وکیل ملک چه کسی است؟

شاید شما از آن دسته کسانی باشید که اطلاعات کافی برای داشتن وکیل ملک خوب برای خرید و فروش مسکن نداشته باشید و از ریز و درست قوانین ملک سر در نمی آورید.

شاید بارها برای شما مشکلاتی پیش آمده باشد که با اینکه حق با شماست، نمی‌دانید چطور با آن‌ها را رفع کنید. شما می‌توانید در چنین مواقعی از وکیل ملک کمک بگیرید و کارهای خود را پیش ببرید.

وکیل ملک کسی است که از تمام قوانین و مقررات ملک و املاک سر در می‌آورد و تسلط کاملی به آن‌ها دارد. اما یک وکیل ملک چه تفاوتی با دیگر وکیل دادگستری دارد؟

با ما در ملکانا همراه باشید تا بسیاری از سوالات شما را پاسخ دهیم.

یک وکیل ملک خوب چه کسی است و چه کمکی به ما می‌کند؟ 2

یک وکیل ملک چه تفاوتی با دیگر یک وکیل دادگستری دارد؟

وکیل دادگستری تمام کارهای مربوط به قانون را انجام می‌دهد اما یک وکیل ملک با توجه به تخصصی که انتخاب کرده و پرونده‌های ملکی که دنبال می‌کند، مسلماً تجربه بیشتری در این زمینه نسبت به دیگر وکلا دارد.

شاید یک وکیل دادگستری که پرونده‌های متعددی با موضوعات مختلف دریافت می‌کند، آنقدر نتواند به شما کمک کند که یک وکیل ملک می‌کند.

یک وکیل ملک با انواع دعاوی ملکی از جمله وراثت، وقف، موجر و مستاجر، دخل و تصرف و بسیاری از موارد ملکی سر و کار دارد ولی یک وکیل دادگستری با مسائلی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، خانواده و … سرو کار دارد.

چگونه یک وکیل ملک خوب را تشخیص دهیم؟

شما می‌توانید وکیل ملک خود را براساس شناخت و میزان تجربه‌ای که از وکیل ملک مورد نظر سراغ دارید، انتخاب کنید.

حال اگر شناختی از هیچ یک از وکلای ملک نداشتید باید آن‌ها را براساس برخی موارد بررسی کنید. به ما در ملکانا یک خصوصیات یک  وکیل ملک خوب را بشناسید.

از جمله خصوصیات یک وکیل ملک خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همانطور که اشاره شد، میزان سابقه و تجربه یک وکیل می‌تواند یکی از خصوصیات بارز یک وکیل ملک خوب باشد.

میزان شناخته شدن، شهرت یک وکیل و پرونده‌هایی که به نتیجه مساعد به نفع موکل رسیده‌اند می‌تواند یکی از خصوصیات وکیل خوب باشد که به شما در انتخاب او کمک می‌کند.

مسلماً یک وکیل در صورتیکه به خوبی از موکل خود دفاع کند و حق را به حقدار برساند، یک وکیل ملک خوب به حساب می‌آید.

شما با اولین مشاوره و برخورد با وکیل ملک می‌توانید میزان تسلط وی بر کار خود را متوجه شوید.

وکیلی که در صحبت‌هایش تنها دچار ابهام شوید، قطعاً نمی‌تواند به شما کمکی کند ولی وکیل ملک که بتواند از روز اول شما را نسبت به تمامی چالش‌ها و مشکلات پیشرو و راه حل‌های آنها آگاه کند می‌تواند یک وکیل ملک خبره به حساب آید.

یک وکیل ملک خوب چه کسی است و چه کمکی به ما می‌کند؟ 1

کارهایی که یک وکیل ملک انجام می‌دهد چیست؟

یک وکیل ملک می‌تواند در تمامی موارد ملک و املاک از قبیل خرید و فروش ملک، معامله‌ها، ثبت سند و دعاوی ملکی به شما کمک کند.

در صورتیکه شما قصد خرید یا فروش ملک خود را دارید و ترس آن را دارید که دلالان بر سر شما کلاه بگذارند، می‌توانید یک وکیل ملک استخدام کنید و این کارها را به او محول کنید.

مطمئناً با پیگیری‌هایی که او انجام می‌دهد دیگر خیالتان از گرفتار شدن به سودجویی‌هایی که توسط دلالان و برخی مشاورین املاک انجام می‌شود و یا ملکی که به چندین نفر فروش می‌رود، راحت باشد.

این وکیل می‌تواند در هنگام خرید ملک کارهای ثبتی و استعلام سند و اطمینان از اینکه صاحب ملک چه کسی است را با تمام جزئیات می‌تواند برای شما استخراج کند و در صورتیکه مشکلی در کار نباشد، یک معامله خوب و حساب شده را به کمک وکیل انجام خواهید داد.

یک وکیل ملک خوب چه کسی است و چه کمکی به ما می‌کند؟ 3

خصوصیات یک وکیل ملک چیست؟

در مورد دعاوی ملکی می‌توان گفت بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود با اینکه به دنبال هیچ دردسر و مشکلی نمی‌باشند، اما سایرین می‌توانند برای آنان مشکلاتی را در زمینه ملک بوجود آورند.

به عنوان مثال افرادی سودجو و یا نزدیکان شما  ممکن است به خود اجازه دخل و تصرف در املاک ما را بدهند.

این کار کاملاً غیر اخلاقی است و شما می‌تواند از طریق یک وکیل این موارد را پیگیری کنید و یا مشکلاتی که بین مستاجر و مالک بوجود می‌آید.

گاهی مستاجر در چنین مواردی مورد ظلم واقع می‌شود و گاهی مالک از دست مستاجر عاسی می‌شود که با پیگیری‌های قانونی از طرف وکیل می‌توان این مسائل را تا حدودی رفع و رجوع کرد.

با توجه به تمام صحبت‌های انجام شده، اگر شما در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش ملک فعالیت می‌کنید و یا مشغله شما بسیار است و زمان کافی برای رسیدگی به مسائل ملکی و قانونی بودن آن‌ها را ندارید، یک وکیل ملک استخدام کنید و از بابت کارهای ملکی خود آسوده خاطر باشید.

ملکانا در تلاش است تا به مشتریان و خریداران و فروشندگان بهترین اطلاعات و خدمات را در زمینه ملک و املاک ارائه دهد.