پیش‌بینی بازار مسکن

بسیاری از مردم آرزوی خرید مسکن را دارند، به طوریکه از بسیاری از خواسته و علایق خود می‌گذرند تا بتوانند یک مسکن خریداری کنند.

اما روند بالا رفتن قیمت مسکن در بازار مسکن می‌تواند منجر به عدم خرید مسکن و یا اجاره مسکن شود. با این حساب ما به یک پیش‌بینی بازار مسکن برای ارزیابی آن نیاز خواهیم داشت.

بسیاری از مردم در زندگی مستاجری سختی‌های بسیاری کشیده و در آرزوی خرید مسکن هستند و با دیدن این میزان تورم بسیاری از آن‌ها را خرید مسکن ناامید شده و با اجاره‌نشینی از خود سازگاری نشان می‌دهند.

شاید چندان خوشایند نباشد که مردم یک جامعه شاد نباشند. قطعاً شاد بودن و داشتن روحیه سالم در روند کار آن‌ها و عملکرد آن‌ها تاثیرگذار است. می‌پرسید چاره چیست؟ ما در ملکانا به شما می‌گوییم و این امید را می‌دهیم که خیلی طول نمی‌کشد که شما را صاحب مسکن ببینیم. با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

پیش‌بینی بازار مسکن برای سال 98 1

میزان تورم و پیش‌بینی بازار مسکن

در چند سال گذشته و بخصوص سال گذشته با بالا رفتن نرخ ارز، میزان تورم در دیگر بازارهای موازی نیز بالا رفت، به طوریکه شاهد تغییرات قابل مشاهده‌ای در بازار مسکن شدیم.

می‌توان گفت از اواسط سال ۹۷ با افزایش قیمت ارز، بازارهای دیگر از قبیل بازار مسکن و بازار سکه و طلا مستقیماً تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار گرفتند.

با ما در ملکانا پیش‌بینی بازار مسکن را دنبال کنید، قطعاً اطلاعات زیادی را در این زمینه به دست خواهید آورد.

این تغییرات و نوسان در بازار ارز و بازار مسکن باعث شد بسیاری از مرد دیگر قدرت خرید مسکن را نداشته باشند. مطمئناً اگر قیمت مسکن افزایش پیدا کند، اجاره‌بها برای اجاره مسکن یا آپارتمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

با افزایش ناگهانی در نرخ و ارز و این همه تغییر در بازار مسکن و دیگر بازارها، کارشناسان بر آن هستند تا این روند را کاهش و یا حداقل کنترل کنند.

آیا کارشناسان اقتصادی قادر به حل این مسئله پیچیده هستند؟ آیا آن‌ها قادر به پیش‌بینی بازار مسکن هستند؟ ما در ملکانا پاسخ سوالات شما را خواهیم داد.

پیش‌بینی بازار مسکن و کنترل آن توسط کارشناسان

با توجه به وارد شدن کارشناسان و فعالان اقتصادی به این عرصه برای رفع این مشکل، امید آن میرود که مشکل بازار مسکن رفع شود و مردم قدرت خرید مسکن را پیدا کنند.

طبق فعالیت‌های انجام شده توسط کارشناسان و پیش‌بینی بازار مسکن می‌توان گفت که بازار مسکن در سال ۹۸ روند صعودی آنچنانی نداشته باشد.

هرچند نمی‌توان جلوی این پیشروی در بالا رفتن قیمت مسکن و تورم بازار مسکن را گرفت اما می‌توان آن را تا حدودی در راستای خرید مسکن کنترل کرد. به طوریکه افزایش ناگهانی نداشته باشد و به آرامی مسیر افزایش را طی کند.

شاید بپرسید این پیش‌بینی بازار مسکن چه کمکی به مردم می‌کند، زمانی که مردم قدرت خرید مسکن را ندارند؟ می‌توان جواب این سوال را به این صورت داد که به بسیاری از مردم برای خرید مسکن می‌توان با این پیش‌بینی بازار مسکن کمک کرد. اما چگونه؟

شما می‌تواند روند توقف و یا آهسته افزایش یافتن این روند را دنبال کنید و تلاش خود را برای خرید مسکن به کار گیرید.

ممکن است تعلل شما در این لحظه باعث شود شما فرصت خرید مسکن را برای همیشه از دست بدهید اما با بررسی و دنبال کردن پیش‌بینی بازار مسکن و جمع آوری سرمایه خود برای خرید یا اجاره مسکن می‌توانید یک نشانه‌گیری دقیق انجام داده و در بهترین فرصت یک ملک خوب با یک قیمت قابل توجه خریداری کنید.

شاید مبلغ مسکن که خریداری کرده‌اید چندان پایین نباشد و یا با کلی قرض و وام آن را خریده باشید اما حداقل خیال شما را تا چند ده سال آینده از اجاره و رهن و خرید مسکن، راحت می‌کند.

پیش‌بینی بازار مسکن برای سال 98 2

آیا پیش‌بینی بازار مسکن تنها شامل خرید مسکن است؟

در جواب این پرسش می‌توان گفت خیر. پیش‌بینی بازار مسکن یک قاعده کلی است که می‌تواند شامل اجاره‌بها، خرید و رهن ملک باشد.

همانطور که گفتیم قیمت خرید مسکن می‌تواند تاثیر مستقیم بر اجاره‌بها و رهن ملک داشته باشد. در صورتیکه قیمت مسکن افزایش یابد، قیمت رهن و اجاره مسکن نیز افزایش خواهد داشت اما این افزایش به میزان خرید مسکن نخواهد بود.

در صورت افزایش اجاره‌بها و رهن، بسیاری از مردم دیگر قادر به اجاره مسکن نمی‌باشند که این باعث میشود صاحب ملک متضرر شده و مسکن چه برای فروش و چه برای رهن واجاره دچار رکود شود.

مطمئناً ملکی که در چرخه اجاره و رهن باشد، می‌تواند به شما سود برساند تا یک ملک راکد و بدون استفاده. بنابراین می‌توان این نقطه امیدوار کننده را در پیش‌بینی بازار مسکن لحاظ نمود.

در نهایت امید است که کارشناسان و فعالان اقتصادی بتوانند یک پیش‌بینی بازار مسکن قابل ملاحظه‌ای را ارائه دهند و بتوانند روند پیشرفت بازار ارز و بازار مسکن را کنترل و تا حد امکان در مسیر کاهش، هر چند اندک هدایت کنند.