مشاوره حقوقی املاک

در بسیاری از مواقع شما در جایگاه یک مشتری یا فروشنده ملک، نیاز به برخی از اطلاعات ملکی دارید. اگر شما در چنین مواردی اطلاعات کافی نداشته باشید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در بهترین حالت ممکن یک کلاه ممکن است بر سر شما برود و این کلاه می‌تواند توسط دلالان و یا فروشنده و خریدار بر سر شما برود. ممکن است تنها به دنبال تهیه یک ملک باشید، به قصد خرید یا رهن و اجاره، این می‌تواند به بهای ملک و نوسان بازار مسکن بستگی دارد.

بنابراین در صورتی که از هر یک مطمئن نیستید و به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه ملک هستید، بهتر است قبل از هر کاری یک مشاوره حقوقی املاک دریافت کنید.

چه کسی می تواند به شما مشاوره حقوقی ملکی ارائه می‌دهد؟

هر وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند به شما مشاوره حقوقی املاک ارائه دهد اما بهتر آن است که نزد یک وکیل ملکی مراجعه و مشاوره حقوقی املاک دریافت کنید. یک وکیل ملکی مدرک بخصوصی ندارد، بلکه یک وکیل پایه یک دادگستری می‎باشد، با این تفاوت که در زمینه ملک و املاک کار می‌کند.

یعنی از پرونده‌های دعاوی ملکی دفاع می‌کند و تنها در این زمینه فعالیت می‌کند. مسلماً یک چنین وکیلی در زمینه مشاوره حقوقی املاک کارکشته‌تر خواهد بود تا یک وکیل پایه یک دادگستری.

مشاوره حقوقی املاک چه کمکی به شما می‌کند 3

مشاوره حقوقی املاک چه کمکی به ما می‌کند؟

شما به عنوان یک خریدار یا فروشنده، مستاجر یا موجر و سرمایه‌گذار در زمینه املاک می‌توانید مشاوره حقوقی املاک دریافت کنید. شما می‌توانید در هر یک از زمینه‌های زیر می‌توانید مشاوره حقوقی املاک دریافت کنید:

مشاوره حقوقی املاک در زمینه قراردادهای ملکی

مشاوره حقوقی املاک در زمینه دعاوی حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی املاک در زمینه دعاوی کیفری ملکی

مشاوره حقوقی املاک در زمینه قراردادهای ملکی

قراردادهای ملکی می‌تواند در انواع مختلفی باشند، از جمله این قراردادها می‌توان به قرارداد پیش فروش آپارتمان اشاره کرد که در طی سال‌های اخیر به دلایل بنا به دلایل کلاهبرداری‌های انجام شده در این زمینه، قوانینی برای آن وضع شده است. با این حساب خریدار و فروشنده باید قرارداد را در دفتر اسناد رسمی تنظیم کنند و مشکلات پس از تنظیم قرارداد را از یک مرجع رسمی پیگیری کنند.

از دیگر قراردادهای ملکی می‌توان به قرارداد رهن و اجاره اشاره کرد. در طی این قرارداد یک سری توافقات میان صاحب ملک و مستاجر انجام می‌شود و بر اساس آن قرارداد تنظیم می‌شود. در برخی موارد ممکن است مشکلاتی میان مستاجر و موجر پیش بیاید که صاحب ملک یا مستاجر با دریافت یک مشاوره حقوقی املاک به خوبی می‌توانند از حقوق خود آگاه شوند.

قرارداد خرید و فروش یکی دیگر از قراردادهای ملکی می‌باشد که در این زمینه متاسفانه کلاهبرداری‌های زیادی انجام شده و بسیاری از افراد سرمایه و خانه را به طور همزمان از دست داده‌اند.

در چنین مواردی ممکن است ببینید ملک را نه تنها به شما، بلکه به چند نفر دیگر نیز فروخته‌اند. بنابراین برای اینکه چنین کلاهی در چنین مواقعی بر سر شما نرود، بهتر است قبل از هر کاری یک مشاوره حقوقی املاک دریافت کنید و یا یک وکیل ملکی استخدام کنید.

مشاوره حقوقی املاک چه کمکی به شما می‌کند 1

مشاوره حقوقی در زمینه دعاوی حقوقی ملکی

دعاوی ملکی شامل تمام ادعاهای یکی از طرفین در هر یک از زمینه‌های ملک و املاک می‌باشد و این یکی از مواردی است که یک وکیل ملکی می‌تواند به شما در مورد آن مشاوره حقوقی املاک دهد. دعاوی ملکی شامل موارد زیر می‌باشد:

ادعای موجر نسبت به قصور مستاجر و یا عدم تعهد داشتن به هریک از توافقات قرارداد اجاره

ادعای مالک نسبت به دخل و تصرف صورت گرفته در ملک شخصی

دعاوی الزام به فک رهن

دعاوی آزاد کردن سند ضمانت

دعاوی تفکیک ملک مشاع

دعاوی تقسیم ملک مشاع

دعاوی املاک وقفی

دعاوی فسخ قرارداد

دعاوی پیش فروش آپارتمان

دعاوی اثبات مالکیت

دعاوی استرداد هزینه معامله

دعاوی ابطال قرارداد و معامله

و …

مشاوره حقوقی املاک در زمینه دعاوی کیفری ملکی

دعاوی کیفری ملکی در زمینه ارتکاب جرم و یا اشتباهات سهوی می‌باشد. در دعاوی حقوقی ملکی شاید جرمی صورت نگیرد اما در دعاوی کیفری ملکی حتماً جریم صورت گرفته که این جرم می‌تواند عمدی و یا سهوی و از روی بی‌اطلاعی باشد.

بنابراین شما با مراجعه به یک وکیل ملکی و دریافت مشاوره حقوقی املاک می‌توانید از عمدی و یا سهوی بودن جرم مطمئن شوید و ادعای خود را پیگیری کنید. از جمله دعاوی کیفری ملکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاهبرداری‌های ثبتی

تخریب ملک به عمد

دخل و تصرف عدوانی

خیانت در امانت

فروش ملک بدون اطلاع مستاجر

مزاحمت ملکی

معرفی ملکی دیگر به جای ملک فروشی

استفاده از اسناد جعلی

و…

هر یک از موارد نامبرده شاید در ابتدا کاملاً ساده به نظر برسد اما کافی است در چنین مواقعی قرار گیرید و پی به نیاز به یک مشاوره حقوقی املاک قبل از انجام هر کاری، خواهید برد.