نماینده مردم شریف سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بازار مسکن با التهابات و نوسانات جدی دست به گریبان است، تصریح نمود: لازم است کارگروهی از دستگاه های مختلف تشکیل گردد که این مسئله را زیر ذره بین برده و به کاهش التهابات مسکن کمک نماید.

حسین مقصودی این طور صحبت هایش را ادامه داد: در چند ماه اخیر، شاهد التهاب و نوسان قیمت در بازار مسکن بوده ایم که به نظر می رسد دولت و مجلس موظف به اجرای برنامه های کوتاه و میان مدت برای کنترل این بازار هستند.

ایشان عمل نکردن به مقررات و قوانین را به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور هایی اعلام کردند که در التهابات بازار مسکن نقش پررنگی داشته است و تصریح نمودند: بر اساس برنامه ششم، ساخت ۹ هزار واحد مسکونی توسط دولت الزامی و ضروری است که کماکان شاهد عملیاتی شدن آن نیستیم. وی با بیان این که قانون دیگری هم در خصوص خانه های خالی مطرح شده است که اخذ مالیات از خانه های خالی را در مرکز توجه قرار می دهد اما مشکل این است که دولت این قانون را هم مورد توجه قرار نداده است.

وی با بیان این که طی سال های گذشته، مجلس در خصوص اخذ مالیات از خانه های خالی، قوانینی را وضع و مصوب کرده است، عنوان نمود: اما اجرای این قوانین از سوی دولت مشاهده نشده است. وی با اشاره به این که دائما شاهد رونمایی از آمار ها و گزارش های ضد و نقیضی در حوزه واحد های خالی در کشور هستیم اذعان نمود: با این حال انتظار می رود دولت برای رسیدگی به این مسئله سیاست ها و راهکار هایی را اتخاذ نماید که کماکان شاهد چنین مسئله ای نیستیم.

عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس، در بخشی از صحبت هایش عنوان کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن خالی در سراسر کشور وجود دارد که ضمن این که دولت برای احیای بافت های فرسوده نیز فاقد برنامه ریزی و سیاست های اجرایی مناسبی بوده است.

ایشان دلالان را به عنوان یکی از فاکتور های التهاب زا در بازار مسکن نام بردند و تصریح کردند: لازم است شاهد ورود جدی قوه قضائیه در این حوزه باشیم تا بتوانیم از این طریق دست دلالان را از این بازار کوتاه کرده و شاهد شرایط مناسبی در این بازار باشیم.

به گفته این مقام مسئول بهترین راهکار، ایجاد کمیته ای با حضور وزارتخانه های کشور، بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، قوه قضائیه و سازمان نظام مهندسی است تا بتوانند بر بازار مسکن کنترل ها و نظارت های دقیق را به کار برده و سیاست های مناسب را در این راستا اتخاذ نمایند.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز