فروش خانه تهران

در حال حاضر فروش خانه تهران در جریان تلاطم قیمت مسکن قرار دارد و این تلاطم می‌تواند منجر به بی‌خانمان شدن بسیاری از مردم شود. بسیاری از مردم با وجود وضعیت جدید در شهر تهران نه تنها از فروش خانه تهران ناامید شده‌اند، به حاشیه و چادر نشینی نیز رو آورده اند و این می تواند منظره بسیار وحشتناکی را به پایتخت یک کشور بدهد. از این رو مسئولین و فعالان دست به کار شدند تا این معضل چالش برانگیز را رفع کنند.

وضعیت فروش خانه تهران

وضعیت فروش خانه تهران تا پیش از افزایش ارز در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد که افزایش ارز باعث شد، قیمت مسکن به بیش از سه برابر افزایش پیدا کند و این روند را ادامه دهد. این افزایش در ابتدا تهران و فروش خانه تهران را تحت الشعاع خود قرار داد به طوری که شما ممکن است شاهد قیمت های نجومی مسکن در تهران باشید. پس از تهران دیگر شهرهای ایران نیز به این افزایش قیمت مسکن دچار شدند اما از میان آنها فروش خانه تهران بیشتر تحت تاثیر قرار گرفت. این افزایش تا ماه جاری ادامه داشت و باعث شد مردم بیش از پیش امید خود را برای خرید خانه در تهران از دست بدهند. البته در برخی مناطق فروش خانه تهران با قیمت مناسب انجام می شود، هر چند ممکن است این مناطق، مناطق دلخواه شما نباشند.

خرید و فروش املاک در بزرگترین دفتر مشاور املاک تهران 3

تغییرات در فروش خانه تهران

تغییرات حاصل شده در فروش خانه تهران تنها در بازار خرید و فروش مسکن تاثیر خود را نشان نداده و بازار اجاره و رهن را نیز تحت تاثیر مستقیمی قرار داده است. به طوری که بسیاری از مردم با فرا رسیدن موعد قرارداد اجاره و تمدید آن، نگران تعیین مبلغ بالاتر از سوی صاحب ملک و جابجایی برای یافتن ملک مناسب هستند.

نمودار فروش خانه تهران در حال حاضر رو به کاهش بیش از حد است، به طوری که می توان میزان آن را در برخی از مناطق به زیر صفر و یا منفی اعلام کرد. اگر این روند افزایش در تمام بازارهای مسکن ادامه پیدا کند بسیاری، رفته رفته خانه های تهران خالی از مستاجر شده و حاشیه نشینان رشد خواهند کرد.

اقدامات انجام شده برای افزایش فروش خانه تهران

 با ادامه پیدا کردن این افزایش قیمت مسکن در تهران، بازرسان، وزرا و مسئولین بر ان شدند تا به فروش خانه تهران کمک کنند و برای این کار دست به اقداماتی زدند به نحوی یا باعث کاهش قیمت فروش خانه تهران شوند و یا قدرت مردم را برای خرید مسکن در تهران افزایش دهند.

یکی از کارهایی که دولت برای بهبود وضعیت فروش خانه تهران انجام داد، ارائه مصالح با هزینه کمتر برای تشویق شرکت های ساخت و ساز برای افزایش  تولید مسکن است. با افزایش میزان مسکن، مطمئناً قیمت خانه در تهران به دلیل رقابتی که می تواند ایجاد شود، شکسته خواهد شد. در نتیجه مردم قدرت خرید و اجاره مسکن در تهران پیدا خواهند کرد. با این پیش بینی می توان تا حدودی به فروش خانه تهران کمک کرد. اما این مصالح با قیمت ارزان آیا از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟

یکی دیگر از اقدامات دولت برای افزایش فروش خانه تهران، دریافت مالیات از کسانی است که خانه خود را خالی نگه داشته و به مستاجر با قیمت مناسب اجاره نمی دهد. این اقدام با بسیاری از مخالفت ها توسط مردم انجامید اما دولت اهداف خود را برای این کار پیش برد. می توان گفت هدف اصلی دولت از این اقدام، مجبور کردن مردم به اجاره مسکن آنها می باشد. اما این اقدام مثمر ثمر بوده یا خیر؟

از جمله دیگر اقدامات، افزایش مبلغ تسهیلات برای خرید مسکن است. به طوری که در تهران این وام بیش از دیگر  شهرها ارائه می شود و دلیل آن بالا بودن میزان جمعیت و بالا بودن قیمت مسکن در تهران بیش از دیگر شهرهای ایران است. اما این افزایش وام مسکن تا چه اندازه خواهد بود و آیا با این وضعیت افزایش قیمت مسکن می تواند کمکی به خرید خانه در تهران کند؟

روند اداری دریافت وام تا حدودی زمان بر است و مشتریان تا دریافت وام ممکن از زمان زیادی را از دست بدهند، بنابراین این راهکار به علت زمانبر بودنش نمی تواند چندان تاثیرگذار باشد.

روش‌ها و مراحل خرید آپارتمان 2

اقدامات دولت برای افزایش فروش خانه تهران تا چه اندازه تاثیر گذار بوده است؟

آیا اقدامات دولت مثمر ثمر بوده یا خیر؟ این سوالی است که شاید بسیاری از شما آن را بپرسید. می توان گفت این اقدامات تا به امروز نتوانسته در روند افزایش قیمت مسکن و فروش خانه تهران تاثیری داشته باشد و این افزایش همچنان ادامه دارد. بسیاری از فعالان بازار مسکن معتقدند که این دخالتها و اقدامات نه تنها کمکی به کاهش قیمت مسکن نکرده، بله بیش از پیش این روند در حال ادامه است.