املاک تهران

پس از افزایش قیمت ارز و تغییرات قیمت مسکن در بازار مسکن، املاک تهران تا به امروز افزایش شدیدی داشته که تا حدودی کارشناسان طی اقدامات اخیر موفق به کنترل روند افزایش قیمت در املاک تهران شده‌اند.

املاک تهران نسبت به املاک دیگر شهرها افزایش قیمت قابل توجهی داشته اند و این باعث شد بسیاری از مردم در تهران قدرت خرید خود را از دست بدهند. اما چه مواردی در افزایش قیمت ملک تاثیر گذار بوده و تا چه اندازه می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ با ما در ملکانا جواب این سوال و دیگر سوال‌ها را در زمینه املاک تهران خواهید گرفت. با ملکانا همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت املاک تهران

عوامل بسیاری می‌تواند در بالا رفتن قیمت املاک تهران تاثیر گذار باشد که ما در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

تاثیر مسائل اقتصادی بر قیمت املاک تهران:

بسیاری از مسائل اقتصادی می‌تواند مستقیماً روی قیمت املاک تهران در درجه اول و پس از آن املاک دیگر شهرها تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، قیمت مسکن را در یک سال گذشته در نظر بگیرد. با افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن به طور ناگهانی چندین برابر افزایش پیدا کرد و کاهش قابل ملاحظه‌ای تا این لحظه در آن مشاهده نشده است.

این افزایش به گونه‌ای بوده که بسیاری از کارشناسان دست به کار شدند تا این روند را کنترل کنند. بنابراین در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید ملک در تهران، حتماً به مسائل اقتصادی و  پیش‌بینی‌های انجام شده در این زمینه توجه کنید.

موقعیت املاک تهران:

قیمت املاک تهران بر اساس موقعیت آن‌ها مختلف می‌باشد. به عنوان مثال در صورتی که ملک شما به در نزدیکی مکان‌های تجاری و مکان‌های تفریحی باشد، صد در صد از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود اما اگر همین ملک از موقعیت‌هایی مانند مدارس و مکان‌های رفاهی و تجاری  و مرمز شهر دور باشد و همچنین به خارج از شهر نزدیک‌تر باشد، قیمت آن پایین‌تر خواهد بود. بنابراین در صورتیکه تنها به فکر تهیه یک ملک در تهران هستید و موقعیت آن برای شما اهمیتی ندارد می‌توانید بر موقعیت‌های خارج از شهر و نزدیک شهرک‌ها و کارخانه‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

چشم انداز املاک تهران:

شاید در بسیاری از مواقع شاهد این باشید که ملکی که چشم انداز آن رو به مکان‌های زیبا و دارای چشم انداز خوب باشد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. در صورتی که ملک از چشم انداز و ویو جالبی برخوردار نباشد، قیمت آن نیز کمتر خواهد بود.

تعیین قیمت املاک تهران بر چه اساس و چگونه می‌باشد 2

امکانات املاک تهران:

املاک تهران در موقعیت‌های مختلف می‌توانند از امکانات متعددی برخوردار باشند. از جمله آن‌ها می‌توان به گاز، کولر و دیگر امکاناتی که باعث می‌شود شما دیگر نیازی به خرید وسایل برای منزل نداشته باشید. داشتن چنین امکاناتی مسلماً می‌تواند قیمت ملک را افزایش دهد ولی این افزایش چندان بالا نخواهد بود. در عوض شما از امکانات و وسایل مورد نیازتان، آسوده خاطر خواهید بود.

انواع املاک تهران:

املاک تهران و املاک دیگر شهرها در دسته‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، املاک رفاهی، املاک تجاری، املاک مسکونی و … که هر یک مزایا و قیمت مختص به خود را دارد. شما املاک تجاری را در نظر بگیرید، این املاک نسبت به دیگر املاک از قیمت بیشتری برخوردارند زیرا قرار نیست در این املاک زندگی کرد، بلکه این املاک برای تجارت و سوددهی استفاده می‌شوند، بنابراین باید برای صاحب ملک سودی را به همراه داشته باشد.

سن املاک تهران:

هر ملکی دارای یک سن و میزان کارکرد می‌باشد و در صورتی که کارکرد و سن آن بالا باشد یعنی ملک رو به استهلاک است و این قیمت ملک را کاهش می‌دهد. هر چقدر ملک نوساز و جدی باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. بنابراین برای خرید ملک به میزان سال‌های ساخت و کارکرد آن توجه کنید. به این اکتفا نکنید که یک ملک را بخرید و حتماً به این مساله توجه کنید، زیرا ملکی که سال‌های سال است که ساخته شده، اگر امروز شما را درگیر تعمیرات نکند، یک یا دو سال بعدی حتماً شما را درگیر این هزینه‌ها خواهد کرد.

مساحت املاک تهران:

علاوه بر موقعیت و نوع ملک، مساحت یکی از موارد تاثیرگذار در قیمت املاک تهران می‌باشد. مساحت ملک بر حسب مترمربع محاسبه می‌شود و هر چقدر مساحت یک خانه بالاتر باشد، قیمت آن نیز متناسب با محاسباتی که انجام می‌شود، بالاتر خواهد رفت. در صورتی که شما سرمایه چندانی ندارید و به دلایل محل کار و مدارس نیاز به مسکن نزدیک دارید، باید روی گزینه‌های با مساحت کمتر کلیک کنید و از مساحت بالا صرف نظر کنید.

میزان تولید املاک تهران:

میزان تولید مسکن در هر یک از مناطق تهران متفاوت می‌باشد. منطقه‌ای که میزان تولید مسکن و یا مسکن برای فروش و اجاره بیشتر باشد، مسلماً قیمت مسکن نیز کمتر خواهد بود. رقابت قیمت‌ها در یک منطقه می‌تواند باعث کاهش قیمت املاک شود. فروشندگان ملک برای افزایش فروش باید قیمت مسکن را کاهش دهند تا دیگر رقبا را از عرصه خارج کنند و املاک خود را به فروش برسانند.