قیمت اجاره مسکن

امروزه افزایش قیمت اجاره مسکن به ویژه در شهرهای اطراف پایتخت باعث شده است تا عده بسیاری در تلاش برای تمدید قراردادهای خود باشند. همانطور که می‌دانید، به گزارش خبرگزاری های مختلف قیمت اجاره مسکن در شهر تهران تا حدی افزایش یافته است که دیگر از کنترل هم خارج شده و هرچه در تلاش هستند تا بتوانند این قیمت ها را کنترل کنند، بازار مسکن افسار گسیخته شده است و راهی برای کنترل آن به ذهن نمی رسد.

همچنین با تصویب طرح هایی همچون مالیات عایدی بر سرمایه و وام رهن مسکن اینطور گفته می شود که قیمت اجاره مسکن به کنترل در می آید اما تا زمانی که نظارت بر این بازار به صورت صحیح انجام نشود بازار مسکن کنترل نخواهد شد.

آخرین وضعیت بازار خرید مسکن 1

اقتصاد نیوز و خبرهای اجاره مسکن

اقتصاد نیوز اما به نقل از ایرنا اینطور می گویند که علی محمد ساکن شهریار در این زمینه اینطور می گوید که مستاجرینی که در مناطق مختلف تهران و همچنین شهرهای اطراف سکونت دارند دیگر قادر نیستند تا قراردادهای سالیانه خود را تمدید کنند و ناچار به تخلیه خواهند بود. وی همچنین به این اشاره کرد که مردم این منطقه دیگر نمی توانند اجاره مسکن را پرداخت کنند و به همین دلیل است که دیگر بازار مسکن مانند سابق نخواهد شد.

محمدی همچنین در این زمینه اینطور می گویند که مستاجر یکی از بلوک هایی که در مسکن مهر شهریار در حال زندگی است هم اکنون با افزایش اجاره بها مجبور به تخلیه شده است. او در سال گذشته، خانه هفتاد متری خود را با قیمت ۱۵ میلیون تومان ودیعه رهن کرده بوده است که با افزایش ۱۰ میلیونی دیگر قادر به زندگی در خانه خود نبوده است و در کوچه ها به سر می برد. این وضعیت بیش از اینکه نشان دهنده بحران کنونی مسکن باشد، دردناک است.

محمدی همچنین در این زمینه اینطور می گوید که موج گرانی مسکن به بخش های مختلفی رسیده است و این در حالی است که مردم این منطقه دیگر نمیتوانند با نرخ‌های اجاره بها هماهنگ شوند و بهتر می بینند که مسکن خود را تخلیه کنند.

روش‌های فروش آپارتمان تهران 1

وضعیت شهرستان ها در بازار اجاره مسکن

طاهری که فرماندار شهرستان شهریار است در این زمینه اینطور می گوید که در ماه پیش و در طی مراسمی ۲۰۹۹ واحد مسکونی ساخته شده است. وی همچنین با بیان اینکه شهرستان شهریار و همچنین با توجه به وضعیت شهر اندیشه میتوان اینطور گفت که ۲۵ هکتار زمین در اختیار کمیته امداد باقی مانده است که اگر در این زمینه مساعدت های لازم صورت گیرد ساخت و سازهای مختلفی در این زمین انجام خواهد گرفت.

این وضعیت در واقع با توجه به افزایش اجاره مسکن تاثیر بسزا و مثبتی بر روی وضعیت مسکن خواهد داشت. او همچنین اینطور گفته است که جمعیت در پایتخت به سرعت در حال افزایش است و همین افزایش باعث شده است تا تعداد مسکن ها کاهش پیدا کند. یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت اجاره مسکن شده است در واقع افزایش تقاضا ست که دیگر عرضه نمی تواند به آن برسد و به همین دلیل هم مسکن برای اغلب مردم وجود ندارد و بحران مسکن بغرنج تر می شود.

میرزایی که یکی از مشاورین املاک مستقر در یکی از شهرک های مسکونی شهریار است به خبرنگار ما اینطور گفته است که از بهار امسال اجاره نشینی رو به افزایش بوده است.

دیگر کسی توانایی خرید مسکن های متری ۱۰ میلیون تومان را نخواهد داشت و حتی بسیاری از افرادی که میخواستند خانه ای را خریداری کنند دیگر مبلغی برای رهن کامل نخواهند داشت و تنها می توانند پولی را برای رهن کامل داشته باشند. وی همچنین اینطور گفت که مستاجران متقاضی رهن و همچنین اجاره بیشتر از سایر افراد در چشم هستند و اینطور به نظر می رسند که افرادی که در داخل شهر مستاجر بوده اند با توجه به گرانی های مسکن به شهرهای اطراف از جمله شهریار روی آورده اند.

وی همچنین از افزایش قیمت اجاره مسکن خبر داد و اینطور می گوید که با توجه به اینکه نرخ اجاره مسکن افزایش یافته است، عده بسیاری از مالکان میخواهند تا قرارداد های جدیدی را با نرخ های بالاتری عقد کنند.

در حال حاضر هم با توجه به مالیات بر عایدی سرمایه، تعداد خانه هایی که مستاجر در آن ها ساکن نیست به کمتر از عدد انگشتان دست رسیده است. میرزایی همچنین در ادامه اینطور می گوید که یک واحد ۸۴ متری در شهرک شهریار، در سال گذشته به  قیمت ۳۵ میلیون تومان رهن داده میشده است که هم اکنون این میزان به ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

وی همچنین اضافه کرد که مستاجران بومی این منطقه دیگر نمی توانند این ارقام را پرداخت کنند و در نتیجه در تلاش هستند تا از مالکان خود تخفیف بگیرند و قرارداد خود را تمدید کنند. به گفته میرزایی همچنین می توان گفت که افزایش قیمت مسکن باعث شده است تا مستاجرین از پایتخت به شهرهای اطراف تهران پناه بیاورند.