پیش‌بینی قیمت مسکن

پیش‌بینی قیمت مسکن همواره یکی از اخبار جذاب و مورد توجه افراد محسوب می‌شده است. اینکه وضعیت قیمت مسکن در آینده چه خواهد شد و در حال حاضر بازار مسکن به کدام سو می‌رود برای بسیاری از افراد اهمیت اساسی دارد.

از آنجائیکه مسکن یک کالای سرمایه ای است لذا سرمایه گذاران با پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آتی همواره در حال یافتن بهترین موقعیت سرمایه گذاری هستند. از طرفی خریداران و فروشندگان واقعی نیز با هدف عدم ضرر و زیان مالی در بازار مسکن به اخبار مربوط به وضعیت بازار مسکن و پیش بینی قیمت مسکن اهمیت زیادی می دهند.

بازار مسکن در حال حاضر دچار رکود سنگینی بوده و این رکود در شهر تهران بیش از سایر شهرهای دیگر به چشم می خورد. طبق گزارشات منتشر شده بانک مرکزی در خرداد ماه سال ۹۸ متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۱۰۴ درصد افزایش قیمت برخوردار بوده است.

این به معنی کم شدن توان مالی خریداران واقعی و کاهش شدید تقاضا در بازار است. با فرا رسیدن فصل تابستان پیش بینی قیمت مسکن بر این است که تحرک در بخش مسکن به وجود آید ولیکن کارشناسان پیش بینی می کنند که تحرک بازار مسکن در حدی نخواهد بود که منجر به خروج از رکود بازار مسکن شود.

پیش‌بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۸ 1

پیش‌بینی قیمت مسکن در تابستان ۹۸

بازار مسکن بطور سنتی در سه ماهه دوم هر سال شاهد افزایش میزان خرید و فروش و اجاره است. با بررسی روند افزایش قیمت مسکن در سال های گذشته به این نکته می رسیم که در شش ماهه اول هر سال ماه های اردیبهشت و شهریور ماه جزو ایامی است که بیشترین افزایش قیمت و تورم ماهیانه را در آن شاهد هستیم.

از اینرو پیش بینی قیمت مسکن در سه ماهه دوم سال جاری حاکی از افزایش قیمت و تورم ماهیانه در شهریور ماه است. اگر به میزان تورم ماهیانه قیمت مسکن در سال گذشته نگاه کنیم متوجه می شویم که در شهریور ماه سال ۹۷ میزان تورم ماهیانه به ۹.۷ درصد رسید که بالاترین تورم سال گذشته محسوب می شد. پس از آن بازار شاهد کاهش رشد تورم ماهیانه بود.

شهریور ماه هر سال بدلیل اینکه به پایان فصل تعطیلات تابستانی نزدیک می شود معاملات خرید و فروش مسکن افزایش می یابد. بنابراین پیش بینی قیمت مسکن در تابستان سال جاری نشان از افزایش تورم ماهیانه قیمت مسکن در پایان نیمه اول است. با پایان یافتن شهریور ماه عملا بازار مسکن تا نزدیک نوروز در حالت سکون خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ چگونه خواهد بود 2

پیش‌بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۸

با بررسی روند تغییرات قیمت مسکن در سال های اخیر مشاهده می شود که نیمه دوم هر سال دوران سکون در بازار مسکن است. پس از افزایش قیمت شهریور ماه روند تورم ماهیانه مسکن از مهر ماه تا اسفند ماه در حالت کاهشی خواهد بود.

پیش بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۸ رسیدن به ثبات نسبی در بازار مسکن و افزایش قیمت مسکن نزدیک به صفر خواهد بود. معمولاً از ماه مهر تا بهمن ماه بازار مسکن در حالت رکود بسر می برد. این وضعیت در دی ماه هر سال به اوج خود می رسد.

بدین ترتیب با توجه به افزایش قیمتهای متوالی مسکن و عدم کشش قیمتی بازار، پیش بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری رسیدن به ثبات قیمتی است. این وضعیت در هر سال تا نزدیک نوروز و اسفند ماه ادامه یافته، تا اینکه در اسفند ماه با افزایش میزان تقاضای بازار به بیشترین حد خود می رسد. در اسفند ماه سال ۹۷ میزان تورم ماهیانه به ۸.۸ درصد رسید که پس از شهریور ماه بیشترین تورم ماهیانه سال ۹۷ را رقم زد.

پیش‌بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۸ 3

 برای پیش‌بینی قیمت مسکن به ملکانا مراجعه کنید

دفتر مشاور املاک ملکانا بزرگترین و معتبرترین دفتر مشاور املاک تهران محسوب می شود. بهره گیری از مشاوران ملکی مجرب و تیم وکلای خبره و باسابقه به همراه بزرگترین بایگانی املاک در شهر تهران آنرا تبدیل به بزرگترین مرکز خرید و فروش املاک در تهران کرده است.

جهت پیش بینی قیمت مسکن و اطلاع از آخرین وضعیت قیمت مسکن، معاملات انجام گرفته، اخبار مربوط به مسکن و تسهیلات و آخرین آگهی های فروش مسکن به وب سایت ملکانا مراجعه نمائید. در وبلاگ ملکانا می توانید همواره آخرین اخبار بازار مسکن را مشاهده کنید. گزارش های تحلیلی از وضعیت بازار مسکن و پیش بینی قیمت مسکن توسط کارشناسان ملکی بطور مرتب منتشر می شود.

همچنین در صورتی که تصمیم به خرید مسکن دارید و یا می خواهید ملک خود را به فروش بگذارید، توصیه می شود از خدمات مشاوره کارشناسان خبره ملکی دفتر مشاوره املاک ملکانا برخوردار شوید. مشاورین ملکانا با اشراف کامل بر بازار مسکن و پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آتی می توانند بهترین مشاوره را به شما ارائه کنند. با پیگیری و بررسی روزانه وب سایت ملکانا شما قدرت پیش بینی پیدا کرده و از آخرین اخبار و اطلاعات بازار مسکن مطلع خواهید شد.