بر اساس آمار های منتشر شده که شرایط بازار مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری را نشان می دهد، بیشترین معاملات انجام شده در اردیبهشت امسال مربوط به واحد هایی بوده است که متراژ آن ها ۶۰ تا ۷۰ متر اعلام شده است.

بررسی توزیع فراوانی واحد های فروخته شده در اردیبهشت ماه سال جاری حاکی از آن است که در این ماه از سال، واحد هایی که مساحتی مابین ۶۰ تا ۷۰ متر مربع داشته اند، بیشترین سهم از معاملات واحد های مسکونی را به نام خود زده اند، تا جایی که سهم آن ها ۱۴٫۷ درصد برآورد شده است. آپارتمان هایی که در گروه های متراژی ۵۰ تا ۶۰ متری قرار داشته اند در جایگاه دوم جای خوش کرده اند و پس از واحد های ۶۰ تا ۷۰ متری، آن ها را به عنوان پرفروش ترین های تهران در ماه اردیبهشت معرفی می کنند.

رتبه سوم متعلق به واحد هایی با ۷۰ تا ۸۰ متر مربع می باشد که سهم این دسته از آپارتمان ها، ۱۱٫۹ درصد اعلام گردیده است. بر اساس برآورد های به عمل آمده در اردیبهشت ماه سال جاری، سهم آپارتمان های زیر ۸۰ متر از کل معاملات انجام شده، ۵۳٫۳ درصد بوده است و از ۱۲ هزار معامله ای که در این بازار در اردیبهشت ماه انجام شده است، قریب به ۵۰ درصد آن ها با ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان معامله شده اند. متوسط قیمت مسکن به ازای هر متر مربع ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بوده است اما بیشترین حجم معاملات انجام شده دارای ارزشی مابین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان بوده است مشاهده شرایط فروش آپارتمان هایی با مساحت ۵۰ تا ۷۵ متر در ادامه امکان پذیر است.

کدام گروه های متراژی برای خرید با استقبال بیشتری همراه می شوند؟