وکیل ملک

آیا تابحال در مورد وکیل ملک شنیده‌اید؟ آیا از وظایف و مسئولیت‌های یک وکیل ملک اطلاع دارید و اینکه می‌دانید یک وکیل مجرب باید دارای چه خصوصیاتی باشد. برای یافتن جواب این سوالات با ما همراه باشید.

وکیل ملک در واقع یک وکیل است که دارای دانش و علم حقوق بوده و به تمامی قوانین و مقررات حقوقی و مدنی تسلط کافی دارد. این وکیل در زمینه املاک و مستغلات بطور اختصاصی فعالیت نموده از اینرو دارای آگاهی و اطلاعات زیادی در خصوص خرید و فروش املاک، تنظیم قرارداد، معاملات ملکی و قوانین و مقررات مربوطه است.

بدون شک چنین فردی با اشراف و تسلط خود در امور املاک بهترین فرد برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی بشمار می‌آید. وکیل ملک با دور اندیشی و اشراف بر تمام مسائل حقوقی ملکی می‌تواند سرمایه و دارایی‌های شما را از خسارت و ضرر و زیان بدور نگه دارد. بنابراین چنانچه تصمیم به خرید ملک دارید قبل از هر چیز با یک وکیل ملکی مجرب مشورت کنید.

ارائه خدمات مشاوره حقوقی توسط وکیل ملک متخصص 4

وکیل ملک متخصص چه کارهایی انجام می دهد

یک وکیل ملک متخصص و حرفه‌ای قادر به بررسی تمام موارد حقوقی در فرآیند خرید و فروش ملک خواهد بود. معمولاً خریدار آگاهی زیادی نسبت به مسائل حقوقی ندارد از اینرو کوچکترین سهل‌انگاری و عدم آگاهی می‌تواند منجر به خسارت و زیان مادی گردد. در متن یک قرارداد تبصره‌ها و مواد حقوقی زیادی وجود دارد که در صورت عدم آگاهی طرفین قرارداد از آن‌ها، می‌تواند مرجعی برای سوء استفاده افراد سودجود گردد.

تنظیم یک قرارداد کامل از نظر حقوقی توسط وکیل ملک که کلیه موارد معامله و الزامات طرفین قرارداد را در نظر گرفته باشد اولین قدم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده خواهد بود. قراردادهای تنظیم شده در دفترخانه جزء سند رسمی محسوب نمی‌شوند.

ولیکن این قراردادها با امضا و تائید طرفین و دفتر مشاور املاک الزام آور خواهند بود. بنابراین چنانچه هر یک از طرفین از انجام تعهدات خود امتناع کنند وکیل ملک می‌تواند به استناد تعهدات الزام شده در متن قرارداد اقدام حقوقی لازم را انجام دهد.

این اقدام حقوقی با توجه به نوع تخلف صورت گرفته می‌تواند پرداخت خسارت و ضرر و زیان مادی وارد شده به طرف دیگر باشد و یا اینکه الزام به انتقال سند از سوی فروشنده به خریدار و حتی ابطال قرارداد باشد. بنابراین همانطور که مشاهده می‌نمائید مشورت با یک وکیل ملک متخصص می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

خدمات مشاوره حقوقی توسط وکیل ملک

انواع خدمات مشاوره حقوقی که توسط وکیل ملک عرضه می‌شود شامل خدمات قبل از تنظیم قرارداد، تنظیم قرارداد، انتقال سند رسمی در دفترخانه و یا طرح و اقامه دعوی در صورت تخلف طرف مقابل در اجرای تعهدات خود می‌گردد.

قانون‌گذار برای هر یک از موارد تخلف و اجحاف قوانینی وضع کرده است لذا وکیل ملکی با اشراف بر این موضوع می‌تواند در مواقع لزوم اقدامات لازم را به انجام رساند. به عنوان مثال اگر فروشنده در موعد مقرر در محل دفترخانه حاضر نشد وکیل با استناد به مواد قانونی می‌تواند وی را ملزم به انتقال سند رسمی به خریدار نماید.

در صورتیکه فروشنده همچنان از این کار امتناع کند خریدار می‌تواند بدون حضور وی از طریق قانونی نسبت به انتقال سند اقدام نماید. همچنین در مواقع وقوع جرم و کلاه برداری مانند فروش اموال دیگران، جعل اسناد، تصرف ملک و یا فروش یک ملک به چندین نفر طرح اقامه دعوی طبق مستندات موکل و اقدام برای احقاق حقوق موکل از دیگر خدمات وکیل ملک محسوب می‌شوند.

ارائه خدمات مشاوره حقوقی املاک در دفتر مشاور املاک ملکانا 5

برای چه کارهایی به وکیل ملک مراجعه کنیم

بیشتر تخلفات و کلاه‌برداری‌های ملکی از سوی فروشنده و یا افراد سودجو متوجه خریدار می‌شود. در این معامله خریدار مبلغ ملک را پرداخت کرده ولیکن ملک را در اختیار نگرفته است.

این مورد شایع‌ترین نوع تخلفات املاک است. در سایر موارد مانند عدم حضور فروشنده جهت انتقال سند به نام خریدار، عدم اخذ پایان کار ساختمان و صورت مجلس تفکیکی، وجود مشکل در سند مالکیت ملک، جعل اسناد، فروش ملک دیگران، فروش یک ملک به جندین نفر، تغییر کاربری اراضی بدون مجوز، تصرف غیر قانونی ملک، عدم تخلیه ملک در موعد مقرر، عدم پرداخت اجاره بها، مسائل و مشکلات مربوط به املاک تجاری و مطالبه سرقفلی، عدم انطباق مشخصات ملک فروخته شده با آنچه توافق شده، عدم تحویل ملک‌های پیش فروش در موعد مقرر و بسیاری از موارد دیگر را می‌توان از طریق یک وکیل ملک مجرب و کارآزموده حل و فصل نمود.

وکیل ملکی با دانش و آگاهی خود نسبت به طرح اقامه دعوی حقوقی و یا کیفری نموده و در دادگاه و محاکم قضایی با استناد به قوانین حقوقی و مستندات موکل خود به دفاع از وی می‌پردازد. داشتن یک وکیل ملکی مجرب و مشورت با وکیل در همان ابتدای خرید و فروش املاک موجب جلوگیری از بروز مشکلات می‌شود. لذا توصیه می‌شود از خدمات مشاوره حقوقی وکیل ملک جهت حفاظت از اموال و سرمایه خود بهره‌مند شوید.