سید محمد پژمان به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی، به عنوان مهم ترین فاکتوری که تعادل را به بازار مسکن بر می گرداند و ثبات قیمت را در این بازار رقم می زند، به تقویت عرضه و تقاضا اشاره نمود و آن را ضرورتی مهم قلمداد نمود.

وی با بیان این که عرضه و تقاضا در بازار مسکن باید در تعادل باشند، عنوان کرد: چنانچه هر کدام از این بخش ها از نظر دور بماند آنگاه تعادل بازار مسکن دستخوش تغییر خواهد شد و ثبات قیمت در این بازار بر هم خواهد خورد.

به گفته پژمان زمانی که عرضه واحد های مسکونی کم باشد و به اندازه نیاز واحد مسکونی برای فروش وجود نداشته باشد آن گاه آنچه نمود پیدا می کند رشد قیمت مسکن است. این مقام مسئول، افزود: چنانچه به اندازه کافی واحد مسکونی برای فروش وجود داشته باشد اما در این میان تقاضایی موجود نباشد آنگاه شاهد رکود در بازار مسکن خواهیم بود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی هدف افزایش تولید و ساخت و ساز واحد های مسکونی قرار گرفته است به عبارتی ارائه مشوق های لازم به انبوه سازان و تولید کنندگان در دست انجام است تا سازندگان به ساخت واحد های مسکونی ترغیب شوند.

به گفته این مقام مسئول یکی از برنامه هایی که وزارت راه و شهرسازی آن را در دستور کار قرار داده است تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی است که تکمیل و تحویل این واحد ها در افزایش عرضه واحد های مسکونی نقش پررنگی خواهد داشت.

به گفته ایشان وزارت راه در نظر دارد ۴۰۰ هزار مسکن را بسازد که در این میان بازیگران اصلی تولید کنندگان و انبوه سازان هستند که قرار است این حجم از واحد های مسکونی را با مشارکت بخش های دولتی تولید نمایند.

وی با بیان این که افزایش تولید می تواند با امتیازات ویژه ای همراه باشد، عنوان نمود: رونق تولید بی تردید با متعادل شدن قیمت ها و بهبود وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن همراه خواهد شد.

ایشان با بیان این که مسکن از مهم ترین و اصلی ترین کالا های مورد نیاز انسان هاست، عنوان کرد: از این رو تمام دستگاه های مرتبط در حال تلاش هستند تا مشکل مسکن را رفع نموده و واحد های مسکونی مناسبی را برای مردم تولید نموده و در اختیار آن ها قرار دهند.

  • منبع خبر : تی نیوز