌بها می‌تواند به بسیاری از مردم کمک کند تا بتوانند مسکنی را رهن و یا اجاره کنند و از بلاتکلیفی بی‌مسکنی در آیند.

مشکل مسکن چه در زمینه فروش و چه در زمینه اجازه توانسته تاثیر خود را روی زندگی بسیاری از جوانان در شرف ازدواج و بسیاری از خانواده‌ها که به خاطر فرزندانشان نیاز به اجاره منزلی بزرگتر دارند، بگذارد.

با در نظر گرفتن یک حد مشخص برای اجاره‌بها، بسیاری از اشخاص می‌توانند با سرمایه‌ای که دارند مسکنی را حداقل اجاره کنند.

این راهکار در کلان شهرها با توجه به منطقه محل زندگی مشخص می‌شود. به عنوان مثال اجاره‌بها در بالا شهرها بالاتر بوده و در مناطق پایین‌تر و متوسط این اجاره‌بها کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید بر حسب منطقه، مسکن دلخواه خود را پیدا کنید و آن را اجاره کنید. به ملکانا برای پیگیری آخرین راهکارها حتماً سر بزنید.