نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس با پیوستن به کمپین حمایت از مستأجران، اظهار داشت: به زعم این که همسرم هم شاغل است اما نمی توانیم هزینه های مربوط به اجاره خانه را پرداخت کنیم حال آن ها که کارگرانی با کمترین حقوق و دستمزد هستند چگونه باید شرایط فعلی را تاب بیاورند و به اجاره واحد های مسکونی بپردازند؟

ایشان ضمن گلایه از شرایط موجود و فعالیت مشاوران املاک عنوان کرد: مشاوران املاک میزان اجاره بها را با لحاظ کردن تورم در نظر می گیرند و برای این که به درصد کمیسیونی بیشتری برسند کرایه های بالاتری اعلام می کنند در حالی که این نوع قیمت گذاری مربوط به یک ماه است اما آن مستأجر است که باید چنین هزینه هایی را به مدت یکسال متقبل شده و پرداخت نماید.

ایشان با بیان این که تمام مسئولان مربوطه از نمایندگان مجلس تا وزیر راه و شهرسازی باید برای حل و فصل نمودن مشکل مسکن پا به عرصه گذاشته و وارد کار شوند، عنوان نمودند: به گفته وزیر کشور برنامه هایی برای ساخت سه نوع مسکن برای سه گروه از افراد در دست اجراست که بر اساس این برنامه، برای مزدوجین، برای آنان که با مشکلات مالی دست به گریبان هستند و شرایط مالی مساعدی ندارند و آنان که دارای هیچ منبع درآمدی نیستند واحد هایی ساخته خواهد شد که به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

ایشان با تأکید بر این نکته که اجرای چنین طرحی نیازمند زمان می باشد و فرآیند زمانبر است، عنوان کرد: نباید مردم ملاک همه چیز را پول قرار دهند در چنین شرایطی انتظار می رود مردم نسبت به هم رحم داشته باشند، ضمن این که مالکان شرایط و وضعیت سخت مستأجران را دریابند همان طور که انتظار می رود مستأجران هم برای اقامت در قسمتی خاص سخت گیری نکنند.

صفری با اشاره به این که مبنا را این قرار ندهیم که از طریق کرایه به دست آمده می خواهیم همه هزینه های زندگی را مرتفع سازیم، عنوان نمود: امید است مالکان وضعیت کنونی و حال مستأجران را دریابن. من هم واحدی که در کرمانشاه داشتم را متناسب با شرایط مستأجرم تعیین نمودم.

به گفته نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، در شرایط کنونی شاهد همکاری وزارت راه و شهرسازی، وزیر کشور و نمایندگان مجلس برای حل و فصل مشکلات مسکن هستیم و انتظار داریم مردم هم تعامل بیشتر با هم را در دستور کار قرار دهند تا در آینده ای نزدیک شاهد بهبود شرایط بازار مسکن باشیم.

  • منبع خبر : تی نیوز