مهرداد سالاری به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، با اشاره به وضعیت بازار مسکن عنوان کرد: تعزیرات حکومتی و اتحادیه بنگاه های مسکن لازم است بر معاملات مسکن و این بازار نظارت و مدیریت قوی داشته باشند.

وی با بیان این که اجاره بها با رشد سرسام آوری در کشور همراه بوده است اذعان نمود: دستگاه های نظارتی باید بر این مسئله واقف بوده و کنترل این مسئله را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان این که رشد قیمت مسکن شرایط بسیار دشواری را فراهم نموده است، اظهار کرد: در این شرایط از دستگاه های مرتبط همچون دستگاه های نظارتی و تعزیرات انتظار می رود بر این مسئله نظارت کافی داشته باشند و برای مدیریت و کنترل این بازار گام های ارزشمندی بردارند.

وی با تأکید بر این نکته که حمایت از مستأجران کاملا ضروری است، عنوان کرد: در وضعیت فعلی، مستأجران در حال دست و پنجه نرم کردن با شرایط دشواری هستند از این رو انتظار می رود بازرسین به آژانس های مسکن مراجعه کرده و نظارت کافی بر این مسئله داشته باشند. سالاری با اشاره به این که فعالیت بنگاه های املاک زیر نظر سازمان تعزیراتی کشور قرار دارد، اذعان نمود: این دستگاه، با متخلفین به طور جد برخورد خواهد کرد.

ایشان از اعضای شورای شهر رسیدگی به این مسئله را خواستار شدند و ضرورت پیگیری و نظارت دقیق بر این حوزه را هشدار دادند. وی به عنوان یک راهکار مناسب به بخشیدن عوارض به واحد های خالی از سکنه ای که واحد هایشان را با قیمت های مناسب در اختیار مردم قرار می دهند، اشاره کردند و عنوان نمودند: ارائه مشوق ها می تواند در کنترل و مدیریت بازار مسکن به میزان زیادی اثرگذار باشد.

  • منبع خبر : تی نیوز