اخبار مسکن

اخبار مسکن همواره جزء اخبار مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور محسوب می‌شود. کلیه افراد به طرق مختلف با اخبار مسکن و پیامدهای آن در ارتباط هستند. برخی در نقش فروشنده و مالک، برخی در نقش مستاجر و خریدار و بعضی نیز به عنوان دفتر مشاور املاک و واسطه در این ماجرا درگیر هستند.

اما چیزی که برای تمام افراد مشترک است این است که بی‎ثباتی در بازار مسکن و افزایش قیمت بالاتر از حد کنونی به نفع هیچ یک از افراد نمی‌باشد. کاهش قدرت خرید، کاهش متقاضیان خرید و اجاره، تمایل افراد به مهاجرت به حاشیه شهر و در نهایت کاهش تعداد معاملات مسکن نتیجه بی‌ثباتی در بازار مسکن خواهد بود.

بطور سنتی هر سال در فروردین ماه و بعد از تعطیلات نوروز بازار مسکن از رکود برخوردار است. آخرین اخبار مسکن نیز حاکی از کاهش تعداد معاملات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. در ادامه به بررسی اخبار مسکن در مورد تعداد معاملات در ماه ابتدایی سال جاری و مقایسه آن نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌پردازیم.

آخرین اخبار مسکن در مورد بازگشت ثبات نسبی به بازار مسکن 4

اخبار مسکن حاکی از کاهش معاملات سال جاری است

اخبار مسکن حاکی از کاهش معاملات سال جاری است. همواره بطور سنتی در اولین ماه سال و بعد از تعطیلات بازار مسکن شاهد رکود نسبی در تعداد معاملات صورت گرفته می‌باشد. امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بازار علاوه بر رکود نسبی نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز از کاهش برخوردار است.

با توجه به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن طی سال گذشته و عدم توانایی خریداران بازار مسکن در رکود تورمی بسر می‌برد. طبق آمار منتشر شده و آخرین اخبار مسکن در سه هفته ابتدایی سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۷ فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در کل کشور در سامانه ثبت شده است.

این تعداد به منزله کاهش حدود پنج درصدی تعداد معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. تعداد معاملات اجاره نیز با رقم ۶۱۲۵ فقره حاکی از کاهش ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌باشد.

اخبار مسکن در تهران نشان از رکود بیشتر در این شهر نسبت به سایر شهرهای دیگر دارد. در شهر تهران در مدت ۲۰ روز ابتدایی سال ۹۸ تعداد ۷۴۱ مورد قرارداد خرید و فروش ثبت شده است که نشان از کاهش ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

همچنین در این مدت تعداد ۱۲۲۸ مورد قرارداد اجاره ثبت گردیده است که حاکی از کاهش ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ دارد. طبق اخبار مسکن منتشر شده تعداد ۲۵۰۰ معامله خرید و فروش مسکن در فروردین ماه ۹۸ در تهران ثبت شده است و نمایانگر کاهش ۴۵ درصدی نسبت به فروردین ماه ۹۷ است.

همچنین آخرین اخبار مسکن غیر رسمی به تعداد ۶۶۰۰ فقره خرید و فروش مسکن در شهر تهران در مدت ۲۳ روز نخست اردیبهشت ماه ۹۸ اشاره می‌نماید.

آخرین اخبار مسکن در مورد بازگشت ثبات نسبی به بازار مسکن 3

آخرین اخبار مسکن به ایجاد ثبات نسبی بازار مسکن دلالت می‌کند

آخرین اخبار مسکن به ایجاد ثبات نسبی بازار مسکن دلالت می‌کند. بعد از افزایش ناگهانی قیمتها و ورود دلالان به بازار مسکن و خودرو از طریق ثبت آگهی‌های غیرمعمول در سایت‌های خرید و فروش خودرو و مسکن، جو روانی بدی به وجود آمد.

این فضای بی‌ثباتی به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و ایجاد نابسامانی در بازار دامن زد. از اینرو طبق دستور دادستانی کلیه سایت‌های خرید و فروش اینترنتی موظف به حذف قیمت‌ها از روی آگهی‌های خود شدند.

بدنبال این کار التهاب از بازار برداشته شد تا اینکه قیمت‌ها مجدداً به روی سایت‌ها برگشته ولی دوباره از روی سایت حذف گردید. آخرین اخبار مسکن حاکی از ایجاد ثبات نسبی در بازار مسکن می‌باشد. این ثبات نسبی از یک طرف موجب ورود خریداران و متقاضیان واقعی به بازار مسکن شده است.

از طرفی مالکان واحدهای نوساز را که طی چندین ماه گذشته بدلیل بی ثباتی دست نگه داشته بودند به عرضه فایل‌های خود ترغیب کرده است. آخرین اخبار مسکن حاکی از رشد اندک معاملات مسکن در مدت بیست و سه روز ابتدایی اردیبهشت ماه جاری است.

همچنین پیرو اخبار منتشر شده در مورد افزایش اجاره بها در تابستان، آخرین اخبار مسکن حکایت از تلاش مستاجران به تمدید قرارداد و یا اجاره قبل از تابستان دارد.

آخرین اخبار مسکن در مورد بازگشت ثبات نسبی به بازار مسکن 2

آخرین اخبار مسکن را از ملکانا پیگیری کنید

شما می‌توانید آخرین اخبار مسکن را از ملکانا پیگیری کنید. وب سایت ملکانا با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در حوزه ملکی شما را از آخرین پیش‌بینی‌ها و وضعیت بازار مسکن آگاه می‌نمایند.

وبلاگ ملکانا با انتشار آخرین اخبار مسکن، انواع تحلیل‌ها و گزارش‌ها از کارشناسان بازار مسکن و آمارهای رسمی منتشر شده معاملات ملکی شما را در جریان آخرین اخبار مسکن قرار می‌دهد.

دفتر مشاور املاک ملکانا به عنوان برترین و بزرگترین دفتر مشاور املاک در تهران و با داشتن بروزترین و کامل‌ترین بایگانی در ایران خدمات کامل و متنوعی را به مشتریان ارائه خواهد داد.