حبیب الله طاهرخانی به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان این که تنها آن دست از انبوه سازانی می توانند در ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مشارکت داشته و همکاری کنند که موفق به اخذ حداقل امتیاز ها شوند، اظهار کرد: صنعت ساختمان را می توان در زمره صنایع خوداتکا قرار داد که با کمک گرفتن از این حوزه می توان در راستای اشتغالزایی گام برداشت و ایجاد اشتغال را به میزان زیادی رونق بخشید.

ایشان ضمن حضور در مراسم آیین آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی، که تولید و عرضه واحد های مسکونی در شهرک جدید اندیشه را هدف قرار داده بود، ضمن بیان این که در قالب طرح اقدام ملی قرار است در شهر های جدید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و احداث گردد، عنوان کرد: شهر های جدید در نظر دارند در این حوزه با بخش های خصوصی مشارکت و همکاری های همه جانبه داشته باشند، ضمن این که با حضور این بخش های خصوصی، برنامه اقدام ملی رسما استارت خورده است.

وی با تأکید بر این نکته که بخش های خصوصی با منابع زیادی همراه و همگام هستند، عنوان نمود: این منابع وجود دارند و در چارچوب نقدینگی به خوبی خود را نشان می دهند. به گفته طاهرخانی، این نقدینگی که در دسترس مردم است به هر سمت و سو که هدایت گردد عمران و آبادانی و بهبود شرایط را به همراه خواهد داشت.

طاهرخانی اذعان نمود: صنعت ساختمان می تواند فعال سازی دیگر صنایع و افزایش تولید و اشتغالزایی را به همراه داشته باشد، از این رو با رونق بخشیدن به مسکن حوزه های زیادی هستند که وارد فاز توسعه می شوند و شرایط مساعدی را تجربه می کنند.

وی با اشاره به این که در طرح اقدام ملی برای ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد گردید، عنوان نمود: حوزه های مسکن و ساختمان از مهم ترین حوزه هایی هستند که می توانند چرخ اشتغال زایی را به گردش در آورند از این رو دارای اهمیت گسترده و ویژه ای هستند. بنابراین چنانچه طرح اقدام ملی عملیاتی گردد علاوه بر این که ساخت و ساز را رونق می بخشد و تعداد واحد های تولیدی را افزایش می دهد می تواند به افزایش اشتغال و فعال شدن دیگر حوزه ها هم منتهی گردد.

ایشان از مدل جدیدی  در پیاده سازی طرح اقدام ملی اشاره کردند و عنوان نمودند: در این روش شاهد شرایط کارفرمایی و پیمانکاری نیستیم بلکه سرمایه گذار و سرمایه پذیر در این بخش معنا پیدا می کند و آن ها به نوعی شریک ما محسوب می شوند. از این رو مهم ترین بخش ماجرا در این روش این است که بتوانیم بهترین شرکا را از آن خود نماییم و با مناسب ترین شریک ها فعالیتمان را استارت بزنیم.

طاهرخانی با بیان این که شرکت عمران دقتش را برای انتخاب شرکا در این مسیر به کار خواهد گرفت، گفت: یک نظام ارزیابی مالی و فنی ایجاد شده است که بر این اساس سازندگان و انبوه سازانی که توانسته اند حداقل نمره را کسب کنند موفق به مشارکت هستند.

به گفته این مقام مسئول تعداد پروژه هایی که کار و فعالیت خود را آغاز نموده اند به هزار میلیارد تومان می رسد، که عرضه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان آن به بخش های خصوصی بر می گردد و نقش دولت تأمین اراضی و زمین های رایگان است.

  • منبع خبر : تی نیوز