خرید آپارتمان

در سال گذشته شاهد تغییراتی در نرخ ارز و در پس آن تغییرات و نوسانات بازار مسکن بودیم، به طوریکه این افزایش قیمت تا به امروز ادامه داشت و باعث شد بسیاری از مردم قدرت خرید را از دست دهند ما این نمی تواند به صورت دائمی ادامه پیدا کند و بسیاری از فعالان اقتصادی و مسئولین و وزرا به دنبال راهی برای کاهش قیمت خرید آپارتمان و مسکن هستند تا امید خرید آپارتمان را در دل مردم زنده کنند. ما در ملکانا می خواهیم راه و روش خرید آپارتمان را به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

چگونه قدرت خرید آپارتمان را به دست آوریم

شاید با این وضعیت قیمت مسکن و عدم داشتن توان کافی برای خرید آپارتمان، رعایت این مراحل برای بسیاری از افراد کار بیهوده و سختی به نظر برسد اما هیچکس دقیقاً نمی داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و ممکن است همانطور قیمت مسکن به سرعت روند صعودی را طی کرد، می توان روند نزولی داشته و به شما امکان خرید آپارتمان را بدهد. تحت هیچ شرایطی امید خود را از دست ندهید و برای آینده و زندگی تلاش کنید.

روش‌ها و مراحل خرید آپارتمان 1

مراحل خرید آپارتمان

عزم خود را جذب کنید:

برای خرید آپارتمان باید با اطمینان شروع کنید و عزم خود را برای این کار جذب کنید. در صورتیکه سست این کار را آغاز کنید با کوچکترین مشکلی پا پس کشیده و از ادامه را منصرف می شود. بنابراین برای ادامه راه باید محکم و با عزمی راسخ دست به کار شوید.

پس‌انداز کنید:

برای خرید آپارتمان باید حداقل پس انداز را داشته باشید تا بتوانید آپارتمان دلخواهتان را خریداری کنید. شما برای خرید آپارتمان علاوه بر هزینه ملک باید هزینه کمیسیون که توسط مشاور املاک گرفته می شود، باید پرداخت کنید. به عنوان مثال در صورتی که یک ملک ۴۰۰ میلیونی خریداری می کنید باید چهار میلیون را به عنوان کمیسیون پرداخت کنید. بنابراین علاوه بر مبلغ خرید آپارتمان باید هزینه کمیسیون را نیز کنار بگذارید.

شاید پس انداز کردن چنین مبلغی برای شما راحت نباشد و باید در دیگر موارد سرمایه گذاری کنید. شما باید تصمیم خود را به طور جدی بگیرید، اگر قصد خرید آپارتمان و داشتن یک ملک شخصی برای خود هستید می توانید دیگر سرمایه گذاری های خود را لغو و سرمایه گذاری بر خرید آپارتمان را به عنوان سرمایه گذاری اصلی خود در نظر بگیرید. داشتن یک ملک شخصی ارزش آن را دارد که دیگر سرمایه گذاری های خود را لغو کنید.

رهن و اجاره مسکن کوچک:

در صورتی که هیچ گونه پس انداز و سرمایه اولیه ندارید، هیچ ایرادی ندارد. شما می توانید از صفر شروع کنید. برای این کار در ابتدا باید یک یک مسکن کوچک با اجاره بهای کم اجاره کنید و ما بقی هزینه های خود را پس انداز کنید.

روش‌ها و مراحل خرید آپارتمان 2

جمع‌آوری سرمایه:

سعی کنید از ولخرجی و دیگر هزینه های اضافی پرهیز کنید. شما می توانید ذره ذره سرمایه خود را افزایش دهید. شاید چندان برای شما باشد که به رستوران های دلخواه خود طبق معمول نروید و یا  خریدهای دلخواهتان را انجام ندهید اما با فکر خرید یک مسکن و داشتن یک ملک شخصی می تواند به شما کمک کند تا به دیگر ولخرجی ها فکر نکنید و تنها سرمایه خود را برای خرید آپارتمان دلخواه خود پس انداز کنید.

شغل دوم انتخاب کنید:

برای اینکه بتوانید سریع ترین به یک سرمایه خود برای خرید مسکن برسید، باید شغل دوم داشته باشید. شاید داشتن دو شغل برای شما سخت باشد و شما را از خانواده و توجه به آنها دور کند اما شما می توانید به درستی برنامه ریزی کنید تا هر دو شغل را در کنار خانواده داشته باشید.  در صورتی که برنامه ریزی برای هر سه مورد ممکن نیست، هیچ ایرادی ندارد. این مسئله می تواند برای مدتی کوتاه باشد و حتماً این مسئله و کم توجهی برای خانواده قابل درک خواهد بود.

دریافت وام مسکن:

علاوه بر جمع آوری سرمایه  همانطور که گفتیم می توانید یک وام مسکن دریافت کنید و سرمایه خود را دو چندان کنید. این می تواند به شما کمک کند، رویای خرید آپارتمان را زودتر محقق کنید.

در نهایت باید بازار مسکن را رصد کنید و در اولین فرصت و یافتن مناسبترین قیمت مسکن، ان را خریداری کنید. البته برای خرید یک ملک با قیمت مناسب به هیچ عنوان دستپاچه نشوید و عجله به راه ندهید. در صورتی که آشنایی کافی برای خرید آپارتمان را ندارید، حتماً از یک وکیل ملکی مشاوره حقوقی ملکی دریافت کنید و از معامله ای که انجام می دهید اطمینان حاصل کنید تا گرفتار دام شیادان و کلاهبرداران نشوید.