اخبار مسکن

اخبار مسکن و حواشی مربوط به آن همواره مورد توجه افراد قرار دارد. اطلاع از آخرین وضعیت مسکن، وام و تسهیلات مسکن، قیمت مسکن، قیمت قطعی معاملات املاک صورت گرفته و بسیاری اطلاعات مفید و سودمند در مورد خرید و فروش املاک و مستغلات جزء اخبار مسکن محسوب می‌شوند.

اگر می خواهید در جریان آخرین اخبار بازار مسکن قرار داشته باشید می توانید به وبلاگ ملکانا مراجعه نمائید. وبلاگ دفتر مشاور املاک ملکانا با انتشار اخبار روز بازار مسکن شما را در جریان آخرین امور مسکن قرار می دهد.

خریداران و فروشندگان املاک جهت اطلاع از قیمت های مسکن معامله شده در مناطق مختلف تهران می توانند به وبلاگ ملکانا رجوع نمایند. اخبار مسکن همواره تاثیر زیادی بر بخشهای مختلف جامعه داشته و جزو بازارها و عوامل کلیدی اصلی اقتصاد بشمار می آید.

هر گونه ثبات و یا نابسامانی در بخش مسکن بر روی دیگر بخشهای جامعه تاثیر گذاشته و بطور مستقیم بر روی کیفیت زندگی افراد جامعه موثر خواهد بود. اگر می خواهید جدیدترین و آخرین اخبار مسکن را بررسی و پیگیری نمائید به وبلاگ ملکانا مراجعه نمائید.

جدیدترین اخبار قیمت مسکن تهران در تیرماه ۹۸ 3

آخرین اخبار مسکن در خصوص وام رهن مسکن

با افزایش قیمت مسکن در تهران و شهرهای مختلف، نرخ اجاره بها نیز به تناسب آن افزایش زیادی را تجربه کرده است. بازار داغ اجاره بهای مسکن در تابستان ۹۸ همچنان ادامه داشته و مستاجران با مشکلات زیادی بیش از پیش برخوردار هستند.

طبق آخرین اخبار مسکن منتشره وزارت اقتصاد و دارایی در پی ارائه و تصویب طرحی است که در آن به مستاجران وام رهن مسکن تعلق می گیرد. این طرح در حد یک پیشنهاد است و در صورت تصویب قابلیت اجرایی پیدا می کند. در این طرح مستاجران و افرادی که توان پرداخت اجاره بها را ندارند می توانند با دریافت وام ودیعه مسکن از مشکلات ناشی از پرداخت اجاره رهایی یابند.

صندوق رهن و اجاره در واقع تسهیل کننده امور برای مستاجران بوده و وام در نظر گرفته شده به موجر پرداخت می شود. طبق آخرین اخبار مسکن، به وام ودیعه مسکن سود تعلق می گیرد. ولیکن سود در نظر گرفته شده برای وام ودیعه مسکن کمتر از نرخ تبدیل اجاره خواهد بود.

به عنوان مثال مستاجر پس از دریافت وام ودیعه مسکن به ازای پرداخت اجاره، سود وام خود را پرداخت می نماید که مبلغی کمتر از اجاره بها است. آخرین اخبار مسکن وام ودیعه مسکن حاکی از آن است که بانک مسکن عامل مجری این طرح بوده و ساز و کارهایی جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو برای دریافت وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است که پس از تصویب طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

بزرگترین مرکز خرید و فروش املاک تهران 4

آخرین اخبار مسکن مهر پردیس

مسکن مهر یکی از طرحهای مسکن در دهه های اخیر بوده که با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بوده است. طبق آخرین اخبار مسکن مهر، واحدهای مسکونی مسکن مهر پردیس تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهند گردید.

طبق اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر پردیس از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تمام تمهیدات لازم جهت تکمیل واحدهای مسکونی در سال ۹۸ اندیشیده شده است. همچنین مشکلات مربوط به رفع معارض واحدهای مشکل دار و مبادله قراردادهای آماده سازی انجام گرفته است.

تامین مالی پروژه نیز در حد زیادی تامین گردیده و طبق آخرین اخبار مسکن مهر پردیس تا پایان سال ۹۸ به متقاضیان واگذار خواهد گردید. با تکمیل و راه اندازی مسکن مهر پردیس جمعیت زیادی در این منطقه ساکن شده و بسیاری از مستاجران و افراد صاحب خانه خواهند شد.

با ویژگی‌های بزرگترین دفتر مشاور املاک تهران آشنا شویم 3

اخبار مسکن واگذاری زمین‌های دولتی به مردم جهت ساخت مسکن

افزایش قیمت مسکن در ماههای اخیر و به تبع آن افزایش اجاره بها مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است. طبق آخرین اخبار مسکن قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در بهار سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰۸ درصد در شهر تهران افزایش داشته است.

این به معنی افزایش بیش از دو برابری قیمت مسکن در یکسال اخیر در شهر تهران است. افزایش قیمت مسکن مشکلات زیادی را برای اقشار مختلف جامعه و بويژه مستاجران ایجاد نموده است. مهاجرت افراد از تهران به شهرهای اطراف مانند پردیس، پرند، شهریار و غیره نتیجه افزایش قیمت مسکن در پایتخت است.

در این راستا طبق آخرین اخبار مسکن منتشر شده رئیس کمیسیون عمران مجلس از تهیه طرحی توسط کمیسیون عمران مجلس و وزارت مسکن و شهرسازی خبر داده است. طبق این طرح دولت موظف به تهیه و اعطای زمین های دولتی به اقشار مختلف جامعه جهت ساخت مسکن خواهد بود.

این زمین های دولتی در شهرها و نقاط مختلف کشور بوده و مشمول تمام مردم ایران می شود. طبق اخبار مسکن رسیده دولت قرار است زمین های مختلفی در شهرها و روستاها برای کنترل قیمت مسکن به افراد واگذار نماید. وضعیت در شهر تهران بدین صورت خواهد بود که واگذاری زمین های دولتی و نوسازی بافت فرسوده جهت کنترل قیمت مسکن صورت پذیرد. این لایحه پس از تصویب در مجلس جهت اجرا به دولت واگذار خواهد شد.