اخبار مسکن

اخبار مسکن حاکی از آن است که این روند افزایش قیمت مسکن به دنبال عوامل متعددی رخ داد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش نرخ ارز اشاره کرد.

امروز، ماه گذشته و سال گذشته شاهد بازار متلاطم مسکن بود که به طرز فاجعه باری روند صعودی را پیش گرفت و هیچ چیز مانع حرکت آن نشد.

با بالا رفتن نرخ ارز دیگر بازارها از قبیل بازار سکه و طلا و بازار مسکن نیز بالا رفت و بیشتر از آن بازار مسکن تحت تاثیر آن قرار گرفت. قیمت مسکن به بیش از چندین برابر نسبت به بازار ارز و سکه و طلا افزایش پیدا کرد.

این افزایش باعث شد بسیاری از مردم قدرت خرید مسکن را از دست بدهند. با افزایش قیمت مسکن در یک دو سال اخیر، اخبار مسکن حاکی از پیگیری‌های مسئولین و فعالان اقتصادی برای پیگیری کنترل بازار مسکن است.

با ما در ملکانا آخرین اخبار مسکن را دنبال کنید.

آخرین اخبار مسکن در سال 98 4

آخرین اخبار مسکن

آخرین اخبار مسکن، ساعاتی پیش خبر از ارزان شدن مسکن در سال جاری می‌دهد. مدیر بانک مسکن اعلام می‌کند که در سال جاری سعی بر آن است که مصالح ارزان در اختیار سازندگان مسکن قرار دهیم تا مسکنی ارزان نیز تولید کنیم و با این حساب فروش مناسبی داشته باشیم.

با توجه به ارزان شدن مسکن، قدرت خرید برای مردم بالاتر رفته و بسیاری از مردم قادر خواهند بود مالک مسکن شوند.

اما آیا این طرح شدنی است یا خیر؟

آیا طرح مدیر بانک مسکن شدنی است؟

از سویی دیگر اخبار مسکن حاکی از صحبت‌های رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه می‌باشد که می‌گوید این گفته مدیر بانک مسکن در حد حرف است و شدنی نیست زیرا بیشتر قیمت مسکن بخاطر قیمت زمین است که تقریباً ۶۰ درصد آن را تشکیل می‌دهد.

وی همچنین بیان کرد که اگر دولت مصالح ساختمانی را با سود صفر درصد هم در اختیار سازندگان مسکن قرار دهد نیز چندان شاهد کاهش قیمت مسکن نخواهیم بود.

شاید تنها ۲۰ درصد کاهش قیمت داشته باشیم، آن هم اگر با سود صفر درصد مصالح به سازندگان مسکن داده شود.

البته طبق بررسی کارشناس اقتصاد مسکن با دنبال کردن این طرح می‌توان قیمت مسکن را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داد.

اگر مصالح با هزینه کمتر و به صورت اعتباری در اختیار سازندگان قرار گیرد، می‌توان قیمت مسکن را به صورت قابل توجهی کاهش داد.

فروش مسکن در سال 98

ارزان شدن مسکن از زبان کارشناسان اقتصاد مسکن

یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن در پی اخبار مسکن، اظهار می کند که می‌توان به کمک کشور ترکیه مسکن ارزان ساخت زیرا ترکیه از روش‌های صنعتی برای ساخت مسکن استفاده می‌کند که براساس محاسبات انجام شده، قیمت مسکن خیلی ارزان‌تر تمام می‌شود.

کشور ترکیه آمادگی خود را برای ساخت مسکن برای سیل زدگان اعلام کرده و این در حالی است که کشور ترکیه در صنعت مسکن رکورد خوبی را به دست آورده است.

معافیت‌های مالیاتی برای سازندگان مسکن

اخبار امروز مسکن حاکی از آن است که وزیر راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن و کنترل بازار مسکن، در نظر دارد سازندگان مسکن را از مالیات معاف کند و این را به عنوان مشوقی برای آنان در تولید مسکن ارزان در نظر گرفته است.

با این حساب کاهش قیمت مسکن به میزان ۳۰ درصد در راه است.

تاثیر دلالان در قیمت مسکن

علاوه بر اخبار مسکن خوبی که از کاهش میزان قیمت مسکن در راه است می‌توان گفت در این میان اگر دست دلالان از بازار مسکن کوتاه شود، قیمت مسکن کمتر نیز خواهد شد.

صندوق حمایت از مستاجر

اخبار مسکن تنها شامل ساخت و ساز مسکن و خرید و فروش مسکن نمی‌شود و شامل رهن و اجاره نیز می‌باشد. با تمام اقدامات انجام شده در زمینه ساخت و تولید مسکن.

از سوی دیگر مسئولین در پی آن هستند تا مردم بتوانند سرمایه اولیه را برای رهن و اجاره را به دست آورند. بر این اساس صندوق حمایت از مستاجر در بانک مسکن راه‌اندازی می شود.

این صندوق هزینه رهن و اجاره را به مستاجرین به صورت وام اعطا می‌کند. بنابرای مردم در رهن و اجاره نیز مشکلی نخواهند داشت.

آخرین اخبار مسکن در سال 98 2

افزایش مبلغ وام مسکن

در کنار تمام اخبار مسکن که تا اینجا گفته شد، بانک مرکزی اعلام کرد که بانک‌ها مانعی برای اعطای وام مسکن با مبلغ بالاتر ندارند. البته در حال حاضر بانک‌ها از این وام‌ها استقبال نکردند.

پیش‌بینی قیمت مسکن تا اواخر تابستان

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در پی اخبار مسکن، قیمت مسکن از فروردین تا شهریور ماه امسال به یک ثبات نسبی می‌رسد که بر اساس آن بهتر است مردم در حال حاضر مسکن خریداری نکنند تا قیمت مسکن به یک ثبات برسد.

البته این ثبات می‌تواند کاهش قیمت مسکن را به شکلی مناسب همراه خود داشته باشد. هر چند کاهش قیمت مسکن و رسیدن آن به یک ثبات، نیازمند یاری مسئولین و فعالان است تا به نتیجه قابل قبول برسیم.