رضا علی نیا به عنوان مدیر امور مسکن وزارت راه و شهرسازی گیلان، با اشاره به این که ساخت و ساز های غیرمجاز در استان گیلان به چشم می خورد، اذعان نمود: این وضعیت در رشت بیش از هر شهرستان دیگری از استان گیلان مشهود است.

ایشان توضیحاتی در خصوص ساخت و ساز های غیرمجاز در گیلان ارائه نمودند و تصریح کردند: در حال حاضر آمار دقیقی در دست نیست اما بر اساس پیش بینی های به عمل آمده این طور برآورد می شود که سی درصد از ساخت و ساز هایی که در گیلان صورت می گیرد به صورت غیرمجاز است.

ایشان با بیان این که شمار واحد هایی که غیرمجاز ساخته شده اند اعم از زمین و خانه های نسقی در رشت بیش از دیگر شهرستان های این استان است، عنوان کردند: در میان تمام شهرستان های استان گیلان، ساخت و ساز های غیرمجاز بیشتر در شهرستان رشت مشاهده می شود.

علی نیا از عواقب ساخت و ساز های غیرمجاز صحبت کرد و اذعان نمود: این نوع ساخت و ساز ها نه تنها خطرات زیادی برای ساکنان آن ها به همراه دارد که در صورت بروز حوادث طبیعی هم به شهروندان و هم به بافت های شهری آسیب های جدی وارد می نماید.

به گفته این مقام مسئول لازم است تمهیدات اساسی در نظر گرفته شود تا از شمار ساخت و ساز هایی که به این صورت عملیاتی می شوند جلوگیری گردد. به گفته ایشان از مهم ترین چالش هایی که در اثر ساخت و ساز های نامناسب ایجاد می شود می توان به ساکن شدن مردم در حاشیه شهر ها اشاره کرد و مواردی مانند تنگ شدن معابر، افزایش ترافیک های ماشینی و انسانی و همچنین زشت شدن چهره شهر را نام برد. از این رو برای جلوگیری از چنین ساخت و ساز هایی لازم است اقدامات اساسی انجام شود.

  • منبع خبر : تی نیوز