وزیر کشور با اشاره به این که مشارکت های همه جانبه بنیاد مسکن سبب شده فرآیند مربوط به اسکان موقت سیل زدگان پیشرفت ۹۵ درصدی داشته باشد، عنوان نمود: با این حال پرداخت وام از سوی بانک های عامل با عقب ماندگی هایی همراه بوده است.

عبدالرضا رحمانی با حضور در چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده، عنوان نمود: همه دستگاه ها و نهاد ها دست به دست هم دادند تا این حادثه کمترین خسارت را داشته باشد و سیل زدگان آلام و رنج کمتری را متحمل شود. وی با بیان این که همه تلاش کردند تا در این زمینه شاهد کمترین تلفات جانی باشیم، عنوان نمود: مردم و دستگاه ها همه همدلی و کمک کردند تا این مسئله از سر گذرانده شود که دستگاه ها در این حیطه به خوبی توانستند رسالت ها و وظایف خود را به پایان ببرند، ضمن این که این مردم بودند که بار اصلی را به دوش کشیدند. وی با بیان این که در حال حاضر در سومین قسمت یعنی بازسازی واحد های مسکونی هستیم اذعان نمود: تمام مصوباتی که به آن ها احساس نیاز می شد توسط دولت تصویب شده است.

رحمانی فضلی این طور صحبت هایش را ادامه داد: از نظر بهداشت و درمان مهم ترین دغدغه ای که ما را آزار می داد شیوع بیمار های واگیردار بود اما این دستگاه های متولی بودند که به بهترین نحو در این زمینه به ایفای نقش پرداختند و وظایفشان را تمام و کمال به پایان بردند تا جایی که اپیدمی هیچ بیماری مشاهده نشده است. وی با بیان این که بنیاد مسکن با فعالیت ها و مشارکت های زیاد موفق شدند اسکان موقت سیل زدگان را به ۹۵ درصد برساند، عنوان کرد: این دستگاه واقعا خوش درخشید و ثابت کرد بیش از آن چه باید، کار کرده است.

ایشان درخصوص اقدامات و راهکار هایی که برای تشخیص واحد های آسیب دیده به عمل آمد نیز توضیحاتی را منتشر کردند و عنوان نمودند: به زعم این که جلسات مکرری با بانک ها داشتیم برای این که تا اواخر خرداد ماه تمام قرارداد ها را تنظیم نمایند اما بانک ها در این راستا کوتاهی هایی کرده اند و عقب هستند. به گزارش بانک ها علت در تأخیری  واریزی ها تغییر در نوع پرداختی است که دولت آن ها را تأمین نموده است.

وی با بیان این که مردم باید بدانند هر کدام از دستگاه ها در این حوزه چه کار هایی را انجام می دهند، اظهار کرد: خزانه نیز از قافله عقب مانده است و انتظار ما این است که سریع تر خود را به ما برساند و برنامه های محول شده را به ایستگاه پایانی برساند. با توجه به این که مردم و سیل زدگان در شرایط کنونی در حال زندگی در دمای ۵۰ درجه هستند باید بدانیم که این مردم در اولویت نخست قرار دارند. دستگاه تشخیص دهنده اولویت ها برای ارائه خدمات، سازمان برنامه می باشد.

وی با بیان این که به زودی سرما در زمستان ها لرستان نمود می یابد، عنوان کرد: کشت در خوزستان از دیگر مواردی است که باید خود را برای آن آماده کنیم. در این قرارگاه ها بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، تسریع کار ها را در دست انجام قرار خواهیم داد.

وی با بیان این که مسکن از مهم ترین اولویت های ما در این مناطق است، عنوان کرد: از مدت زمان دو ماهه ای که ریاست جمهوری در اختیار ما قرار داده اند فرصتی بیست تا بیست و پنج روزه باقی است. ضمن این که نوسازی واحد ها بر اساس بیانات ریاست جمهوری باید تا انتهای سال جاری به پایان برسد.

وی از رسانه ها و هماهنگی هایشان با قرارگاه ها تشکر کرد. ما به وظیفه های خود عمل می کنیم ضمن این که از مردم سیل زده ای که با ما همکاری می کنند و صبر پیشه می نمایند کمال سپاسگزاری را داریم.

  • منبع خبر : تی نیوز