قیمت مسکن

شاید این روزها بسیاری از زوج‌ها و خانواده‌ها را ببینید که به دنبال خرید مسکن هستند ولی به دلیل نوسان شدید قیمت مسکن، قادر به تصمیم‌گیری برای خرید مسکن نیستند.

با توجه به این نوسان و تغییر قیمت مسکن، تصمیم‌گیری در زمینه خرید مسکن کار سختی است.

ممکن است شما امروز مسکن خریداری کنید و فردای آن قیمت مسکن کاهش پیدا کند، این باعث می‌شود شما به این فکر کنید که اگر کمی بیشتر صبر می‌کردید، می توانستید معامله بهتری انجام دهید.

با ما در ملکانا می‌توانید از حدود قیمت مسکن در تهران و در مناطق مختلف تهران مطلع شوید. ما در اینجا تهران را به عنوان مرکز شروع افزایش قیمت مسکن بررسی نموده‌ایم.

چگونه یک خرید ملک با قیمت مسکن مناسب داشته باشیم؟ 2

قیمت مسکن در چه مناطقی کمتر از دیگر مناطق می‌باشد؟

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران متفاوت می‌باشد و شما با توجه به هزینه و سرمایه‌ای که دارید می‌توانید مسکن دلخواه خود را خریداری کنید.

اگر به دنبال قیمت مسکن پایین هستید و منطقه و موقعیت آن چندان برای شما تفاوتی می‌توانید در منطقه ۱۸ تهران به دنبال خرید مسکن باشید.

متوسط قیمت مسکن  در این منطقه با تقریب، شش میلیون برای هر متر مربع می‌باشد. علاوه بر اینکه خانه‌هایی که عمر آن‌ها به بیش از ۱۰ الی ۱۲ سال می‌رسد، هر متر مربع آن قیمت مسکن حدوداً دو میلیون و پانصد می‌باشد.

در صورتیکه تنها به خرید یک ملک می‌اندیشید و می‌خواهید با سرمایه‌ای که در دست دارید، خانه‌ای را خریداری کنید، می‌توانید در این منطقه سرمایه‌گذاری کنید.

مطمئناً در این منطقه شما می‌توانید با قیمت مسکن مناسب صاحب ملک شوید. به عنوان مثال خانه‌ای با متراژ ۶۵ متر مربع، تقریباً به قیمت ۱۶۰ میلیون می‌باشد.

قیمت مسکن در چه مناطقی بیش از دیگر مناطق می‌باشد؟

قیمت مسکن از سال ۹۷ وارد برخی نوسانات شد که باعث افزایش ناگهانی قیمت مسکن شد. هر چند کاهش قیمت مسکن نیز شامل این نوسانات می‌باشد، اما بسیار ناچیز بوده به این دلیل بیشتر تمرکز بر روی افزایش قیمت مسکن می باشد.

با توجه به این نوسانات نرخ مسکن در منطقه ۹ الی ۱۶ حدوداً شش میلیون الی نه میلیون و پانصد هزار تومان برای هر متر مربع محاسبه می‌شود.

با توجه به این میزان قیمت برای هر متر مربع، بسیاری از افراد قدرت خرید مسکن از عهده آن‌ها خارج می‌شود. در صورتیکه کسی به دلیل نزدیکی به محل کار و یا تحصیل فرزندان نیاز به خرید مسکن داشته باشد، مسلماً نمی‌تواند بر روی این مناطق برای خرید مسکن حساب کند.

هرچند جدیدترین آمار حاکی از آن است که میزان افزایش قیمت مسکن به بیش از ۱۰ میلیون برای هر متر مربع رسید، این خیلی وحشتناک‌تر از آن است که بتوان فکرش را کرد و برای خرید مسکن باید دست نگه داشت.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان در این زمینه می‌توان خرید مسکن را به تاخیر انداخت و در بهترین موقعیت با قیمت مسکن مناسب معامله‌ای مناسب انجام داد.

چگونه یک خرید ملک با قیمت مسکن مناسب داشته باشیم؟ 1

آیا مسکن خریداری کنیم یا خیر؟

شاید با توجه به این توضیحات درباره نرخ مسکن این سوال برای شما پیش بیاید که آیا در حال حاضر می‌توان ملکی با قیمت مناسب خریداری کرد یا خیر؟

جواب این سوال بستگی به میزان هزینه و سرمایه شما دارد.

در صورتیکه سرمایه کافی برای خرید مسکن را دارید، بهترین کار خرید مسکن می‌باشد. زیرا ممکن است افزایش قیمت مسکن بیش از آنچه که تا الان داشته‌ایم رخ دهد و شما تاسف این را بخورید که چرا چندی پیش اقدام به خرید ننمودید.

برای تصمیم گیری در این زمینه بهتر است با یک کارشناس مشورت کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

در صورتیکه شما جزء آن دسته از افراد هستید که سرمایه چندانی ندارید و قدرت خرید با وضعیت فعلی مسکن، هرچند در کم هزینه‌ترین نقاط، سخت و دشوار می‌باشد.

بهتر است از خرید دست بکشید و به دنبال راهی برای افزایش سرمایه باشید تا در اولین کاهش قیمت مسکن، ملکی را خریداری کنید. شاید این کاهش قیمت هیچوقت رخ ندهد و شما ناچار به انصراف از خرید مسکن شوید.

چگونه یک خرید ملک با قیمت مسکن مناسب داشته باشیم؟ 1

آیا کنترل های انجام شده، کاهش قیمت مسکن را پی دارد؟

جواب این سوال را نمی‌توان به طور قطع داد زیرا تغییرات قیمت مسکن متاثر از بازار ارز می‌باشد.

با افزایش نرخ ارز میزان قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می‌کند و با کاهش نرخ ارز، دیگر بازارهای موازی آن مانند بازار مسکن و سکه و طلا نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

کنترل‌های انجام شده توسط کارشناسان و فعالان حاکی از آن است که جلو پیشروی قیمت ملک را نمی‌توان گرفت، اما می‌توان کارهایی انجام داد که منجر به افزایش کند و آهسته آن شود.

شما برای خرید مسکن باید با یک فعال یا کارشناس در زمینه خرید و فروش مسکن صحبت کنید تا راهنمایی‌های لازم را از او در زمینه خرید با قیمت مناسب دریافت کنید.

با ما در ملکانا شما می‌توانید تمام این اطلاعات لازم را دریافت کنید.