از مهم ترین ویژگی هایی که در واحد های موجود در مناطق یک و سه که به عنوان مناطق لوکس تهران شناخته می شوند، لوکس و بزرگ متراژ بودن آن هاست. این عامل سبب شده است بسیاری از متقاضیان مصرفی در پیدا کردن واحد هایی که مدنظرشان است با مشکل همراه شوند.

در مناطق یک و سه تهران تعداد فایل هایی که برای عرضه و اجاره وجود دارد زیاد است اما با توجه به این که چنین واحد هایی عمدتا بزرگ متراژ و لوکس هستند متقاضی چندانی برای آن ها وجود ندارد. بیشتر این واحد های مسکونی با متراژ های بالای ۱۵۰ متر عرضه می شوند این درحالی است که بیشتر متقاضیان به دنبال واحد هایی هستند که مساحتی مابین ۹۰ تا ۱۵۰ متر داشته باشند.

بیشتر فایل هایی که در این راستا عرضه می شود، بزرگ متراژ هستند که ارزش عنوان شده برای اجاره آن ها متری ۴ میلیون تومان می باشد، در محله فرمانیه هزینه ای که به عنوان رهن یک واحد ۲۰۰ متری که ۱۵۰ سال از ساخت آن می گذرد در نظر گرفته شده است، ۸۰۰ میلیون تومان می باشد البته موجران بیشتر تمایل به دریافت اجاره دارند که اجاره آن ها ۵ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر می باشد.

به گفته واسطه های ملکی بیشتر مراجعین برای اجاره این واحد ها افرادی هستند که دارای درآمد های متوسط به بالا هستند اما این واحد ها برای درآمد های بالا مناسب است که همین عامل سبب شده جستجوگران تنها شماره های خود را به مشاورین املاک بسپارند.

مروری بر قیمت واحد های مسکونی در مناطق 1 و 3 تهران

  • منبع خبر : اعتماد آنلاین