عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان این که در بوشهر کمبود زمین و اراضی نمود پیدا کرده است، عنوان نمود: این عامل سبب شده است رشد قیمت مسکن در بوشهر نمود پیدا کرده و صدای اعتراض مردم را بلند کند.

سید کمال الدین شهریاری، این طور صحبت هایش را ادامه داد: در کلان شهر ها چیزی حدود به ۱۱ میلیون حاشیه نشین وجود دارد از این رو تعداد تقاضایی که برای روستا ها و شهر های کوچک وجود دارد چندان بالا نیست از این رو هرگز نمی توان شرایط زندگی در کلانشهر ها را با شهر های کوچک مقایسه نمود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان این طور صحبت هایش را ادامه داد: بندر بوشهر به عنوان یک شبه جزیره، که سمت خروجی آن به وسیله زمین های نیرو هوایی و نیرو دریایی محصور شده است از این رو به دشواری می توان توسعه متصل را انجام داد و همین فاکتور مهم ترین علت کمبود اراضی و زمین در بوشهر است.

به گفته این مقام مسئول، توسعه افقی بوشهر نیز به واسطه محدوده حریم نیروگاه، با محدودیت هایی دست به گریبان است، همین عوامل مسبب رشد سرسام آور قیمت واحد مسکونی در بوشهر شده اند، به واقع آن چه رشد قیمتی به این صورت در بوشهر را به ارمغان آورده است بیش از هرچیز، کمبود زمین در این شهرستان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: در جنوب استان بوشهر شاهد فعالیت صنعتی پارس جنوبی هستیم که این عامل هم سبب محدودیت هایی در این استان شده است با این حال در دیگر قسمت های استان بوشهر شرایط بهتری حاکم است و رشد قیمت این چنین نجومی اتفاق نیفتاده است.

  • منبع خبر : شهرخبر