خرید آپارتمان

شاید بسیاری از شما در خرید آپارتمان با مسائلی روبرو شوید که تا قبل از آن چیزی در مورد آن شنیده یا نشنیده باشید. چه بسیار کسانیکه در زمینه خرید آپارتمان گرفتار کلاهبرداران و شیادان شده‌اند.

بسیاری از کلاهبرداران و مشاوران املاک‌ها غیر قابل اعتماد بوده و برای یک واحد آپارتمانی چندین قرارداد خرید آپارتمان تنظیم می‌کنند و با چندین نفر معامله می‌کنند.

شاید بسیاری از شما با شنیدن ماجراهای کلاهبرداری در خرید آپارتمان نسبت به مشاورین املاک بی‌اعتماد شده و یافتن یک مشاور املاک قابل اعتماد برایتان سخت باشد.

برای خرید آپارتمان می توانید به سایت ملکانا اعتماد کنید و یک خرید آپارتمان مطمئن و بدون قل و غش داشته باشید.

ما در ملکانا به شما کمک می‌کنیم تا خرید آپارتمان خود را به صورت آگاهانه، با بررسی دقیق و با اطمینان انجام دهید. با ما در ملکانا همراه باشید و آپارتمان خود را با خیالی آسوده خریداری کنید.

چگونه یک خرید آپارتمان موفق داشته باشیم 1

چگونه با ملکانا می‌توانیم خرید آپارتمان مطمئنی داشته باشیم؟

شما می‌توانید به سایت ملکانا مراجعه کنید و بسیاری از آپارتمان‌هایی که برای فروش در سایت درج شده‌اند را مشاهده کنید و درباره خرید آپارتمان تصمیم بگیرید.

یکی از مزایای درج املاک و خصوصیات آن‌ها به همراه تصاویرشان این است که شما فرصت دیدن آپارتمان و بررسی آن از هر نظر را دارید.

یعنی شما قبل از هرگونه ملاقات حضوری در آپارتمان و هرگونه معامله‌ای می‌توانید تصاویر آپارتمان را رویت کنید و بیشتر روی خرید آپارتمان مورد نظر فکر کنید.

با مراجعه به سایت ملکانا می‌توانید تمامی موارد درج شده برای فروش آپارتمان را از گران‌ترین تا ارزان‌ترین ببینید. علاوه بر اینکه موقعیت آن را روی نقشه به شما نشان می‌دهد و شما با توجه به منطقه و یا محل کارتان می‌توانید آپارتمان دلخواه خود را پیدا کنید.

شرایط فروش آپارتمان را در ملکانا ببینید و در صورت تصمیم‌گیری برای خرید یک آپارتمان می‌توانید با دفتر ملکانا  تماس گرفته و با ارائه کد آپارتمان اقدام لازم را برای خرید آپارتمان انجام دهید.

برای خرید آپارتمان باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای خرید آپارتمان شما باید به برخی مسائل در خرید آپارتمان توجه کنید که شاید بسیاری از شما به این موارد دقت کرده و نکرده اقدام به خرید آپارتمان کرده باشید و ضرر دیده باشید.

در خرید آپارتمان شما باید به موارد زیر توجه کنید:

۱- اگر از اطلاعات حقوقی و ملکی سر رشته‌ای ندارید، حتماً از یک وکیل ملکی یا وکیل حقوقی، برای خرید آپارتمان کمک بگیرد.

وکیل ملکی می‌تواند تمام موارد مورد نیاز درباره خرید آپارتمان را به شما اطلاع دهد که به شما در خرید آپارتمان کمک می‌کند.

از طرفی می‌توانید یک وکیل ملکی استخدام کنید تا از تخصص و دانایی او در این زمینه برای خرید آپارتمان خود بهره ببرید. بدون اینکه سر شما کلاهی رفته باشد یا اقدام غیر قانونی در معامله شم انجام شده باشد.

۲-شما می توانید برای اطمینان از وضعیت آپارتمان، درباره آن تحقیق کنید.

این تحقیق می‌تواند با یک مراجعه به دفتر اسناد رسمی انجام شود، به طوریکه تمام اطلاعات مورد نیازتان را با ارائه کد ثبت ملک دریافت کنید.

۳- در صورتیکه رقم معامله خرید آپارتمان پایین بود، اطمینان نکنید و عجولانه برای خرید آپارتمان اقدام نکنید.

این می‌تواند یک کلاهبرداری باشد که با فروش آپارتمان به چند نفر با قیمت پایین، پول هنگفتی را به جیب بزنند و فرار کنند.

همچنین برای انجام معامله و عقد قرارداد به بنگاه‌های مطمئن بروید و در آنجا کارهای خود را بی‌غل و غش و کلاهبرداری انجام دهید.

۴-حتماً با شخص صاحب ملک معامله کنید و هزینه را تنها به شخص ایشان و یا وکیل ملکی ایشان پرداخت کنید.

هر چقدر دیگر افراد درجه یک و نزدیک به صاحب ملک باشند، می‌توانند غیر قابل اعتماد نیز باشند. بنابراین به هیچ یک از این افراد هزینه را پرداخت نکنید.

چگونه یک خرید آپارتمان موفق داشته باشیم 2

نکات خرید آپارتمان

۵-در صورتیکه برای خرید آپارتمان، آپارتمان‌های پیش فروش را انتخاب کرده‌اید حتماً از شرکتی که این کار را انجام می‌دهد، اطمینان حاصل کنید.

به عنوان مثال ببینید شرکت سابقه چند ساله دارد و آیا مشتریان قبلی از آن‌ها رضایت کامل داشته‌اند؟ همچنین میزان معروفیت و شناخته شدن این شرکت‌ها بسیار در معامله شما می‌تواند تاثیرگذار باشد.

۶-تمامی مواردی که قرار است شما و فروشنده متعهد شوید را در قرارداد قید کنید. احتمال اینکه هر یک از دو طرف بخواهد زیر تعهدات خود بزند بسیار است. هرچند این اتفاق همیشه نمی‌افتد.

۷-حتماً سند و متراژهای قید شده در آن با توجه به گفته‌های مالک آپارتمان، بررسی کنید که برابر و یکسان باشند.

بسیاری از افراد ملک خود را به چند نفر نمی‌فروشند اما از روش دیگری برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

آن‌ها متراژ آپارتمان را بیشتر می‌دهند تا هزینه بیشتری بابت فروش دریافت کنند.

در صورتیکه آپارتمان متراژ کمتری دارد، آن را به مبلغ خیلی بیشتر از آن می‌فروشند.

تمامی این موارد و بسیاری از دیگر موارد، نکاتی هستند که شما باید در خرید یک آپارتمان به آن‌ها دقت کنید و سهل‌انگاری نکنید.

در صورتیکه پیگیری تمام این مسائل از حوصله شما خارج است، بهتر است یک وکیل ملکی استخدام کنید و او پیگیر تمام کارهای خرید و ثبت سند و دیگر مسائل باشد.

ما در ملکانا در تلاش هستیم تا تمامی اطلاع مورد نیازتان را درتمای زمینه‌های مسکن به شما ارائه دهیم.