چگونه با وجود قیمت‌های نجومی به فکر خرید مسکن باشیم؟

شاید بسیاری از شما اجاره‌نشین باشید و مشکلات هر ساله تمدید قرارداد و اضافه شدن مبلغ اجاره خانه یا رهن شما را بسیار سرگردان کرده است.

دوست دارید به دنبال خرید مسکن برای خود باشید، بدون اینکه صاحب ملکی با شرایطی جدید برای شما مشکل تراشی کند.

شاید هم شما صاحب خانه‌ای باشید که ساخت آن قدیمی و کهنه می‌باشد و مجبورید بطور ماهانه یا سالانه تعمیرکار به خانه بیاورید و قسمتهایی از خانه را تعمیر کنید.

این واقعاً می‌تواند هزینه‌بردار و کلافه کننده باشد که در نهایت باعث می‌شود شما به فکر خرید مسکن جدیدی باشید و دست از خانه قدیمی بکشید.

ما در ملکانا، شما را برای خرید مسکن راهنمایی می‌کنیم. با ما همراه باشید و این مطلب مفید رو از دست ندید.

با ما در ملکانا خرید مسکن را ممکن کنید 1

 مراحل خرید یک مسکن جدید:

چه میزان می‌توانید برای خرید مسکن هزینه کنید؟

باید در ابتدا پس‌انداز خود را جمع بزنید و ببینید آیا می‌توانید با چنین سرمایه‌ای خانه بخرید یا خیر.

پس‌انداز شما می‌تواند شامل پیش پرداخت اجاره خانه، مبلغ بدست آمده از فروش خانه و یا پس‌انداز بانکی باشد.

هر یک از این‌ها را داشته باشید باز هم ممکن است پول شما برای خرید مسکن کافی نباشد. بنابراین باید به فکر چاره‌ای باشید که به شما کمک کند تا خرید مسکن انجام دهید.

برای این کار شما باید به فکر جمع‌آوری سرمایه باشید تا قدرت خرید مسکن را پیدا کنید.

برای خرید مسکن شما حداقل باید سیصد میلیون تومان داشته باشید. با توجه به رشد، مبلغ کمی نیست.

ممکن است تا زمانی که شما این مبلغ را بدست آورید، هزینه مسکن بالاتر رود و باز هم شما قدرت خرید مسکن نداشته باشید.

ولی در عین حال ممکن است خلاف تصورتان هزینه خرید مسکن کمی کاهش داشته باشد و شما زودتر یک خرید مسکن انجام دهید.

بنابراین تنها به فکر جمع‌آوری سرمایه و افکار مثبت باشید تا زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید. اگر بخواهید به افکار منفی ادامه دهید و دست روی دست بگذارید مطمئناً هیچوقت قدرت خرید مسکن را نخواهید داشت.

ما در ملکانا بهترین و مثبت ترین‌ها را به شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید، قطعاً ضرر نمی‌کنید.

با ما در ملکانا خرید مسکن را ممکن کنید 3

چگونه برای خرید مسکن پس انداز کنید؟

ممکن است خیلی از شما که خواننده این مطلب هستید بگویید جمع‌آوری سرمایه، آن هم در این وضعیت اقتصادی وحشتناک که بهبودی در آن دیده نمی‌شود؟

شاید برای شما اول راه کمی سخت باشد، اما هیچ چیز ناممکن نیست و قطعاً شما می‌توانید به سرمایه‌ای که می‌خواهید برسید، هر چقدر شرایط با شما مخالف و به ضرر شما باشد.

انسان دارای توانایی‌های بسیاری است، فقط کافی است بخواهد تا آنی شود که می‌خواهد.

برای جمع‌آوری پس‌انداز میلیونی و خرید مسکن نیز نگران نباشید، تنها کمی از درایت شما و یک سری تغییرات در نحوه زندگی و مخارج زندگی نیاز دارد.

شما برای داشتن یک پس انداز و خرید مسکن باید از یک سری ولخرجی‌ها صرف نظر کنید. به عنوان مثال:

از هر هفته رستوران رفتن و خرید غذاهای بیرون تا جایی که امکان دارید کم کنید، در عوض این هزینه‌ها را به پس‌انداز اضافه کنید.

سعی کنید تا جائیکه می‌توانید خرید لباس‌های گران قیمت و متنوعی که تا امروز ماهانه خرید می‌کردید را به هر چند ماه یکبار تغییر دهید. قطعاً با این کار بالا رفتن مبلغ پس‌اندازتان مشهود خواهد بود.

به جای دور ریختن بسیاری از وسایل و خرید یک وسیله نو، آن وسیله قبلی را تعمیر کنید و مجدداً استفاده کنید. این نه تنها باعث پس‌انداز گردن خواهد شد، بلکه در پرورش استعداد شما نیز بسیار تاثیرگذار است.

این کارها شاید در ابتدا برای شما کمی سخت باشد ولی فکر داشتن یک پس‌انداز خوب برای خرید مسکن می‌تواند شما را امیدوار به خرید مسکن کند و باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به تلاشتان داشته باشید.

علاوه بر این کارها شما می‌توانید پس‌انداز خود را در یک حساب سپرده با سود عالی پس‌انداز کنید و از سود سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوید.

همچنین می‌توانید درخواست وام مسکن برای خرید مسکن داشته باشید. یا اینکه اقدام به تهیه اوراق بهادار کنید. این اوراق به شما کمک می‌کند تا یک وام مسکن بدون نوبت دریافت کنید.

با ما در ملکانا خرید مسکن را ممکن کنید 2

با داشتن سرمایه اولیه چگونه خرید مسکن خوبی داشته باشیم؟

پس از جمع‌آوری سرمایه اولیه برای خرید مسکن تنها کاری که باید انجام دهید، تهیه لیستی از توقعات و خواسته‌های خود از یک مسکن است.

آیا می‌خواهید آپارتمان باشد یا ویلایی؟ حیات و امکانات تفریحی داشته باشد یا یک خانه ساده باشد؟ چه تعداد اتاق داشته باشد؟ چقدر مساحت آن باشد؟ دارای باغ یا گلخانه باشد؟ بالکن داشته باشد یا خیر؟ دید خوبی داشته باشد؟ نوساز یا مدرن باشد؟ و بسیاری از سوالات و توقعات شما که می‌تواند در خرید مسکن به شما کمک کند را در این لیست وارد کنید. خیلی برای خرید مسکن عجله نکنید و سعی کنید یک خرید آگاهانه داشته باشید تا عجولانه.

پس از اطمینان و شناخت کافی از خانه‌ای که مدر نظرتان می‌باشد، به یک سایت املاک سر بزنید و نیازمندهای خود را با خانه و قیمت‌هایشان مقایسه کنید.

در صورتیکه به نتیجه مثبت رسیدید، کافی است خانه دلخواهتان را انتخاب کنید و درخواست دیدن ملک از نزدیک را داشته باشید.

شما می‌توانید برای این کار به سایت ملکانا سر بزنید و از امکانات این سایت بهره‌مند شوید.

یکی از امکاناتی که سایت ملکانا در اختیار شما قرار می‌دهد، دیدن مکان مسکن با استفاده از نقشه است. با این حساب شما می‌توانید منطقه محل کارتان را انتخاب کنید و خانه‌ای نزدیک به محل کارتان بیابید.

پس از انتخاب مسکن می‌توانید با صاحب ملک هماهنگی لازم را به عمل آورید و مسکن را از نزدیک ببینید.

پس از رویت خانه و اطمینان از اینکه خانه دقیقاً آن چیزی است که می‌خواهید، می‌توانید آن را معامله کنید و یک خرید مسکن عالی داشته باشید.