بازار مسکن

بررسی‌هایی که در زمینه بازار مسکن انجام گرفته است نشان از این می‌دهد که قیمت مسکن برای آپارتمان‌های نوساز تا ۲۰ ساله تقریباً چیزی بین متری ۸ میلیون تا ۳۵ میلیون تومان بوده است. شاید تصور کنید که این مقدار در واقع افزایش نیافته است اما در اوایل بهار سال ۱۳۹۸ هم بازار مسکن مجددا افزایش قیمت را تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌های مختلف در این زمینه، در طی ماه‌های اخیر کاهش بسیار زیادی در حج معاملات مسکن رخ داده است که در واقع می‌توان گفت نسبت به سال گذشته همین موقع کاهش بسیار زیادی داشته است.

مطابق آمار رسمی که منتشر شده است روند قیمت مسکن در واقع رشد داشته است و نمی‌توان گفت که پیش‌بینی‌هایی که در سال اخیر انجام شده است صحیح بوده‌اند چراکه همواره از سوی بانک مرکزی افزایش قیمت پیش‌بینی شده است.

همچنین در شهر تهران هم بازار مسکن وضعیت خوبی ندارد و قیمت هر متر مربع به میزان تقریبی ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسیده است.  این آمار همچنین نشان می‌دهد که میانگین قیمت املاکی که در این زمینه معامله شده‌اند در بنگاه‌های مسکن در پایتخت نسبت به ماه ابتدایی امسال حدود ۱۲٫۵ درصد افزایش داشته است که این مقدار نسبت به سال گذشته تقریباً چیزی معادل ۱۱۲ درصد است.

این گفته در حالی است که طی همین مدت بازار مسکن در واقع یک رکود نسبی را تجربه کرده است و نسبت به پارسال چیزی حدود ۳۵٫۵ درصد از حجم معاملات کاسته شده است. در این مدت تنها ۱۲ هزار واحد مسکونی در شهر تهران به خرید و فروش رسیده‌اند.

رهن و اجاره، خرید و فروش مسکن در کلیه مناطق تهران با ملکانا 3

بررسی بازار مسکن در روزهای گذشته

طبق تحقیقات میدانی از فایل‌هایی که اطلاعات مسکن‌های مورد نظر را نشان می‌داده‌اند در واقع بخش عمده‌ای از واحدهایی که به فروش رسیده‌اند به واحدهای میانسال اختصاص یافته‌اند.

در این میان بیشتری قیمت در بازار مسکن مربوط به آپارتمان‌های نوساز و همچنین واحدهای مسکونی بوده است که در یک منطقه هستند.  در عین حال می‌توان اینطور گفت که ارزان ترین واحدهایی که به نوعی نوساز محسوب می‌شده‌اند هم در منطقه نامجو بوده‌اند که باز هم با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسیده‌اند.

اگر دقت داشته باشید در واقع بازار مسکن رو به یک سکون بیشتر خواهد داشت چرا که اغلب افراد توانایی پرداخت این مقدار را برای خرید یک واحد مسکونی نخواهند داشت. دقت داشته باشید که بهترین راه برای اینکه بتوان بازار مسکن را به یک نقطه ثبات رساند این است که قیمت‌های کاهش پیدا کند. چیزی که امید می‌رود تا پایان تابستان امسال شاهد آن باشیم.

تغییرات قیمت مسکن در شهر تهران در خرداد و بهار ۹۸ چگونه بود 3

بازار مسکن تا پایان تابستان ثابت خواهد ماند!

نایب رییس اول اتحادیه مسکن در املاک استان تهران در مورد بازار مسکن این چنین می‌گوید که تا پایان تابستان امسال قیمت خرید و فروش مسکن در کلان شهر تهران افزایش نخواهد یافت.

همچنین به گزارش خبرگزاری‌های مختلف از جمله تجارت نیوز، نایب رئیس اول اتحادیه در واقع با بیان اینکه بازار اجاره مسکن در یک فصل همراه با نقل و انتقالات بسیار، بیشتر از یک ماه زودتر شروع شده است باید گفت که خوشبختانه امسال با توجه به اینکه اطلاع رسانی‌های لازم برای بازار مسکن انجام شده است میزان دریافت اجاره در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده است. به نظر می‌رسد که مالکان برای ثبات بازار مسکن جانب عدالت را بیشتر رعایت کرده‌اند تا به مستاجرین فشار نیاید.

وی همچنین تصریح کرد که میانگین قیمت اجاره امسال بیش از ۲۰ درصد نخواهد بود و همچنین با توجه به اینکه قیمت و خرید و فروش چقدر بوده است این میزان اجاره حتی از میزان تورم هم کمتر خواهد بود.

عقبایی همچنین اینطور گفت که دولت باید طرح‌ها و بسته‌های پیشنهادی را در این بازار مسکن رعایت کند. همچنین اینطور گفت که ساخت مسکن استیجاری و همچنین افزایش تسهسلات هم نباید در قالب حرف‌هایی باشد که عملی در آن‌ها وجود ندارد بلکه باید راهکارهای مختلفی برای بهبود وضعیت بازار مسکن داده شود.

نایب رئیس بازار مسکن همچنین در این زمینه اینطور گفت که به نظر نمی‌رسد که بازار مسکن تا پایان تابستان امسال دچار تغییرات خاصی شود اما باید تا پایان تابستان در واقع تغییرات مختلفی در حوزه قیمت رخ دهد تا بتوان بازار مسکن را به یک ثبات نسبی رساند.

وی همچنین به بازار های تجاری هم اشاره کرد و اینطور گفت که در این بازار بسیاری از واحدهای تجاری با قیمت‌های نجومی به خرید و فروش می‌رسند. مهم‌ترین دلیل این امر را می‌توان بور بودن منطقه نامید. امید است که در سال ۹۸، بازار مسکن به یک ثبات نسبی دست پیدا کند و دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن در این زمینه نباشیم.