ابوالقاسم رحیمی انارکی به عنوان مدیرعامل بانک مسکن، با اشاره به این که بازار تعهدی مصالح ساختمانی عملیاتی و اجرایی شده است، ابراز نمود: تا انتهای تابستان امسال، این امر محقق خواهد گردید که این عامل سبب می شود شاهد افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت واحد های مسکونی باشیم.

وی با بیان این که یک زنجیره تأمین مالی در اختیار است، عنوان نمود: این زنجیره در ارتباط با بازار تعهدی مصالح ساختمانی می باشد.

ایشان در خصوص جزئیات این بازار تعهدی سخنانی به میان آوردند و تصریح نمودند: شناسایی ۴۹ چرخه عملیاتی و اجرایی شده است، که این عوامل چیزی حدود به ۸۰ درصد از فعالیت های ساختمانی را شامل می شوند.

به گفته رحیمی انارکی امکان تأمین مالی این ۴۹ زنجیره به صورت اعتباری موجود می باشد.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: به جای این که نیاز باشد، تسهیلات را برای ۱۰ واحد در این زنجیره بپردازیم، با کمک گرفتن از یک واحد تزریق تسهیلات، امکان این وجود دارد که توان مالی این ۱۰ واحد را از نظر امکانات تعهدی و اعتباری تأمین و تهیه نماییم.

بر اساس گفته های رحیمی انارکی این عامل سبب می شود شاهد بهبود شرایط و مناسب شدن قیمت تمام شده مصالح ساختمانی باشیم.

وی با بیان این که بر اساس پیش بینی های به عمل آمده، این عامل سبب می شود تهیه مصالح ساختمانی با افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت همراه گردد، عنوان نمود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا انتهای تابستان سال جاری، سامانه و چرخه زنجیره تأمین مالی مصالح ساختمانی را پیاده سازی کرده و اجرایی نماییم.

  • منبع خبر : شهرخبر