خرید آپارتمان

بسیاری از افراد در شرف خرید آپارتمان هستند و بسیاری از آن‌ها در شرف فروش برای خرید آپارتمان نوساز و یا ملک ویلایی هستند. در صورتیکه اولین بار است اقدام به خرید آپارتمان می‌کنید و در گذشته تجربه خرید هرگونه ملکی را نداشته‌اید، بنابراین نیاز به برخی راهنمایی‎ها دارید تا اطلاعات کافی برای خرید آپارتمان را کسب کنید. ما در ملکانا سعی داریم به این نکات مهم بپردازیم.

نکات خرید آپارتمان

۱-منطقه یا محله خرید آپارتمان

هنگام خرید آپارتمان، زمانیکه می‌خواهید از آپارتمان بازدید کنید، سعی کنید به منطقه و محله‌ای که  آپارتمان در آن واقع شده توجه کنید، زیرا شما و خانواده شما قرار است در این محله زندگی کنید و باید نسبت به آن احساس خوبی داشته باشید. شاید در مورد بسیاری از محله‌ها شنیده باشید که افراد لات و لاابالی در آن مناطق بیشتر هستند. مطمئناً زندگی در چنین محله‌هایی نمی‎تواند به شما احساس خوبی بدهد و همیشه شما را از بابت هر خطری از جانب این افراد نگران می‌کند.

همچنین در صورتیکه آپارتمان انتخابی شما دارای پارکینگ نمی‌باشد، دقت کنید که جلوی آپارتمان مکان مناسب برای پارک خودروی شما  وجود داشته باشد و آن محله شلوغ نباشد. در صورتیکه محله‌ای که آپارتمان در آن واقع شده شلوغ باشد، مطمئناً شما نه تنها برای ماشین خود مکانی نخواهید یافت بلکه در صورتیکه مهمان شما ماشین داشته باشد، برای پارک خودرو دچار مشکل خواهد شد.

بازار اجاره مسکن رو به سیاهی می‌رود

۲-طبقه واحد در خرید آپارتمان

هنگام خرید آپارتمان حتماً به طبقه‌ای که در آن واقع شده توجه کنید. در صورتیکه آپارتمان مجهز به آسانسور نباشد و شما از بیماری به خصوصی رنج ببرید، طبقه واحد آپارتمانی می‌تواند بسیار در وضعیت شما موثر باشد. حتی اگر مشکلی هم نداشته باشید، باز هم این مسئله می‌تواند به نحوی مشکل ساز شود. معمولاً طبقه آخر برای خرید آپارتمان مناسب نمی‌باشد، به ویژه اگر تعداد طبقات بسیار زیاد باشد. البته ناگفته نماند که طبقه آخر به دلیل استقبال کم می‌تواند با هزینه کمتری به فروش برسد.

۳-امکانات رفاهی در خرید آپارتمان

یکی از نکات بسیار مهم در خرید آپارتمان امکانات رفاهی نزدیک به آپارتمان یا منطقه‌ای که آپارتمان در آن قرار دارد می‌باشد. به عنوان مثال بودن یک ایستگاه مترو در نزدیکی آپارتمان می‌تواند بسیار خوب و عالی باشد و یا داشتن یک کلینیک یا مرکز درمانی می‌تواند بسیار برای شما مفید باشد. در صورتیکه یکی از اعضای خانواده شما سالمند باشد و هر چند وقت یکبار نیاز به انجام برخی آزمایشات دوره‌ای داشته باشد، مطمئناً داشتن یک کلینیک یا مرکز درمانی در منطقه می‌تواند بسیار در روند زندگی شما تاثیر گذار باشد.

علاوه بر این وجود چند مرکز خرید و فروشگاه برای خرید ملزومات زندگی می‌تواند امورات زندگی شما را راحت تر کند. البته ناگفته نماند که برای خرید آپارتمان با چنین شرایطی شما باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید.

۴-ارزیابی همسایه‌ها هنگام خرید آپارتمان

یکی از موارد بسیار مهم هنگام خرید آپارتمان که در زندگی شما می‌تواند بسیار موثر باشد، همسایه‌های شما می‌باشند. همسایه‌های ناآرام می‌توانند مخل آسایش و زندگی شما شوند و همسایه‌های فضول می‌تواند اسباب ناراحتی شما را فراهم کنند. بنابرای هنگام خرید آپارتمان به همسایه‌ها بسیار توجه کنید و در مورد آن‌ها پرس و جوی اولیه و تحقیقات لازم را که به شما کمک می‌کند، انجام دهید.

رهن و اجاره، خرید و فروش مسکن در کلیه مناطق تهران با ملکانا 2

۵-اطمینان از ایمن بودن ساختمان هنگام خرید آپارتمان

در مورد ایمن بودن آپارتمان، تنها یک کارشناس ساختمان می‌تواند اظهار نظر کند، به خصوص اگر آپارتمان نوساز باشد. برای این منظور هنگام خرید آپارتمان می‌توانید از یک کارشناس ساختمان برای بررسی هرچه بیشتر آپارتمان درخواست کنید تا شما را برای بازدید از آپارتمان همراهی کند. با دریافت نتایج بررسی‌های کارشناس می‌توان از میزان ایمن بودن ساختمان اطمینان حاصل کرد.

۶-بررسی سیستم گرمایش و سرمایش هنگام خرید آپارتمان

یکی از مسائلی که می‌تواند در فصول مختلف مشکل ساز شود، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان می‌باشد. به عنوان مثال در فصل تابستان، سیستم سرمایش نباید مشکلی داشته باشد تا شما در هر زمانی بتوانید از سیستم سرمایشی استفاده کنید و در فصل زمستان به ویژه در شهرهای سرد، لزوم کارکرد صحیح و بدون مشکل سیستم گرمایشی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

شما هنگام خرید آپارتمان، هزینه هر یک از این امکانات را پرداخت خواهید کرد، بنابراین شایسته این هستید که از یک سیستم بدون مشکل بهره‌مند شوید.

۷-اطمینان از مجزا بودن کنتورها در خرید آپارتمان

یکی از مسائلی که می‌تواند در یک آپارتمان مشکل ساز شود، مجزا نبودن کنتورهای هر واحد می‌باشد. هر واحد آپارتمانی، میزان مصرف متفاوتی از برق، گاز و آب دارد و شما نمی‌توانید تشخیص دهید که چه کسی کمتر یا چه کسی بیشتر مصرف داشته است. بنابراین برای اینکه چنین مشکلاتی بوجود نیاید، باید کنتورهای هر واحد به صورت مجزا نصب شده باشند. شما نیز هنگام خرید آپارتمان به این نکته دقت کنید.