خرید مسکن

امروزه خرید مسکن به یکی از چالش‌های زندگی هر فردی تبدیل شده است. قیمت‌های بالای مسکن و افزایش‌های متوالی در پانزده ماهه اخیر موجب کاهش شدید تقاضا و کاهش توان مالی خریداران شده است.

این وضعیت در شهر تهران مشکل تر از سایر شهرهای دیگر بوده بطوریکه افزایش قیمت بیش از دو برابری یک متر مربع واحد مسکونی در یک سال اخیر و به تبع آن افزایش اجاره بها ملک موجب مهاجرت خریداران و مستاجران به مناطق اطراف تهران و شهرهای دیگر شده است.

عدم توانایی مالی در تامین هزینه خرید مسکن موجب شده است که افرادی که به دنبال خرید مسکن از طریق وام‌های بانک مسکن و وام خرید خانه مختص خانه اولی‌ها بودند از دریافت وام انصراف دهند.

در سه ماهه اول سال ۹۸ تعداد زیادی از افراد واجدالشرایط دریافت وام مسکن بدلیل عدم توانایی در خرید مسکن از دریافت وام انصراف دادند. این میزان کاهش تقاضا موجب کاهش میزان وام‌های تخصیص داده شده از طرف بانک مسکن به متقاضیان به نصف، نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

سرمایه‌گذاران در بخش مسکن که درصد محدودی از خریداران را تشکیل می‌دهند نیز با عدم استقبال بازار مسکن و کاهش خرید و فروش مسکن به انتقال سرمایه‌های خود به بخش‌های دیگر بازار روی آوردند.

آخرین وضعیت بازار خرید مسکن 4

بازار خرید مسکن در سه ماهه اول سال ۹۸

بازار مسکن در سه ماهه اول سال ۹۸ وضعیت رکود را سپری کرد. بررسی آمار کلی تعداد معاملات انجام شده در فصل بهار سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حاکی از این مطلب است.

با وجود افزایش تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در شهر تهران در اردیبهشت ماه به بیش از ۱۲۱۰۰ فقره، بررسی و مقایسه تعداد معاملات املاک در اردیبهشت ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۶.۵ درصدی خرید مسکن را نشان می‌دهد. افزایش قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در اردبهشت ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه به میزان ۱۲.۵ درصد حاکی از تورم ماهیانه بی‌سابقه دارد.

این میزان افزایش نسبت به اردیبهشت سال ۹۷ افزایش ۱۱۲ درصدی در شهر تهران را به همراه داشته است. در پایان سه ماهه اول سال جاری متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران با ۴.۵ درصد رشد ماهیانه نسبت به ماه قبل به ۱۳.۳ میلیون تومان رسید.

تعداد معاملات انجام شده در پایان خرداد ماه حاکی از کاهش ۵۴ درصدی نسبت به خرداد ماه سال ۹۷ است. بدین ترتیب با ادامه روند افزایش قیمت و عدم کشش قیمتی بازار، وضعیت بازار و خرید مسکن در حالت رکود سنگین فرو می‌رود.

تعیین قیمت املاک تهران بر چه اساس و چگونه می‌باشد 1

پیش‌بینی وضعیت بازار خرید مسکن

با فرا رسیدن فصل تابستان دفاتر مشاور املاک انتظار ایجاد تحرک در بازار مسکن را دارند. از طرفی عدم توانایی مالی خریداران و مستاجران در خرید مسکن و یا اجاره مسکن موجب ایجاد رکودی بی‌سابقه در این بخش شده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که طبق بررسی روند بازار ملک در سال‌های گذشته در شهریور ماه جاری بازار مسکن شاهد یک افزایش قیمت ماهیانه باشد. شهریور ماه هر سال با توجه به نزدیک شدن به پایان تعطیلات و فصل نقل و انتقالات افراد در خرید مسکن شتاب بیشتری کرده و آمار تعداد معاملات این ماه و به تبع آن افزایش قیمت ماهیانه بیشتری نسبت به سایر ماه‌های سال را شاهد هستیم.

وضعیت در نیمه دوم سال به گونه دیگری است. با کاهش تقاضای سنتی در بازار بدلیل سردی هوا و پایان یافتن تعطیلات بازار مسکن دچار رکود فصلی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود بازار مسکن پس از قریب به دو سال فراز و نشیب در نیمه دوم سال ۹۸ به ثبات قیمتی و آرامش برسد. در اینصورت خریداران فرصت کافی جهت تامین وجه و آماده شدن برای خرید مسکن با شرایط و قیمت‌های جدید را خواهند داشت.

آخرین وضعیت بازار خرید مسکن 5

خرید مسکن و انواع آپارتمان در دفتر مشاور املاک ملکانا

خرید مسکن و انواع آپارتمان و املاک مسکونی، اداری و تجاری را با ملکانا تجربه کنید. تیم تخصصی و حرفه‌ای ملکانا با فراهم آوردن مجموعه امکانات تخصصی برای خریداران و فروشندگان تجربه یک معامله شیرین و لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شما اگر قصد خرید مسکن و املاک مسکونی را دارید و یا اینکه برای شرکت و دفتر خود نیاز به خرید و یا اجاره محلی مناسب دارید هر آنچه نیاز دارید را در ملکانا خواهید یافت. بایگانی و سیستم فایل بندی ملکانا بسیار حرفه‌ای بوده و علاوه بر تخصصی بودن بسیار راحت و در دسترس است.

آگهی‎های فروش املاک بطور دسته بندی و طبقه‌بندی شده جهت سهولت بازدیدکنندگان قرار گرفته است. اگر تمایل به خرید مسکن در محله و منطقه خاصی دارید می‌توان به آگهی‌های فروش مسکن همان منطقه رجوع کرد.

در صورت تصمیم به فروش مسکن و املاک خود نیز تنها با ثبت درخواست در سایت منتظر تماس کارشناسان ملکی ملکانا باشید. تمام موارد بطور حرفه‌ای و سیستمی و طبق روال قانونی برای خرید و فروش مسکن انجام می‌پذیرد.