بر اساس گزارش های منتشر شده، ۱۲۰۰ واحد مسکونی توسط واحد های دانشگاه آزاد برای سیل زدگان ساخته خواهد شد.

بر اساس گزارش هایی که از دومین جلسه رؤسای واحد های دانشگاه آزاد اسلامی، منتشر شده است، در ادامه فعالیت های جهادی که از سوی دانشگاه آزاد مشاهده شده است، این واحد ها برای ساخت مسکن برای سیل زدگان اعلام آمادگی کرده اند که بر این اساس ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی در لرستان، خوزستان و گلستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

و پویش ملی ساخت مسکن برای سیل زدگان مقرر گردید، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت و علوم همکاری لازم را برای ساخت مسکن برای سیل زدگان با کمیته امداد امام خمینی (ره) به عمل آورده و در این راستا به هزینه احداث و ساخت ۵ هزار واحد مسکونی را در این مناطق در دستور کار قرار دهند. بر اساس گزارش های منتشر شده، دانشگاه آزاد اسلامی موظف به ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی در این راستا می باشد. مبلغ و اعتبار مورد نیاز برای ساخت این تعداد واحد مسکونی از محل کمک های مردمی گردآوری خواهد شد و مابقی هزینه توسط کمیته امداد پرداخت خواهد گردید.

از این رو دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت از ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی در سه استان خوزستان، لرستان و گلستان خبر داده است، استان هایی که در نخستین روز های سال جاری با حادثه سیل دست به گریبان بودند و در این زمینه با خسارت های زیادی همراه گشتند. واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۱ استان کشور در قالب یک حرکت هماهنگ و جهادگونه، ساخت این تعداد از واحد های مسکونی را در شهر ها و روستا ها محقق خواهند نمود.

دانشگاه آزاد اسلامی از همان ساعات اولیه وقوع سیل در استان های کشور به تأکید ولایتی، رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا، به ای مسئله ورود پیدا کرد و کمک به مردم سیل زده را در دستور کار قرار دارد.

طهرانچی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای کمک به هموطنان عزیزی که با این مسئله مواجه شده اند و برای بسیج کردن همه امکانات و تجهیزات دانشگاه در راستای از میان برداشتن مشکلات موجود، دستور داد قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل گردد که این قرارگاه موظف به ایفای نقش جهادگونه در مناطق مورد نظر است ضمن این که مقرر شده تمام واحد های دانشگاهی برای حل مشکلات مردم سیل زده بسیج شده و گام های ارزشمندی بردارند.

این قرارگاه در حال حاضر به صورت عملیاتی فعالیتش را آغاز نموده است که بر این اساس، قرار است پیامد های ناشی از وقوع سیل مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز