مشاوره حقوقی ملکی، مسکن یکی از مهم‌ترین موارد مورد نیاز در زندگی بر هر خانواده می‌باشد و اکثر مردم به دنبال تهیه و خرید مسکن برای اطمینان از آینده هستند.

شاید بسیاری از شما درباره معاملات مختلف و کلاهبرداری‌های انجام شده شنیده باشید.

این بدترین اتفاق ممکن می‌تواند باشد که شما با هزار امید و آرزو، سرمایه‌ای جمع‌آوری کرده باشید تا مسکنی برای خود تهیه کنید، آنگاه کلاهبرداران از راه رسیده و با وجهه‌ای کاملاً موجه کلاه بزرگی بر سر شما بگذارند و دارایی شما را به باد دهند.

شما می‌توانید برای اینکه گرفتار کلاهبرداران و سودجویان نشوید، با یک وکیل ملکی، مشاوره حقوقی ملکی داشته باشید تا از جزئیات و ریزه کاری‌های ملکی که باید انجام دهید مطلع شوید.

با ما در ملکانا، شما آنچه نیاز دارید درباره مشاوره حقوقی ملکی بدانید را خواهید دریافت.

مشاوره حقوقی ملکی چیست 1

مشاوره حقوقی ملکی به ما چه کمکی می‌کند؟

همانطور که گفته شد شما می توانید برای پیشگیری از کلاهبرداری و سودجویی برخی اشخاص اقدام به دریافت مشاوره حقوقی ملکی کنید. یک مشاوره حقوقی ملکی با یک وکیل مجرب می تواند به شما آگاهی کافی از معاملات قانونی، استعلام سند و بسیاری از موارد مربوط به ملک و املاک در هنگام خرید و فروش را بدهد.

در بسیاری از مواقع شما نیت خرید و یا فروش ملک ندارید و در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارید. مطمئناً شما با برخی از کارهای قانونی روبرو خواهید شد که ممکن است از آن‌ها چندان سر در نیاورید و راه و چاه آن را ندانید، بنابراین می‌توانید تنها با مراجعه به یک وکیل ملکی و دریافت مشاوره حقوقی ملکی، اطلاعات لازم را کسب کنید.

راه های دریافت مشاوره حقوقی ملکی

شما به روش‌های مختلف می‌توانید مشاوره حقوقی ملکی دریافت کنید که در ادامه می‌خواهیم به بررسی دو روش دریافت مشاوره حقوقی ملکی بپردازیم.

مشاوره حقوقی ملکی حضوری

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی به دفتر یک وکیل ملکی مراجعه کنید. یک وکیل ملکی، وکیلی است که پرونده‌های ملکی و دعاوی ملکی را پذیرش می‌کند و به آن‌ها رسیدگی می‌کند.

شما می‌توانید به یکی از وکیل‌های ملکی مراجعه کرده و مشاور حقوقی ملکی بگیرید.

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که یک وکیل دادگستری چه تفاوتی با یک وکیل ملکی دارد؟

این دو وکیل دارای تحصیلات یکسانی هستن اما زمینه کاری و تخصص آن‌ها متفاوت می‌باشد. یک وکیل ملکی تنها پرونده‌های ملکی را دنبال می‌کند و یک وکیل دادگستری می‌تواند انواع پرونده‌ها را پیگیری کند.

هر دو کیل می‌توانند به شما مشاوره حقوقی ملکی دهند، اما مطمئناً تجربه یک وکیل ملکی با توجه به زمینه کاری، بیشتر خواهد بود.

در نهایت در صورتیکه احساس می‌کنید نمی‌توانید پیگیر کارهای حقوقی ملکی باشید، می‌تواند یک وکیل ملکی استخدام کنید تا او کارهای شما را پیگیری کند.

مشاوره حقوقی ملکی غیر حضوری

در حال حاضر و با توجه به پیشرفت و گسترش اینترنت و گوشی‌های تلفن همراه، سایت‌ها و برنامه‌هایی برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند.

به طوریکه دیگر نیازی به مراجعه حضوری و صرف هزینه و زمان نیست و شما تنها با مراجعه به هر یک از این سایت‌ها می‌توانید مشاور حقوقی ملکی دریافت کنید.

با مراجعه به هریک از سایت های مشاوره حقوقی ملکی، می تواند به شماره تماس موسسه حقوقی تماس گرفته و مشاوره حقوقی مورد نیازتان در دریافت کنید. بسیاری از این سایت ها پشتیبانی ۲۴ ساعته دارند.

همچنین شما می توانید در هر زمانی و هر مکانی و بدون هیچ گونه محدودیت سوالات خود را در سایت‌های مشاوره حقوقی ملکی مطرح کنید و جواب های خود را طی ۲۴ سایت آینده دریافت کنید. این روش در مواقعی که عجله ای در کار نیست می تواند مناسب باشد.

مشاوره حقوقی ملکی چیست 2

مشاوره حقوقی ملکی شامل چه مواردی می باشد؟

مشاوره حقوقی املاک می‌تواند شامل قوانین و دعاوی ملکی باشد. دعاوی ملکی نیز در قالب شکایت‌های میان مستاجر و موجر، دخل و تصرف، املاک وقفی و سایر موارد مربوط به ملک می باشد.

به طور کلی موارد مراجعه به مشاوره حقوقی ملکی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • شکایت از مستاجر

  • مشاوره حقوقی ثبت اسناد

  • مشاوره در زمینه قراردادها

  • مشاوره در زمینه خرید و فروش

  • مشاوره برای آزادسازی رهن

  • مشاوره برای مصادره املاک

  • مشاوره در زمینه معاملات

  • مشاوره در زمینه دخل و تصرف در ملک

  • و سایر موارد حقوقی ملکی

از چه کسی باید مشاوره حقوقی ملکی دریافت کرد؟

همانطور که اشاره شد، شما باید از یک وکیل ملکی، مشاوره حقوقی ملکی دریافت کنید. زیرا او در این زمینه تجربه کافی را دارد تا به شما مشوره دهد و شما را راهنمایی کند.

شما با دریافت مشاوره از یک وکیل کار کشته ملکی می‌توانید به میزان قابل توجه آگاهی کسب کنید و این دانش را در کارها و معاملات خود به کار گیرید.

همچنین برای انتخاب وکیل ملکی خوب، باید به شهرت و میزان پرونده‌های ملکی که در درست او است توجه کنید.