مشکلات مسکن در تهران

شاید بتوان گفت که سال ۹۸ از نظر اقتصادی و به ویژه در زمینه مسکن تهران و شهرستان‌ها همراه با موفقیت آغاز نشده است. همانطور که می‌دانید تابستان فصل نقل و انتقال مستاجران است و همچنین با توجه به وضعیتی که هم اکنون در مسکن تهران ایجاد شده است، مشکلات عدیده نیازمند نظارت و همچنین راه حل های مختلف هستند.

همین امروز که شما در حال خواندن این اخبار هستید، ۲۸ میلیون از هموطنانمان در سراسر ایران در حال جابجایی هستند چرا که دیگر توانایی پرداخت اجاره را ندارند و یا اجاره آن ها با چنان مبلغ زیادی تمدید خواهد شد که دیگر نمی توانند آن را پرداخت کنند.

جدیدترین اخبار قیمت مسکن تهران در تیرماه ۹۸ 3

اما مشکلات مسکن تهران و شهرستان ها شامل چه مواردی می شوند؟

به طور حتم همه کشورهایی که در قاره های مختلف هستند مشکلاتی را در زمینه مسکن داشته اند و توانسته اند با مدیریت صحیح این مشکلات را حل کنند. اگر مسکن تهران و شهرستان ها هم می بینید که در این سال ها دچار مشکل شده اند اما باز هم راه حل های مختلفی ارائه داده می شوند که شما میتوانید توسط آن ها مشکلات خود را حل کنید.

همانطور که میدانید، امروزه مشکلات مسکن تهران به این برمیگردد که در واقع در کشور ما، مسکن به عنوان یک کالا دیده می شود که میتوان روی آن سرمایه گذاری کرد و حتی این سرمایه گذاری برای عده ی زیادی صرفه ی بسیار زیادی دارد.

در واقع عده ای هستند که در این بازار مسکن تهران، کارشان خرید و رهن و اجاره مسکن است و سود بسیار زیادی هم از این کار دریافت می کنند. همچنین عدم نظارت باعث می شود تا صاحب خانه ها قیمت های نجومی را به مستاجرین اعلام کنند و آنها هم در نهایت اینکه نمی توانند این مبلغ را پرداخت کنند مجبور به کنسل کردن می شوند.

در چنین شرایطی حتی ممکن است که صاحب خانه بخواهد خانه را به فروش برساند که برای این هم یک راه حل ارائه شده و آن هم این است که صاحبخانه در وهله اول باید خانه را فقط به مستاجر خود بفروشد و اگر مستاجر نخواست، میتواند آن را به شخص دیگری به فروش برساند.

بهترین خدمات مشاوره حقوقی ملکی را از ملکانا دریافت کنید 1

سود مسکن تهران و شهرستان ها همیشه تضمین شده است!

در ایران، مسکن نه تنها جز کالا به شمار می آید، بلکه از جمله کالاهایی است که گفته می شود سود آن همیشه تضمین می شود. به همین دلیل است که امروزه با پدیده ای تحت عنوان خانه های خالی رو به رو هستیم که در آن برخی به دلیل سودجویی چندین خانه را خریده اند و به امید افزایش قیمت مسکن آن را خالی نگه می دارند. اینطور گفته می شود که طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای این نوع مسکن ها در حال تصویب است تا دیگر نتوان آن ها را به فروش رساند.

مسکن تهران و شهرستان ها یک فرصت است!

معضل مسکن تهران و شهرستان ها امروزه به حدی بغرنج شده است که دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی بر صدد است تا بتواند با حل این معضلات، ۲۸ میلیون نفر را پناه دهد.

بدین ترتیب از مهاجرت آن ها به دیگر شهرها نیز جلوگیری می شود و دیگر اینطور نیست که افرادی که پیش از این در شهرهایی مانند تهران کار می کرده اند هم اکنون مجبور به مهاجرت به حاشیه و شهرهای دیگر شوند تا بتوانند شغلی دیگر پیدا کند.

اگر به دنبال راه حلی برای رونق ساخت و ساز مسکن باشند. همانطور که میدانید، طرح مسکن مهر یکی از طرح هایی است که در این زمینه ایجاد شده است و برای میلیون ها نفر ایجاد اشتغال کرده است. زمنای که این طرح حذف شود، ممکن است مشکلاتی که در زمینه مسکن ایجاد شده اند چند برابر شوند.

آخرین وضعیت بازار خرید مسکن 3

راه حل معضل مسکن تهران و شهرستان ها چیست؟

امر واضح، پیدا کردن راه حلی برای ریشه کن کردن مشکلات مسکن است. این معضل در ایران راه حل های دیگری هم دارد که کارشناسان در شرف بررسی آن ها هستند. تنها مسئولین باید به این نکته دقت کنند که طبق اعلام منابع رسمی در این زمینه، مستاجرین بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد ماهیانه خود را برای اجاره بها می دهند. اگر در این زمینه، مجلس، دولت و سایر مسئولین عزم خود را برای حل بحران مسکن جزم نکنند در نهایت ممکن است که مشکلات مسکن بغرنج تر شود و دیگر چیزی از درآمد یک خانواده برای خودشان باقی نماند.

اینطور گفته می شود که برای این کار، روحیه تغییر در مسئولین دیده نمی شود. آن ها ممکن است که راه حل های مختلفی را در زمینه مسکن ارائه دهند اما این راه حل ها هیچ کدام به واقعیت نمی پیوندند و همه در حد همان طرح های غیر تصویب شده باقی می مانند. با توجه به اینکه بازار مسکن تهران و شهرستان هم اکنون در حال رکود است، اما همچنان هم میبینیم که قیمت مسکن در حال افزایش است.