احمد تولا به عنوان رئیس انجمن انبوه سازان اصفهان، با اشاره به این که در سه ماه نخست سال جاری قیمت واحد های مسکونی با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است، عنوان کرد: بررسی ها حاکی از آن است که در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با سه ماه ابتدایی سال ۹۷ با رشد ۱۰ درصدی قیمت مسکن مواجه بوده ایم.

وی با بیان این که در سه ماه ابتدایی سال ۹۷ با توجه به این که حقوق کارمندان رشد ۲۰ درصدی را شاهد بود، این رقم ۲۰ درصد گزارش شده است، عنوان کرد: در سال ۹۷ نخست رشد ۲۰ درصدی قیمت واحد های نوساز مشاهده گردید که پس از آن این رشد قیمت دامن دیگر خانه ها را هم گرفت و در دیگر واحد های مسکونی هم مشاهده شد.

وی با بیان این که قیمت واحد های مسکونی به ازای هر متر مربع در فولادشهر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان می باشد و در قسمت های گران تر حتی شاهد فروش مسکن با قیمت ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع هم هستیم.

وی با بیان این که سرمایه های سرگردان در بازار هایی چون سکه و ارز سرمایه گذاری شده اند عنوان نمود: اگر این سرمایه های سرگردان را بتوانیم به بازار مسکن هدایت کنیم آنگاه شاهد بهبود شرایط در این بازار خواهیم بود ضمن این که میزان تولید و همچنین اشتغالزایی در این زمینه افزایش خواهد یافت.

ایشان با تأکید بر این که مردم اصفهان بیشتر مایلند واحد هایی با متراژ های کوچک برای خرید انتخاب کنند، عنوان نمودند: رشد قیمت های مسکونی و افت قدرت خرید مردم تمایل آن ها به سرمایه گذاری در این حوزه را با افت و کاهش همراه ساخته است.

بر اساس آنچه از سوی یکی از مشاوران املاک اصفهان اعلام شده است، واحدی با مساحت ۶۶ متر در خیابان علامه امینی، به قیمت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع معامله شده است، که قیمت کلی این واحد ۴۷۵ میلیون تومان برآورد شده است. آپارتمان ۶۰ متری دیگری که ۱۴ سال از ساخت آن می گذرد  و دارای یک خواب است با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته است که همین رقم برای فروش واحدی نوساز در محدوده رباط  در قبال هر متر واحد مسکونی ۵ میلیون تومان گزارش شده است.

کاهش تمایل به ساخت و ساز در بازار مسکن اصفهان هم مشهود است که دلیلش را می توان رشد قیمت نهاده های ساختمانی و افزایش دستمزد ها دانست

  • منبع خبر : تی نیوز