علیرضا عسگری به عنوان معاون کمیته امداد امام خمینی (ره)، با اشاره به این که در ماه رمضان امسال قریب به ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور احداث گردید، عنوان نمود: تعداد حامیان جذب کمیته امداد شده در ماه مبارک بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر بوده است.

وی ضمن حضور در جلسه هماهنگی ساخت مسکن مددجویان در مناطق سیل زده، با اشاره به این که چنین واحد هایی با مشارکت سپاه، ساخته و احداث خواهد گردید اذعان نمود: کلنگ زنی این واحد های مسکونی از هفته آتی استارت خواهد خورد.

سپاه در راستای ساخت واحد های مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، تمهیداتی اندیشیده است و راهکار هایی را در دست انجام قرار داده که به گفته این مقام مسئول نخستین خانه هایی که در مناطق سیل زده احداث و تحویل داده می شوند نیز همین واحد ها هستند.

ایشان با بیان این که در زمینه جمع آوری کمک های مردمی، لرستان پیشگام بوده است، عنوان کرد: تعداد حامیانی که در ماه مبارک جذب کمیته امداد شده اند به ۱۱۰ هزار نفر می رسند.

ایشان با بیان این که در طول سال ۲۰۰ هزار نفر حامی جذب شده اند که سهم ماه مبارک رمضان در جذب حامی ۱۱۰ هزار نفر بوده است  ضمن این که در این ماه مبارک بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ مددجو طعام داده شده اند و تعداد مراکز نیکوکاری احداث شده در کشور نیز ۴۰۰ مرکز برآورد گردیده است.

وی با بیان این که برنامه ریزی هایی صورت گرفته بود مبنی بر این که ۱۲۸ هزار بسته غذایی را در اختیار مددجویان با قیمت ۲۰۰ هزار تومان قرار دهند، عنوان کرد: این درحالی است که آن چه در نهایت در اختیار مددجویان قرار گرفت بالغ بر ۲۰۰ هزار بسته مواد غذایی بود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) به برگزاری جشن نیکوکاری نیز اشاره کردند و افزودند: بالغ بر رشد ۶۲ درصدی در برگزاری این گونه جشن ها اعلام شده است که بر اساس پیش بینی های به عمل آمده میزان زکات فطره جمع آوری شده در سراسر کشور بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان این که پس از سیلابی که در روز های نخست سال جاری به وقوع پیوست خانه های زیادی تخریب شدند و در عین حال کمک های مردمی بسیاری هم به مناطق سیل زده ارسال گردید، عنوان نمود: تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا با همکاری سپاه و دیگر دستگاه های اجرایی همه افراد را تا انتهای امسال راهی خانه هایشان نماییم.

به گفته این مقام مسئول کمیته امداد در نظر دارد ۲۵ هزار مسکن را در مناطق سیل زده احداث نماید که از میان ده هزار واحدی که مقرر به ساخت شده است، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در مناطق روستایی خواهد بود و ۷۵۰۰ واحد نیز در مناطق شهری احداث خواهد شد.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد