فروش آپارتمان

ممکن است شما امروز پس از چند سال زندگی در آپارتمان خود قصد فروش آپارتمان را کرده باشید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. شاید در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد و یا به این فکر کنید که این کار شما نیست و تنها باید این کار را به یک بنگاه یا برنامه خرید و فروش آپارتمان بسپارید و خود را درگیر آن نکنید.

بهتر است بدانید بسیاری از موارد به شخص شما باز می‌گردد و شما باید تا حدودی به برخی از مسائل و ریزه کاری‌ها برای فروش آپارتمان دقت کنید. قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که چه کارهایی موجب عدم فروش آپارتمان و چه کارهای موجب فروش آپارتمان می‌شوند.

از نکات خرید آپارتمان چه می‌دانید؟ 1

چه کارهایی موجب عدم فروش آپارتمان شما می‌شود؟

قبل از هر کاری شاید به فکر یک آگهی در برنامه‌ها و سایت‎های خرید و فروش آپارتمان بیفتید. بله این کار درست است اما شما باید علاوه بر آن به یک مشاوره املاک مراجعه کنید و با او در این خصوص مشورت کنید.

شاید مشاور املاک با دیدن آپارتمان و یا عکس‌های آن به شما پیشنهاداتی برای فروش آپارتمان بدهند که حتماً باید آن‌ها را پیگیری و دنبال کنید. در غیر این صورت شما موفق به فروش آپارتمان خود نخواهید شد. اما مشاوره املاک به طور معمول چه پیشنهاداتی را برای فروش آپارتمان بهتر به شما پیشنهاد می‌کنند. ما در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت:

بازسازی آپارتمان: اگر چند سالی است که در آپارتمان زندگی می‌کنید، بهتر است هنگام فروش آپارتمان به برخی از نقاط آپارتمان که نیاز به بازسازی دارد، رسیدگی کنید تا آپارتمان نمای نوساز و تمیز به خود بگیرد.

تغییر دکوراسیون: می‌توانید برای فروش آپارتمان به نحو احسن، دکوراسیون آپارتمان را تغییر دهید و اسباب و اثاثیه را به گونه‌ای بچینید که مشتری را جذب خرید کنید. سعی کنید اسباب و لوازمی را که کمتر مورد نیازتان است یا اصلاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را از خانه حذف کنید. این کار باعث می‌شود فضای خانه بزرگتر به نظر برسد.

افزایش میزان نور و روشنایی: شما برای این کار حتماً نیازی نیست که تعداد لامپ‌ها را بیشتر کنید، با پاکسازی شیشه‌ها و برداشتن بسیاری از وسایل و حتی پرده‌هایی که موجب کمتر شدن نور محیطی می‌شوند، می‌توانید نور را در فضا بیشتر کنید. مسلماً خانه‌ای که نور به خوبی در آن می‌تابد و منعکس می‌شود، خانه‌ای آرام بخش به نظر می‌رسد و می‌تواند دل بسیاری از مشتریان را به دست آورد.

ارائه امکانات و تجهیزات: در صورتی که شما بتوانید برخی از وسایل آپارتمان را به همراه آپارتمان به فروش برسانید، علاوه بر اینکه مشتری را برای فروش آپارتمان جذب کرده‌اید، می‌توانید آپارتمان را با مبلغی بالاتر به فروش برسانید. امکاناتی مانند کولر، آبگرمکن و بسیاری از وسایل منزل می‌تواند با قیمت کمتر و مناسب تری برای مشتری تمام شود.

آماده بودن برای دید و بازدید مشتری: سعی کنید همیشه برای دید و بازدید مشتری آماده باشید و در صورتی که برای شما مقدرو نیست از کسی برای این کار کمک بگیرید. این شخص می‌تواند یک از آشنایان و دوستان شما باشد. البته در انتخاب چنین اشخاصی دقت کنید و افرادی را انتخاب کنید که بتوانند با روی خوش از مشتریان استقبال کنند.

البته ناگفته نماند برای فروش آپارتمان شما باید قبل از هر کاری تصمیم راسخی در این مورد بگیرید. در صورتی که از فروش آپارتمان و برنامه‌های بعدی خود مطمئن نیستید و تصمیم درستی در حال حاضر برای آن نگرفته‌اید، بهتر است دست از این کار بکشید و هر زمان که یک تصمیم درست برای این کار گرفتید، اقدام به فروش آپارتمان کنید.

نکاتی که باید هنگام فروش آپارتمان به آن‌ها توجه کنید

چه آپارتمانی در معرض فروش آپارتمان قرار می‌گیرد؟

چرا برخی از آپارتمان‌ها زود به فروش می‌رسند و برخی دیگر نه؟ این سوالی است که بسیاری از افراد آن را می‌پرسند و علت آن را دقیق نمی‌دانند. ما در اینجا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم و آنچه را که نیاز دارید بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

همانطور که گفته شد یکی از دلایل عدم فروش آپارتمان، نداشتن یک برنامه‌ریزی درست است. شاید دیده باشید بسیاری از افرادی که قصد فروش آپارتمان را دارند از قبل برنامه خود را برای رفتن و یا ماندن و انتقال به مکانی دیگر ریخته‌اند و تصمیمات لازم را برای آینده گرفته‌اند. در این صورت است که شما موفق به فروش آپارتمان می‌شوید. البته رعایت نکات گفته شده هم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

کسی که برنامه ریزی برای آینده ندارد مسلماً به  مشتری نمی‌تواند پاسخ‌های مناسبی دهد و این می‌تواند موجب دلسردی مشتری برای خرید آپارتمان شود. سعی کنید برای یافتن خانه بعدی خود برنامه ریزی کنید و یا آن را بیابید، بسیاری از اسباب و وسایل را بفروشید و با محاسبه مبلغ فروش آپارتمان، سرمایه خرید ملک جدید را فراهم کنید. اگر با این روش پیش روید، قطعاً شما زودتر از بقیه موفق به فروش اپارتمان خود خواهید شد.