سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار داشت: در یکی از سایت های فروش، آگهی را دیدم که شهاب سنگی را به قیمت ۱ میلیارد تومان برای فروش گذاشته نبود آیا بر روی چنین آگهی هایی نباید کنترل و مدیریت وجود داشته باشد؟

سید یاسر رایگانی، ضمن این که درخصوص برند هایی که البسه وارد می کنند هشدار هایی ارائه نمود، عنوان کرد: بار ها برند هایی را شاهد بوده ایم که جنسی را با قیمت مثلا ۱۷۹ هزار تومان از ترکیه وارد می کنند اما وقت فروشش که فرا می رسد همان را با قیمت ۴۵۹ هزار تومان عرضه می نماید.

وی با بیان این که چنین اختلافی درباره یک لباس بچه گانه واقعا حیرت آور است عنوان نمود: دوست نداریم تعطیلی واحد های صنفی را رقم بزنیم یا به این سمت و سو برویم و تمام تلاش ما این است که حامی همه کسب و کار ها باشیم اما حقوق مصرف کننده در این میان چه می شود آیا تضییع حقوق مصرف کنندگان کار درستی است؟

ایشان با تأکید بر این نکته که قیمت گذاری های غیرواقعی در دنیای مسکن و خودرو نیز کاملا مشهود می باشد، عنوان کرد: آگهی فروش شهاب سنگ در یکی از سایت های اینترنتی توجه من را جلب نمود که قیمت ۱ میلیارد تومان برای آن ثبت شده بود، اما آایا قرار نیست بر چنین سایت هایی نظارت های درست و کاربردی صورت بگیرد؟ ما خواسته مان از ناظر ها این است که بر چنین آگهی هایی و بر چنین قیمت هایی نظارت داشته باشند.

وی با بیان این که سازمان تعزیرات صلاحیت این را ندارد که در بازار اجاره بهای مسکن ورود پیدا کند، اذعان نمود: در مجلس این مسئله زیر ذره بین قرار دارد و در حال بحث و تبادل نظر در خصوص آن هستند.

ایشان از تخلفات شرکت های قطعه سازی نیز سخن به میان آوردند و اذعان نمودند: چنانچه سازمان حمایت از مصرف کنندگان شکایت خود را در خصوص تخلفات خودروساز ها و یا دیگر شرکت های وابسته اعلام نماید آنگاه سازمان تعزیرات هم به این ماجرا ورود پیدا خواهد کرد. نقطه نظرات آقای اسفنانی در مورد شرکت های قطعه ساز نبوده و در این زمینه شاهد پرونده نیستیم.

  • منبع خبر : تی نیوز