فروش مسکن

خرید و فروش مسکن دارای نکاتی است که باید رعایت شود. برای خرید مسکن مناسب که از هر نظر مطلوب بوده و فاقد مشکلات حقوقی و قضایی باشد باید به یک سری نکات توجه نمود.

خرید و فروش املاک در سال های اخیر امری تخصصی شده است از اینرو افراد عادی و بدون اطلاعات کافی نمی توانند یک معامله خوب و عالی داشته باشند. افراد برای خرید و فروش مسکن نیاز به مشورت با کارشناسان حرفه ای ملکی و وکلای حقوقی متخصص دارند.

در غیر اینصورت ممکن است در حین معامله دچار زیان و خسارت گردند. افرادی که برای امور معاملات ملکی خود از خدمات مشاوره ملکی و حقوقی بهره مند می شوند لذت یک معامله شیرین و پر منفعت را برده و از آن رضایت کافی خواهند داشت.

خرید مسکن و یا فروش مسکن همواره برای افراد لذت بخش است. خرید یک خانه جدید و یا فروش آن برای خرید خانه بزرگتر و بهتر جزئی از زندگی افراد است. بنابراین در صورت رعایت کامل قوانین حقوقی و ملکی حاکم بر معاملات مسکن میتوان از آن لذت برد. در برخی موارد افراد به دلیل ناآگاهی و سهل انگاری نکات مهم در خرید و فروش مسکن را رعایت نکرده و دچار زیان های مالی و روحی روانی می شوند.

در هنگام خرید و فروش مسکن توجه به چه نکاتی ضروری است 2

خرید و فروش مسکن در ماه‌های اخیر

خرید و فروش مسکن در ماه‌های اخیر با توجه به افزایش قیمتهای متوالی کاهش شدیدی داشته است. خریداران واقعی قدرت خرید خود را از دست داده و امکان خرید مسکن در تهران را از دست داده اند.

برخی از این افراد به خرید مسکن در مناطق ارزان تر و شهرک های اطراف روی آورده و برخی فعلا از خرید مسکن منصرف شده اند. بازار رهن و اجاره نیز تعریف چندانی ندارد. بطوریکه افزایش سرسام آور اجاره بها مشکلات زیادی را برای مستاجران پدید آورده است. طبق آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی تعداد معاملات املاک در شهر تهران در خرداد ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد کاهش داشته است.

اگر مدت زمان سه ماهه اول سال ۹۸ را با مدت مشابه سال قبل مقایسه کنیم به رشد منفی ۳۶ درصد می رسیم. تمام این آمار و ارقام حاکی از کاهش خرید و فروش مسکن و کسادی بازار دارد.

فروشندگان زیادی هستند که با توجه به افزایش قیمتها و کاهش حجم معاملات ماهها در انتظار فروش خانه خود هستند. اگر قصد فروش مسکن خود را دارید توصیه می شود به دفاتر مشاور املاک بزرگ و مدرن مراجعه کنید. این دفاتر مشاور املاک مزیت ها زیادی دارند که امکان برخورداری از آنها به فروشندگان و خریداران داده می شود.

در هنگام خرید و فروش مسکن توجه به چه نکاتی ضروری است 3

نکات مهم در خرید و فروش مسکن

برای خرید و فروش مسکن توجه به برخی نکات مهم الزامی است. در صورت رعایت این نکات می توان یک معامله بدون دردسر و مشکل را انجام داد. برخی نکات در خرید مسکن کاربردی بوده و متوجه ملک خریداری شده می شوند.

به عنوان مثال متریال مورد استفاده در ملک، نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی، تعداد طبقات مجتمع مسکونی و تعداد واحدهای موجود در هر طبقه، شلوغی و ساکت بودن ساختمان، تمیزی راهروها و قسمت مشاعات که نشان از فرهنگ ساکنین دارد و یا امنیت محل سکونت انتخاب شده از جمله این موارد هستند.

توجه به این نکات هنگام خرید مسکن اگرچه ممکن است جزئی به نظر برسد ولیکن بعد از سکونت در ملک متوجه آنها خواهید شد. برای فروش املاک باید به مواردی مانند تنظیم قرارداد و مبایعه نامه کامل بر اساس قوانین حقوقی تاکید داشت.

این مهمتر قسمت کار برای فروش مسکن از طرف فروشنده است. مشورت با وکیل متخصص ملکی می تواند راهگشا باشد. همچنین نکات حقوقی مانند استعلام از وضعیت سند ملک، تعیین مالکیت فروشنده، تعیین زمان تحویل ملک، زمان تسویه حساب، نحوه تسویه حساب، زمان تخلیه ملک، زمان انتقال سند رسمی در دفترخانه، چگونگی پرداخت وجه و تسویه حساب و یا الزامات لازم در صورت عدم اجرای تعهدات توسط طرفین باید در خرید و فروش املاک رعایت شود. با رعایت این موارد و نکات می توان با اطمینان خاطر به خرید و فروش مسکن پرداخت.

در هنگام خرید و فروش مسکن توجه به چه نکاتی ضروری است 1

ملکانا بزرگترین مرکز خرید و فروش مسکن در تهران

دفتر مشاور املاک ملکانا بزرگترین مرکز خرید و فروش مسکن در تهران نامیده می شود. انواع ملک مسکونی، اداری، تجاری و زمین را می توانید از بایگانی ملکانا دریافت کنید. سیستم پیشرفته بایگانی و سایت تخصصی املاک ملکانا خدمات متنوعی را به مشتریان عرضه می نماید.

خدماتی مانند امکان مشاهده تصاویر ۳۶۰ درجه، تعیین قیمت کارشناسی، داشتن پنل اختصاصی و یا تفکیک فایل های فروش مسکن در مناطق مختلف تهران به تفکیک منطقه و محله برخی از امکانات دفتر مشاور املاک ملکانا محسوب می شوند.

بزرگترین مرکز خرید و فروش املاک همواره انواع آگهی های فروش مسکن را به طور ویژه بر روی سایت خود قرار داده از اینرو خریداران می توانند در اسرع وقت نسبت به بررسی و خرید ملک اقدام نمایند.