مدیرکل کمیته امداد کردستان اظهار داشت: امسال تمام تسهیلاتی که از محل صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت پوشش پرداخت می شود مشروط بر این که سقف تعریف شده برای آن ۵۰ میلیون ریال باشد، بدون بهره به آن ها واگذار خواهد گردید.

محمد رسول شیخی زاده این طور صحبت هایش را ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، همه وام هایی که از محل صندوق امداد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت مشروط بر این که سقف تعریف شده برای آن ها تا ۵۰ میلیون ریال باشد، کاملا از نوع قرض الحسنه می باشد و تحت نام تسهیلات کارگشایی در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

ایشان در خصوص نحوه اعطا و پرداخت این وام ها نیز توضیحاتی ارائه نمودند و تصریح کردند: متناسب با مبلغ در نظر گرفته شده برای وام، ضامن گرفته می شود ضمن این که دریافت این تسهیلات بدون نیاز به تشریفات اداری خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول مبلغی که در سال گذشته تحت عنوان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، ۵۰۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون بوده است که این رقم در اختیار ۷ هزار و ۸۵۲ مددجو و دیگر افراد نیازمند قرار گرفته است.

بر اساس صحبت های این فرد مسئول، تسهیلات پرداخت شده در زمینه های خودکفایی، خرید مسکن و کارگشایی بوده است و با این اهداف در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته است.

ایشان با بیان این که اشتغالزایی مهم ترین رویکردی است که کمیته امداد بدان مبادرت می ورزد، اظهار کرد: تعداد طرح های اشتغالی که در سال گذشته ارائه گردید به ۳ هزار و ۶۲۰ طرح می رسید که سهم مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۴۳ درصد و ۵۳ درصد بوده است.

ایشان به مسئله آموزش هم اشاره کردند و با بیان این که قبل از اجرای چنین طرح هایی لازم است آموزش های مربوطه ارائه گردد، عنوان کردند: تعداد مددجویان مستعد آموزش در سال گذشته ۴ هزار و ۱۵۳ نفر بوده است که از این تعداد به واسطه کاریابی ۱۷۳ نفر کار و فعالیت خود را آغاز نمودند و برابر قانون کار موفق به اخذ حقوق شدند.

تعداد خانوار های تحت پوشش کمیته امداد کردستان به ۷۵ هزار خانوار می رسد که ۱۵۰ هزار نفر را در بر می گیرد و در حال حاضر از خدمات این کمیته متمتع می گردند.

  • منبع خبر : تی نیوز