محمدباقر نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به این که دولت برای رونق بخشیدن به بازار مسکن تمهیداتی در نظر گرفته اظهار داشت: ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده رسما استارت خورده است.

محمدباقر نوبخت در ۲۱ خرداد ماه ضمن بازدید از آزادراه تهران-شمال در خصوص برنامه هایی که دولت برای بهبود بازار مسکن در نظر گرفته است اذعان نمود: ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده در سال جاری محقق خواهد شد.

وی با بیان این که طرحی را برای اصلاح ساختار بودجه در کشور در نظر خواهیم گرفت، اذعان نمود: برنامه ای ۸ بندی را برای رونق بخشیدن به تولید لحاظ نموده ایم که در ۸ بند لیست شده است. به گفته نوبخت بر اساس این طرح، ۹۸۸ هزار فرصت شغلی تأمین می گردد، که اصل اشتغالزایی مربوط به حوزه مسکن می شود و در این زمینه فرصت های شغلی مشاهده خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، برنامه رونق تولید مسکن تنها به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده محدود نمی شود، که احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی و ۵۰ هزار واحد شهری نیز عملیاتی و پیاده سازی خواهد گردید.

معاون رئیس جمهوری عنوان نمود: با تمام دستگاه های مربوطه برای این که بتوانیم هشت برنامه مورد نظر را جامع عمل بپوشانیم، هماهنگی نموده ایم که از جمله آن ها می توان وزارت راه و شهرسازی را نام برد. وی افزود: با این وزارت تفاهم نامه ای تنظیم شده است که بر این اساس منابع مالی برای ساخت مسکن در بافت های فرسوده توسط این وزارت تأمین می گردد. بر این اساس در تفاهمنامه مزبور شرایطی درج شده است که عنوان می کند وزارت راه چه هزینه ای را باید متقبل شود و نیاز است چه تعداد  مسکن را در دستور کار قرار دهد.

به گفته این مقام مسئول، در زمینه تولید و اشتغال، فعالیت مربوط به تک تک وزارتخانه ها تعیین گردیده است ضمن این که ۲۰ درصد هزینه ها پیش پرداخت شده است تا بر اساس آن چنین برنامه هایی به جلو سوق داده شود که بخشی از آن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

  • منبع خبر : شهرخبر