وکیل ملکی

شاید در بسیاری از مواقع برای شما پیش آمده باشد که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه ملک و املاک را دارید اما اطلاعات کافی را در این زمینه ندارید و از سویی از کلاهبرداری‌ها هراس دارید.

اگر سرمایه کافی برای این کار دارید می‌توانید با کمک گرفتن از یک وکیل ملکی این کار را انجام دهید. وکیل ملکی کسی است که می‌تواند به شما در این زمینه مشاوره، اطلاعات و یا خدمات لازم را ارائه دهد.

در صورتیکه با گرفتن مشاوره احساس می‌کنید، به اندازه کافی برای سرمایه گذاری در این زمینه آگاهی ندارید می‌توانید وکیل ملکی را استخدام کنید و تمام کارها را بدون نگرانی به او بسپارید. در این صورت است که شما دیگر به هیچ وجه گرفتار کلاهبرداری و دام‌های شیادان نمی‌شوید.

وکیل ملکی در چه زمینه‌هایی می‌تواند به ما کمک کند؟

همانطور که گفته شد شما می‌توانید از وکیل ملکی مشاوره و آگاهی لازم ر کسب کنید و بدون هیچگونه نگرانی به دنبال کارهای ملکی بروید. وکیل ملکی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی علاوه بر مشاوره و آگاهی به شما خدمات ارائه دهد که شامل موارد زیر می‌باشد:

وکیل ملکی چه کسی است 1

گرفتن مشاوره حقوقی املاک از وکیل ملکی:

مشاوره حقوقی املاک می‌تواند در زمینه‌های متعددی از قبیل سرمایه گذاری، پیش خرید و پیش فروش ملک، خرید ملک و فروش ملک انجام شود. همانطور که می‌دانید در زمینه خرید ملک بسیاری از کلاهبرداری‌ها انجام شده که باعث شده بسیاری از افراد نه تنها سرمایه خود را از دست دهند، بلکه خبری از ملک و مالکیت نیز نمی‌باشد و این می‌تواند باعث بی اعتمادی آمار بسیاری از مردم به خرید ملک شود. البته با کمک گرفتن از یک وکیل ملکی می‌تواند از بسیاری از این موارد پیشگیری کرد.

علاوه بر خرید ملک یکی از مسائل دردسرساز در زمینه خرید ملک، پیش خرید و پیش فروش آپارتمان‌ها می‌باشد که در این زمینه متاسفانه دزدی‌ها و کلاهبرداری‌های زیادی صورت گرفته که باعث شده بسیاری از افراد نسبت به پیش خرید و پیش فروش آپارتمان بی اعتماد شوند و کمتر سراغ این موارد بروند.

جالب است بدانید که آپارتمان‌هایی که پیش فروش می‌شوند، قیمت تمام شده آن‌ها تقریباً ۳۰ درصد کمتر از آپارتمان‌های نوساز و آماده شده می‌باشد و این یک حسن برای خرید به حساب می‌آید. با توجه به سابقه کلاهبرداری‌های انجام شده توسط شرکت‌های ساختمانی طی سال‌های اخیر، مراجع قانونی این موضوع را پیگیری کرده و در نهایت مقرراتی را برای انجام این کار وضع کرده‌اند.

هر چند اینگونه مالکیت وجهه قانونی به خود گرفته اما باز همچنان شما برای انجام چنین کارهایی ممکن است آگاهی لازم را نداشته باشید یا اینکه اعتماد شما کاملاً جلب نشده است. شما با مراجعه به یک وکیل ملکی می‌توانید اطلاعات کافی را در این زمینه دریافت کنید.

خرید ملک‌های قدیمی و یا ویلایی نوساز

اما در مورد خرید ملک‌های قدیمی و یا ویلایی نوساز، این املاک نیاز به توجه بیشتری در معامله دارد. به ویژه که بسیاری از افراد خود را مالک اصلی جا زده و اقدام به فروش ملکی می‌کنند که در مالکیت خودشان نمی‌باشد که کاملاً غیر قانونی می‌باشد.

علاوه بر این در بسیاری از مواقع برخی از افراد اقدام به جعل سند کرده و ملکی را به فروش می‌رسانند که سند آن جعلی بوده و نیاز به استعلام داشته است. این در حالی است که ممکن است شما نیمی از هزینه معامله را پرداخته باشید که اگر یک وکیل ملکی را از ابتدا استخدام کرده بودید یا از او مشاوره می‌گرفتید، می‌توانستید زودتر نسبت به جعلی بودن و دروغین بودن آن مطلع شوید.

وکیل ملکی چه کسی است 2

پیگیری دعاوی ملکی به کمک وکیل ملکی:

همانطور که می‌دانید دعاوی ملکی شامل شکایت‌ها و دعاوی ملکی می‌باشد که ممکن است از سوی صاحب ملک و یا کسی که ملک را خریداری و یا اجاره کرده صورت گیرد. دعاوی ملکی می‌تواند شامل مواردی از قبیل دخل و تصرف عدوانی، دعاوی بین مستاجر و موجر، املاک وقفی و … باشد که شما می‌تواند به تنهایی و یا به کمک یک وکیل ملکی آن را پیگیری کنید.

در این زمینه بهتر است از یک وکیل ملکی کمک بگیرید، زیرا برخی از مسائل ریزه کاری‌های خود را دارد که ممکن است شما نسبت به آن اطلاع کافی نداشته باشید. بنابراین کمک گرفتن از یک وکیل ملکی می‌تواند در پیشبرد بسیاری از کارها به شما کمک کند.

یک وکیل ملکی چه تفاوتی با وکیل دادگستری دارد؟

یک وکیل ملکی همان وکیل دادگستری است با این تفاوت که یک وکیل ملکی تنها در زمینه ملک و املاک و پرونده‌های این چنین فعالیت می‌کند اما یک وکیل دادگستری ممکن است در زمینه‌های مختلفی فعالیت کند. یک وکیل ملکی با دفاع از پرونده‌های متعدد ملکی، تخصص بیشتری نسبت به وکیل دادگستری پیدا می‌کند. این تخصص باعث می‌شود بسیاری از چم و خم راه را بیشتر از آنچه که هست فرا گیرد و با مطالعه یک پرونده ملکی خیلی سریع آن را حل کند.